Hallo, Ik wilde even wat informeren over flesvoeding. Mijn zoontje van 8 weken kreeg eerst voeding tegen darmkrampen. Vorige week bij het cb moest ik overgaan naar flesjes van 150 maar dan wel naar 5/6 voedingen per dag. Ik ben nu op aanraden van nutricia de voeding weer aan het terugbrengen naar de standaard want hij had steeds honger. Sinds ik dat doe komt ie wel om de 4 uur en snachts 4,5 / 5 uur. Sinds gister heeft ie alleen steeds weer sneller honger en hij drinkt zn fles ook veel te snel, binnen 10 minuten. Ik zit nu op 4 scheppen standaard en 1 omneo. Maar ik denk dat die omneo niet meer hoeft want de krampen zijn zo goed als over. Die standaard voeding is alleen wel dunner, vandaar dat ie het zo snel kan drinken. WAt kan ik dan het beste doen? Ik haal nu steeds zn fles even uit zn mond maar daar wordt ie echt niet vrolijk van. Ik lees op internet verschillende dingen om voeding dikker te maken, maar ik vraag me af wat het beste is. De een zegt rijstebloem kan wel, de ander zegt pas per 4 maanden. En dan las ik ook iets over johannespitmeel maar dat schijnt weer aleen tegen spugen te zijn.... Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn Ik heb trouwens fles van drbrown met de kleinste speen.
Misschien nutrilon forte proberen ? Dit is voeding voor hongerige baby's dat geef ik ook aan mijn zoontje. Hij is nu net 3 maanden en krijgt 180/6 met een theelepel rijstebloem. Ik had eerst difrax flessen maar de mijne zuigt zo goed dat hij ze vacuüm zoog misschien een difrax flesje proberen ? Ik gebruik nu de avent maar dat gaatje is best groot hij drinkt nog steeds vanaf zijn geboorte uit nummer 1
Nee, GEEN rijstebloem! Niet voor de 4 maanden, de darmen zijn nog niet henoeg voor ontwikkeld... Je kan idd fortevoeding proberen, of indikken met johannesbroodpitmeel, dat zal je kleintje langer over de fles doen en wat meer verzadigd zijn...(dit is geen garantie he) Je kan het beste pure johannesbroodpitmeel nemen van natufood En niet de nutriton, dat geeft regelmatig verstoppigen... Je zou ook nog een andere fles+speen kunnen proberen
Ik gebruik al geruime tijd jbp. Dit helpt NIET tegen de honger. Ik zou iig Nutrilon Forte proberen. Heb dit zelf ook gekocht, ben benieuwd of het helpt. (hier ook een hongerlapje van bijna 4 maanden) Ik gebruik trouwens wel rijstebloem maar mijn zoontje is al wat ouder.
Ik heb nu dat johannesmeel gehaald en daar een klein beetje bij in de fles gedaan en nu drinkt ie iig niet zo snel. Mocht die honger dan blijven, dan ga ik ook forte proberen, maar ik kijk eerst even aan hoe het nu gaat. Hij is in ieder geval al een stuk vrolijker nu die fles niet zo snel meer gaat