6 voedingen goed verdelen

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door ingetje, 29 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ingetje

ingetje Actief lid

4 apr 2011
    372
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi

Mijn dochtertje weegt inmiddels 3550 gram en is 3,5maand oud. Ze is geboren met 1700 gram en gestart toen ze eenmal thuis was met 7voedingen. Imiddels zijn we naar 6 voedingen maar weten niet hoe dit nu goed te verdelen. We geven nu half 8,half 12, half 4,half 8 , 11 uur en s' nachts maken we haar wakker om half 4. Ze krijgt alle flesjes 110 aangeboden. He kunnen we dit anders verdelen zodat we haar zekf kunnen laten melden in de nacht? Laatste fles meer? Maar de rest van de flessen dan? En stel ze komt daarna pas om half 6 hoeveel geef je dan en start je gewoon weer om half 8 en hoeveel geef je dan? Veel vragen maar hopelijk krijgen we tips!

Groetjes ingetje

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste Ingetje,

Omdat je kindje nu meer dan 3,5 kio weegt zou je kunnen overgaan op flesjes van 120 ml en 4 schepjes voeding. overdag geef je dan wat grotere flesjes en je hoeft haar dan in de nacht niet meer wakker te maken voor de laatste fles.
    Je hebt kans dat je kindje in de ochtend wat vroeger komt maar doordat je overdag wat meer geeft kan er ook iets meer tijd tussen de flessen zitten waardoor je uiteindelijk weer goed uitkomt.

Groet,
    Saskia

3. ingetje

ingetje Actief lid

4 apr 2011
    372
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi je hebt helemaal gelijk, dit waren we zekf gaan proberen. Ze krijgt nu flessen van120 zoals jouw advies hier ook is. Ze heeft nu geslapen van gisteravond laatste fles 23.30 tot half 6. Toen heeft ze even gehuild. Daarna om 6 uur harder huilen. Ze bleek een poepluier te hebben. Verschoond en bij me genomen en daarna om kwartvoor 7 flesje gegeven. Is dit oke zo? Anders kom je iverdag weer met de voedingstijden in de knoei?! Wat is jouw advies hierover? Direct een fkes van 120 geven Als ze wakker is of proberen te rekken? Of watzou je doen als ze bijv om 5 uur wakkeer zou worden?een kleiner flesje geven a 60 en dan de volgende fles bijv om half 8? Alvast ntzettend bedankt voor de moeite mijn vragen te beantwoorden!
    Groetjes inge

4. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste Ingetje,

Het lijkt me prima zo. Wanneer je kindje in de ochtend wakker wordt kan je vaak niet meer rekken en is het aan te raden een flesje van 120 ml te geven. Dus ook wanneer je kindje om 5 uur komt. Met een beetje geluk valt je kindje dan weer in slaap.

Verder is het zo dat je kindje binnenkort 4 maanden wordt en je dan in de laatste fles een paar schepjes rijstebloem kan doen. De meeste kindjes halen dan de ochtend daarmee.

Groet,
    Saskia

Deel Deze Pagina