Rijstebloem

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by ashleyp, May 2, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Mijn zoontje van 3 maanden krijgt nu ongeveer 2 weken door zijn laatste fles (rond 19.00 à 20.00 uur) 1 voedingsschepje rijstebloem door zijn fles. Hij krijgt overdag 150cc + 5 scheppen Friso Standaard + 2 scheppen nutriton. Bij zijn laatste fles maak ik er 1 schep nutriton van (omdat het door de rijstebloem ook al dikker word) en 1 schep rijstebloem.
    Nu is mijn vraag, ik lees vaak dat men smorgens en savonds rijstebloem geeft. Op de verpakking van de rijstebloem staat dat je het zowel in de fles kunt doen als ook via een lepeltje. Dan moet uiteraard de rijstebloempap dikker worden gemaakt. Maar ik vraag mij af wanneer je de rijstebloempap via een lepeltje kunt geven. Doe je dit pas wanneer ze ook groente en fruit eten of kan dit ook nu al? En maak je dan een klein bordje of moet ik in zijn geval van die 150 cc pap maken aangezien hij normaal 150 cc drinkt?
    Hij melde zich eerst om de 4 uur. Nu hij snachts doorslaapt komt hij uit op 4 flessen per dag. Maar ik merk dat hij zich nu eerder begint te melden. Na 3,5 en soms ook al na 3 uur. Na zijn fles van 150cc neemt hij wel genoegen maar wanneer ik hem 180cc aanbied (ik dacht misschien laat hij er dan weer 4 uurtjes tussen) drinkt hij dit ook met gemak op. nu weet ik niet wat ik het beste kan geven want van 5 à 6x150 terug naar 4x150 is natuurlijk best een groot verschil.

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

Dec 30, 2012
    1,094
    1
    0
    Beste Ashleyp,

Weet alsjeblieft dat je rijstebloem pas vanaf 4 maanden mag gebruiken. Ik weet dat het vaker eerder wordt gebruikt door moeders, maar ik ben hier absoluut geen voorstander van. De darmen van je kindje zijn nog helemaal niet toe aan iets anders dan melk. Geef liever meerdere flessen per dag dan maar 4 flessen waar rijstebloem aan toegevoegd is. Zo kan je kindje het allemaal beter verwerken.

groet,
    Anne

Share This Page