5 Of 6 voedingen? 3 Weken en af en toe doorslapen

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Annelin, 17 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annelin

Annelin Actief lid

23 aug 2011
    245
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik weet even niet hoe ik het nou het beste kan doen.
    Onze dochter is nu 3 weken en weegt ca. 3900 gram.
    Ze zat steeds op 6 voedingen van 100 cc (90+3) maar geeft aan dat ze 120 wil drinken (120+4). Alleen komt ze dus de ene nacht wel en de andere niet.. Als ze om 6 uur 's ochtends komt dan kan ik wel met 5 voedingen toe. Als ze 120 drinkt mag ik dan officieel geen 6 voedingen meer geven? Ik heb het schemaatje op het pak gelezen. Vind het even lastig terwijl ik best wel wat ervaring heb. Hoe doen jullie dit/ hebben jullie dit gedaan? Lijkt me heerlijk om een beetje een ritme erin te krijgen, dat hebben we nu dus nog niet echt. Maar is onze dochter misschien ook niet het kindje voor want ze drinkt slecht wanneer ik haar wakker maak voor voeding.

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Een ritme zou ik sowieso nog niet verwachten met 3 weken. Dat komt meestal met 3 maanden. Zo te lezen doet ze het perfect, ze drinkt goed en af en toe al doorslapen? Dat is echt heel vroeg!

En als ze niet meer genoeg heeft aan 90/3 mag je gerust 120/4 geven. Ik geloof dat dat ook best 6 flesjes mogen zijn. Er is wel een regeltje voor met hoeveel gewicht, maar dat ken ik niet. Wel weet ik dat ze niet structureel over de 1 liter per 24 uur mogen gaan.

3. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Met 3 weken was hier beide keren echt geen ritme. En dan denk je een ritme te hebben, gooien zij het weer helemaal om.

Van de 135cc (120+4) mogen ze ook 6 flesjes van hebben. Die zesde fles vervalt vanzelf. Bij ons pas toen wij 165cc gingen geven. Je dochter zou 5 keer 135cc mogen. Als ze 6 keer 135cc wilt, is dat ook prima. Maar drinkt ze de 100cc flessen leeg? Heeft zij nog honger daarna? Komt ze steeds eerder voor de fles? Dan zou ik ophogen. Anders niet.

Vuistregel is: per kilo lichaamsgewicht 150cc water (exclusief voeding) met een maximum van 1 liter per 24 uur.

4. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

ivm de verborgen reflux van mijn dochter heb ik vanaf (weet niet meer precies welke week) t/m dat zij 10 weken was 120/4 gegeven en dat 6 voedingen. Ze liet nog wel ns een bodempje staan maar meestal ging het op.
    Let goed op een ingezakte fontanel (teken van te weinig vocht binnenkrijgen). Wat je misschien ook kan doen, dat hielp hier erg goed in de nacht) 100+3 aanbieden.

5. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Je mag gewoon 6x120/4 geven hoor

6. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Hier ook vanaf 3 weken al doorslapen, wat wij deden was de eerste fles ophogen als hij goed wakker was en dan de middag fles nog een keer. Zo kwam hij aan 3x
    100 en 2 x 120 en zo van lief en leed ben ik gaan ophogen zodatalle flessen naar 120 gingen

Nu zit hij aan de 150 flessen en de laatste 2 voor het slapen geef ik 180

7. Sampiej

Sampiej Lid

29 apr 2012
    96
    0
    0
    Catering
    Utrecht
    is 3 weken oud en 5 voedingen niet te weinig? ik zat toen nog aan de 7 voedingen ... joey is nu bijna 7 weken en drinkt 150cc en krijgt 5/6 voedingen en slaapt tot half 6 of tot half 8 door

8. tuc

tuc Niet meer actief

die 5 voedingen is op zich geen punt, dat hoeven er niet meer te zijn, maar de hoeveelheid hangt af van het gewicht van je kindje. Bij 3900 gram zit je ongeveer op 585 cc. (3,9x150ml), met 5 voedingen van 120+4 (=135) zit je op 675 cc, ietjes te veel.
    Maar wat je bv ook zou kunnen doen is 1 of 2 voedingen ophogen naar 120+4 en de voedingen waarbij ze niet meer nodig heeft gewoon de 90+3 aanbieden. Je hoeft nl niet alle voedingen meteen op te hogen.

Wat knap dat ze soms al doorslaapt...geniet ervan.

Deel Deze Pagina