We gaan binnenkort weer met de rijstebloem beginnen. ben er alleen ff uit.....dat doe je dan toch door de fles van 23 uur toch? Hij krijgt 5 voedingen om de 4 uur. Soms komt hij s nachts nog dan krijgt hij een heel klein mini flesje. Moet hem wel vaak om 23 uur wakker maken. Dus denk er soms ook wel over om, om 19 fles met rijstebloem te doen en dan te kijken hoelaat hij komt......... Wat vinden jullie?
Laatste fles om 7u geven kan je altijd proberen.. kijken wat hij doet.. zeker als je hem steeds moet wakker maken voor de fles van 11u.. En de rijstebloem zou ik dan inderdaad door de fles van 7u doen.
ja ik ga het nu ook nog niet geven hoor vriendin van me (baby 7 maanden) kon het namelijk ook niet vinden dus ik ging eens opletten en kon het ook niet vinden.
@kellebel1987 , oh ik zei het niet om je erop te wijzen dat het pas vanaf 4 mnd is hoor.. ik had niet eens gezien hoe oud je kindje is meer gewoon om de uitleg wat te verduidelijken
En waarom niet? In een bord aangemaakt met melk, van een lepeltje? Dan krijgen zoveel kinderen toch ook al fruit- en groentepapjes van een lepeltje?
Dan zou ik niet ineens alles van een lepeltje geven, bedoel ik. Zo'n ukkie moet natuurlijk ook drinken en niet alleen alles van een lepeltje laten eten.
Maar er zijn nog flessen zat op die leeftijd, dus of je rijstebloem nou van een bord geeft of in de fles, maakt weinig uit volgens mij.
Ja gut, voor een kind van 4 maanden zou ik ook geen rijstebloem adviseren, maar daar wilde TO het niet over hebben. Als je het dan toch wilt geven, dan liever van een bord dan uit een fles. Pap uit een fles is minder gezond, terwijl je met een lepel meteen de mondmotoriek traint.
Waarom is pap uit een fles minder gezond dan pap gegeten met een lepel? Voedingstoffen blijven toch hetzelfde? xxx
Voedingsstoffen wel. Maar met een lepel eet een kind langzamer en zal de voeding ook (leren) kauwen, waardoor de verteringsenzymen in de mond vrijkomen en de pap beter wordt verteerd. En rijstebloem met 4 maanden is bedoeld om 'een overstap van fles naar lepel' te oefenen. Want rijstebloem bevat niet bijster veel voedingsstoffen, en een baby van 4 maanden haalt uberhaupt amper voedingsstoffen uit bijvoeding. Die groeit nog gewoon op melk. Dus ALS dan rijstebloem wordt gegeven, zou ik het doen met een lepel, heeft het tenminste een doel. Plus dat met een fles een baby van 4 maanden in een paar teugen een hele bal rijst in de maag krijgt.
Ik had het niet over wel/geen rijstebloem maar om dat met 4 maanden van een bordje te eten. Mij leek dat geschikter vanaf 6 maanden. Ik lees nl dat vele babys met 6 maanden een bordje pap krijgen. Maar uiteraard ieder voor zich.
Met 6 maanden krijgen ze meestal fijne granenpap. Adi legde de bezwaren van pap uit een fles al uit. Pap is vast voedsel, dat hoor je niet te drinken, maar te eten.
Helaas zijn er ook veel kinderen die zodra de pap van een bord komt, ze het niet meer hoeven omdat ze dan de smaak veel beter en langer in de mond hebben en ze het dan echt vies vinden. Pap uit een fles is dan echt beter.