Baby bijna 8 maanden drinkt amper de flessen leeg?

Discussion in 'Voeding' started by SophieW, May 6, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. SophieW

SophieW Actief lid

Oct 11, 2012
    172
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Ik twijfel een beetje of ik het allemaal goed doe, vandaar dat ik het graag even bij jullie voorleg, ik hoop dat jullie wat advies kunnen geven :cool:

Mijn dochter is bijna 8 maanden. Ze eet inmiddels erg goed haar pap/boterham/avondeten, alleen haar flessen laat ze bijna altijd 1/2 staan. Voorheen dronk ze ze altijd erg goed leeg. Ze groeit erg goed (het is een stevige dame) en lijkt geen honger te hebben. Dit is ongeveer haar schema:

1/2 9- 9 uur (ze slaapt meestal uit) : Pap (ontbijtpap van bambix waar nog water bij moet)
    Ik ben hier net mee begonnen, voorheen kreeg ze de 1/2 van de fles als pap (met wel de hoeveelheid schappen als een volledige portie, de rest als drinken)

tussendoor 1/2 potje fruit (vers of potje)

12 uur: 1 boterham met boter en smeerkaas of iets dergelijks. Daarbij ongeveer 150 ml diksap

15 uur fles 180+6
    evt 's middags nog wat fruit
    18 uur avondeten (heel potje of vergelijkbare hoeveelheid vers)

20 uur-20.30 fles 180+6 en dan slapen

Het vaste eten gaat altijd op, de flessen bijna nooit.
    Krijgt ze nu wel genoeg voedingsstoffen binnen?
    Zou ze toch meer flesvoeding moeten hebben, dat ik wat vaste voeding weglaat?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

2. adi

adi Niet meer actief

Ze moet nog minstens 500cc melk drinken. Volgens mij is die pap van bambix incl opvolgmelk? Lees maar op de verpakking hoeveel kunstvoeding 1 portie pap bevat.

DAarnaast geef je veel diksap bij de boterham. Daar heeft ze niks aan, behalve dat ze er dik van wordt.

Als ze weinig melk drinkt, zou ik bij de boterham ook melk geven. Of anders water en thee.

3. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Bij de pap moet je water doen, er zit dus geen opvolgmelk in. Misschien kan je pap halen die je met opvolgmelk moet aanmaken, is dat weer mooi meegenomen.
    Ik zou bij de boterham melk geven ipv diksap. Wat Adi zegt, ze wordt er dik van en het heeft geen toegevoegde waarde.
    Als je die hebt (bijv 180 's morgens en 120 bij de boterham) dan kom je weer een stuk verder :)g

4. SophieW

SophieW Actief lid

Oct 11, 2012
    172
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de tips! Ik dacht geen melk te geven bij de boterham want ik was bang haar dan te overvoeren, vandaar de limonade (heel waterig) Maar dat ga ik dan toch doen vandaag!

Ik dacht ook dat bij de pap kunstmelk in zat, vandaar dat ik die geef. Ik zal t nog eens controleren.

Bedankt ook voor de richtlijn van 500cc. Dat is makkelijk in de gaten te houden!

5. SophieW

SophieW Actief lid

Oct 11, 2012
    172
    0
    16
    NULL
    NULL
    O ja, Adi, water drinkt ze niet op, daar laat ze zo weer uit haar mond lopen. (vandaar de waterige diksap)
    En ik dacht dat het wel belangrijk is dat ze wat drinkt bij haar boterham, maar het wordt nu weer melk!

Share This Page