Hoeveel uur mag een baby van 2 maanden (en 1 week) snachts doorslapen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Mommy2012A, 19 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mommy2012A

Mommy2012A Actief lid

4 nov 2011
    489
    0
    16
    Vrouw
    Hij is 2 maanden en 1 week oud.

Hij drinkt ongeveer 6 flesjes per dag (150 cc, maar soms laat ie wat staan.
    Vandaar dat het dan 6 flesjes worden ipv 5) (eerste flesje 7 uur sochtends ongeveer en laatste is rond 10 uur/half 11 savonds.) Dit doet ie dan de laatste week bijna iedere nacht. Ik vraag me af of het wel toegestaan is, want hij vraagt middennacht niet om flesje.

Hij weegt 5 kilo en nog wat.

Ik hoop dat u mijn vraag kunt beantwoorden.

2. Mommy2012A

Mommy2012A Actief lid

4 nov 2011
    489
    0
    16
    Vrouw
  3. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi Monica,

Je zoontje mag voor zijn gewicht per dag 1 liter voeding hebben. Als je 6 flessen van 150/5 geeft, dan kom je aan die hoeveelheid. Dat is dus prima. Als hij nog meer gaat vragen, dan hebben we nog tips voor je!

Groetjes Linda

4. Mommy2012A

Mommy2012A Actief lid

4 nov 2011
    489
    0
    16
    Vrouw
    Hoi, dankjewel meid! Nou, kom maar op met de tips want gister en vandaag is ie snachts rond 4 uur wakker geworden voor een flesje!

5. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo!
    Kan best zijn dat dit even wat regeldagen zijn, mocht de nachtfles blijven is het goed om iets te veranderen. Anders zijn die paar keer een extra fles niet erg en kan hij straks weer zonder (max 10 uur achter elkaar). Mocht de fles blijven zou je kunnen kijken of je het iets in kan dikken (met johannesbroodpitmeel), zodat het drinktempo langzamer gaat. Hoe langzamer (hoeft niet langer dan een half uur hoor!) des te beter het is voor het verzadigingsgevoel. Deze duurt dan langer en dat kan ofwel de hoeveelheid per fles drukken of gedurende de dag wat minder voedingsmomenten geven. Succes.
    groeten Femke

Deel Deze Pagina