Baby slechte drinker

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Elijfay, 19 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elijfay

Elijfay Actief lid

13 jun 2012
    443
    0
    0
    Overijssel
    Onze Kai is nu bijna 3 maanden maar hij is echt een slechte drinker.
    Soms gaat het een paar dagen goed en neemt hij 100ml (90+3) per fles maar er zijn ook genoeg dagen dat hij alleen 40 a 50ml neemt.
    Dat is echt veel te weinig voor zijn lengte en gewicht (56 cm en 4,5 kg).
    Zijn er mensen die ervaring hebben met slecht drinkende babys en wat deden jullie daar aan?
    Ik ben echt in staat om met 3,5 maand met hapjes te beginnen aangezien hij anders echt niet genoeg voedingsstoffen binnen krijgt :(.
    Graag jullie ervaringen..

Groetjes

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Van hapjes groeit hij niet meer dan van melk, dus een slecht drinkende baby vroeg hapjes geven zal eerder het omgekeerde effect hebben.

Maar is hij verder tevreden? Plast hij goed? Groeit hij behoorlijk? Zo ja, hoef je je echt geen zorgen te maken. Niet focussen op cc's, maar op je kindje.

3. Elijfay

Elijfay Actief lid

13 jun 2012
    443
    0
    0
    Overijssel
    Oke oke, maar goed dat je het zegt.

Hij is wel tevreden, heb nog maar 2 droge luiers gehad dus plassen gaat goed. Hij groeit ook in een stijgende lijn. Alleen van het CB moet hij minimaal 700 ml per dag binnen krijgen. Durf ze ook niet te vertellen dat het niet zo is aangezien ze zo gigantisch kunnen zeuren als het niet volgens het boekje gaat.

Ik was zelf ook nooit een grote eter, van baby af aan al niet dus misschien heeft hij dat van mij? Mijn moeder zegt dat het niet erg is en hij wel neemt zoveel als hij nodig heeft maar maak me toch een beetje zorgen erom.

4. Mamishka

Mamishka Bekend lid

20 mei 2012
    600
    0
    0
    NULL
    NULL
    CB kan zoveel zeggen ...als je baby gewoon goed groeit kwa lengte en gewicht zou ik mij geen zorgen maken...

5. Nescio

Nescio Niet meer actief

Echt geen zorgen maken hoor! Als het CB zo rechtlijnig is, zou ik ja en amen knikken en gewoon doen zoals je het doet! Zo te horen gaat het perfect.

6. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Mijn CB zegt juist dat een baby het zelf wel regelt.
    Zolang hij blijft groeien en tevreden is, is het goed. Maar ik vind je zoontje wel klein voor 3 maanden? Was hij ook klein bij geboorte?

Je zou nog eens kunnen kijken of hij beter drinkt uit een andere soort fles of met andere flesvoeding. Of voeden in een andere houding.

7. Elijfay

Elijfay Actief lid

13 jun 2012
    443
    0
    0
    Overijssel
    Ja klopt, mijn zoon was een dysmatuurtje.
    Daarnaast zijn mijn man en ik ook niet lang dus erg groot zal hij waarschijnlijk ook niet worden.

Hij is al flink gegroeid in 3 maanden tijd.
    Van 44 cm naar 56 cm en van 2235 gram naar 4459 gram..
    Dus dat gaat wel goed.

Andere fles heb ik al, gebruikte eerst difrax, nu avent en dat gaat beter.
    Heb ook al de speen met 3 gaatjes dus daar kan het ook niet aan liggen.

8. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Mijn dochter is jonger maar zij drinkt ook weinig. Alleen komt ze wel goed aan. Deze week 500 gram binnen 6 dagen!! Ze heeft het kennelijk niet nodig om meer te drinkend. Als hij tevreden is en goed groeit dan moet je het proberen los te laten hoe moeilijk dat ook is.

Deel Deze Pagina