Rijstebloem

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Icnurse, 30 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Icnurse

Icnurse Actief lid

11 jun 2012
    282
    0
    0
    Hallo lieve meiden!!

Jullie hebben vaak zoveel goede tips en ervaringen dat ik nog even een vraag heb aan jullie!
    Ons mannetje is bijna 4 maanden en erg hongerig (lang verhaal maar alles al geprobeerd en gedaan!)
    Nu wilde we misschien met rijstebloem gaan beginnen als hij volgende week 4 maanden is maar hij heeft heel veel last van krampjes gehad en ik ben zo bang dat hij dit weer gaat krijgen!!
    Heeft iemand hier ervaring mee?
    Liefs

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nou, met kramp zou ik heel voorzichtig zijn met zoiets als rijstebloem! Liever niet geven, eigenlijk.

Is er al gekeken naar (verborgen) reflux?
    Helpt hongerlapjesvoeding niet?

3. sydneys

sydneys Niet meer actief

voorzichtig zijn met rijstebloem, stilletjes opbouwen wil je dat gebruiken maar niet verwachten dat hij minder snel honger zou krijgen want dat is hier niet

offtopic maar dirksmama wat is hongerlapjesvoeding?

4. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hongerlapjesvoeding = Forte en andere varianten, voor hongerige baby's.

5. Sax

Sax Bekend lid

22 jan 2013
    987
    0
    0
    Gaat het om de laatste voeding? Of om alle voedingen? Want als hij echt de hele dag door honger heeft, zou ik ook voor een forte voeding gaan.

Onze knul heeft ook last van krampjes gehad, maar wij zijn wel rond 4,5 maand met rijstebloem gestart in de avondfles. Eerst een week 1 schepje, daar reageerde hij totaal niet op (behalve dat hij als een roosje in slaap viel) en daarna 2 schepjes. Sindsdien slaapt hij 's nachts heerlijk rustig in en langer door. Dus ik weet niet in hoeverre jouw kindje het aan zou kunnen... Ik weet ook niet of hij echt reflux/verborgen reflux heeft. Maar mocht er niets medisch aan de hand zijn, dan kun je het mijn inziens best proberen.

6. cook

cook Bekend lid

17 jan 2012
    544
    1
    0
    NULL
    capelle
    hier ook met vier maanden gestart met savonds een schepje rijstebloem in de voeding. geen last van gehad en zo opgebouwd.
    en ze kreeg al forte maar savonds had ze gewoon wat meer honger. we hebben johannes... meel geprobeerd kreeg ze alleen maar krampjes van.. mar de rijstebloem ging hier prima..

7. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'flesvoeding'

8. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

11 jun 2011
    1.143
    12
    38
    Uden
    Hier ook hongerige kinderen. Bij allebei een paar keer rijstebloem geprobeerd maar beiden gingen er niet beter van slapen (slechter zelfs) of minder fv drinken. Zit hij al aan de maximale hoeveelheid? Water geven tussendoor misschien?

9. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Rijstebloem hielp hier even, daarna niet meer.ik denk dat het hier meer geluk dan wijsheid is geweest. Geen krampjes gehad (2 theelepels gebruikt)

10. Icnurse

Icnurse Actief lid

11 jun 2012
    282
    0
    0
    Veel wisselende ervaringen dus.. Ben bang dat ik er pas achter kom als ik het eventueel ga geven...

Hongerlapjes voeding kreeg hij mega veel krampjes van weet dat er ongeveer 2 weken voor staat om aan een voeding te wennen maar na 3 dagen hele dagen en nachten krijsen ben ik gestopt!! was echt vreselijk!! evenzo met de standaard voeding we gebruiken nu de omneo comfort tegen krampjes en moeilijke ontlasting.. Nadeel is dat deze dus licht verteerbaar is...
    Er is geen medische oorzaak...

Die krampjes zijn echt een ellende zeg.. Ze kunnen tegenwoordig zoveel maar daar hebben ze nog niks op gevonden wat echt helpt..

11. Icnurse

Icnurse Actief lid

11 jun 2012
    282
    0
    0
    Bedankt allemaal trouwens meiden super fijn om jullie ervaringen te horen!!!

12. tuc

tuc Niet meer actief

ik zou het ook niet durven eigenlijk. Mijn zoontje is zelfs weken compleet geconstipeerd geweest, dus ik geef het ook niet. Mijn oudste ook niet gegeven omdat die ook veel last van krampen heeft gehad.

Deel Deze Pagina