Hoihoi, Mijn dochter is nu 8 dagen oud. Ze zou nu 6 x 80cc mogen drinken. Alleen haalt ze dit bij lange na niet. Ze drinkt om de +- 3 uur ongeveer 30/40/50cc, soms 60cc. Ze valt gewoon steeds in slaap. Heeft iemand een tip of iets zodat ze wat meer drinkt?
Dat deed mijn dochtertje ook en ze is nog steeds geen grote drinker en eter. Ze is nu bijna 7 maand. Elk kindje is anders. Als ze gewoon goed groeit en tevreden is is er niks aan de hand.
Ok, maak je wel gewoon altijd zoveel klaar als dat ze mag? Ik moet iedere keer zowat de helft weggooien
Deed mijn dochter ook. Tip van kraamhulp, evt tussendoor verschonen. Of Tussendoor boertje laten. Overigens dronk mijn dochter op dag 11 haar flessen wel leeg. Dus idd wel gewoon klaarmaken zoveel als ze mag
Ik heb gekeken wat ze steeds opdronk en zodra ze steeds vaker de flessen allemaal leeg dronk heb ik het opgehoogd.
Ik gebruik nutrilon en moet per 30cc water 2 afgestreken schepjes poeder erbij doen Ze mag van de kraamverzorgster 70cc hebben nu, maar officieel eigenlijk 80cc maar aangezien ze die 70cc niet eens opdrinkt moest ik op 70 blijven. Hoe meten jullie dan hoeveel je van een schepje nodig hebt als je minder klaarmaakt. Als je bijv 50cc klaarmaakt, hoeveel moet daar dan in? Moet ik dan gewoon 2/3 deel van zon schepje pakken?
Volgens mij maar 1 schepje per 30 cc??! Maak altijd hoeveelheden van 30 cc klaar met 1 schepje. Dus 30, 60, 90, 120 etc. Ga vooral niet gokken. Het komt nogal nauwkeurig!
Inderdaad het is 1 schepje per 30 cc hoor, dus ik zou dan in jou geval 75 water nemen met 2 1/2 schepjes of 60 water met 2 schepjes.
@Tommatje; ik twijfelde even, want hier gaat het iets anders qua hoeveelheid en zijn de inhoudsmaten anders (fl oz en geen cc). Maar even een snelle Google zoekopdracht vertelde me dat het 1 schepje per 30 cc was, en zeker geen twee. Zomaar de dubbele hoeveelheid poeder erin doen is vragen om problemen. Je kind krijgt dan veel te veel, in een verkeerde verhouding! Dus zou gewoon een fles maken van 60cc, met twee schepjes. Liever wat weggooien dan gaan gokken en een verkeerde samenstelling geven.
Dat dronk onze dochter ook toen hoor en is volgens mij heel normaal. Ene kind bouwt daarin sneller op dan het andere... Ze plast wel goed? Is alert als ze wakker is?
Zoals anderen al zeggen: er moet en mag maar 1 schepje op 30 cc, (lees de verpakking maar even na). Je maakt gewoon klaar in meervouden van 30. De rest gooi je dan idd weg. Als er veel overblijft van een fles, mag je dat wel max 8 uur bewaren in de koelkast en kun je dat 1 keer opwarmen. Dus als je een fles van 60+2 klaarmaakt en de helft blijft over, kun je dat de volgende voeding opwarmen en dan weer geven. Klaarmaken in andere hoeveelheden dan 30-60-90 zou ik niet doen, omdat je dan de hoeveelheid voeding niet goed af kunt meten. Als je werkelijk 30+2 klaarmaakt, is dat mogelijk de reden dat ze zo weinig drinkt, want dan ben je d'r figuurlijk gesproken haast beton aan het voeren...
1 schepje per 30 cc water! Dat zou misschien de reden kunnen zijn dat ze d flesjes niet leeg drinkt....
Wij doen 1 schepje per 30cc water. We denken dat we de dop van het flesje te strak aangedraaid hebben. Dan zuigt de fles vacuum en dan moet g te hard zuigen om er wat uit te krijgen, daar wordt ze moe van. Vannacht dronk ze 2 keer 70cc op