Hoi, Mijn vraag staat er eigenlijk al. Tot welke leeftijd dronk jouw kindje uit een spenenfles? Ons dochtertje is 13,5 maand en drinkt nog uit een spenenfles. Pap heeft ze nooit gelust. Ze drinkt nog 3 flessen 200cc om 6:00u - 120cc om 13:00u en 200cc om 19:00u. Bij haar middag broodje bied ik ook gewone koemelk aan uit een openbeker maar wat ze daarvan drinkt is minimaal (paar kleine slokjes). Ze geniet enorm van haar flessen, maar wanneer moet/is beter dat het stopt? Of komt dat vanzelf wel? Moet a.s. dinsdag naar het CB en zei zeiden met 1 jaar al dat ze er vanaf moest Ik hoor graag jullie idee hierover omdat ik me er toch onzeker door voel. Bedankt alvast. Groetjes Vruchtje24
ben ook wel benieuwd naar de antwoorden.. ik probeer nu wel eens een tuitbeker ..maar dat snapt ze nog niet echt. ze drinkt trouwens wel nog maar 2 flessen melk op een dag
Tuitbeker melk drinkt hij hier maar kleine beetjes, dus hier nog steeds een fles voor de melk. Alle andere dingen uit een tuit- of gewone beker...
Het advies met 1 jaar is 300cc zuivel. Daar gaat ze dus nog ver overheen. Ik zou de flessen wat kleiner maken, als ze nog niet zonder ochtend- en avondfles kan, dan hou je die er nog in. Maar zou ik de hoeveelheid wel gaan minderen. 's Middags kun je dan bij de boterham ander vocht aanbieden uit een gewone beker.
Ik zou proberen om de ochtendfles te vervangen door een boterham met een bekertje of heel klein flesje melk. Avondfles zou in principe niet meer hoeven qua leeftijd, maar als je kind het nodig heeft zou ik het wel geven. Kijk of je het kunt minderen door na het avondeten bijvoorbeeld yoghurt te geven, als je dit niet al doet. Hier ging vanaf ongeveer 9 maanden ander drinken uit een gewone drinkbeker en vanaf een jaar alles uit gewone bekers. Overigens gaf mijn dochter bij ongeveer 10 maanden zelf aan de avondfles niet meer nodig te hebben. Pap wilde ze toen ook niet meer, dus overgestapt op boterhammen. Overigens heeft het hier ook wel even geduurd voordat ze meer als een paar slokken uit een gewone beker dronk.
Onze dochter is nu 15 maanden en krijgt ook nog 3 flessen van 200cc op een dag. Ze drinkt al heel lang goed uit een tuitbeker en rietjesbeker (en ook uit een open beker/glas als ik help, maar daar heb ik geen >100cc lang zin in/tijd voor ), maar melk geef ik meestal toch in de fles. Pap heeft ze nooit gedronken of gegeten. Ik ben van mening dat ze ze vanzelf wel laten vallen als ze daar aan toe zijn. Ik merk dat mijn dochter ook, ze drinkt ze steeds minder ver leeg en soms 'vraagt' ze ook om een andere beker dan de fles.
Mn zoontje krijgt savonds nog een papfles... Hij is nu 17 maanden, de rest krijgt hij uit een rietjesbeker/gewone beker
Mijn dochter is net zo oud ze krijgt 's ochtends ook nog een fles meestal is ze om 6.00/6.30 uur al wakker. Als ze niet jammerig is en/of later wakker is dan krijgt ze die fles niet, maar meestal wel. Ik ga namelijk niet zo vroeg al naar beneden zo red ze het tot 7.00/7.30 uur dan gaan we naar beneden. De laatste fles krijgt ze ook nog ze geeft vanzelf wel aan wanneer ze die niet meer wil. Bij mijn zoontje is dat ook allemaal vanzelf gegaan. Ik geef wel kleinere flessen 's ochtends 120+4, 's middags tuitbeker koemelk(100 cc) en de laatste fles wisselt soms drinkt ze maar 100 cc een andere keer 160 cc. Verder drinkt ze alles uit een tuitbeker andere bekers snapt ze(nog)niet.
Onze zoon wordt volgende week 3 en nog steeds krijgt hij een flesje warme melk na zijn boterhammetjes bij de lunch (behalve als we ergens zijn waar dat niet kan,winkelcentrum of op visite ofsow) Natuurlijk drinkt hij al lang ander drinken en uit een gewone beker maar het is een heeeeerlijk knuffelmomentje geworden en hij ligt/zit dan lekker op schoot bij me en soms valt hij nog heerlijk in slaap bij me. Cb zei met 1,5 jaar al dat hij van de fles af moest maar zolang hij en ik er van genieten vind ik het geen probleem om dat erin te houden. Hij vindt het verder ook geen probleem als het even niet kan. Overigens denk ik echt niet dat hij tot aan z'n 18e op mijn schoot een fles warme melk wil drinken
Sassie25: klinkt prima toch en helemaal als hij er zo van geniet. Beter een flesje warme melk dan snoep/ongezonde koek of chips LoveM: dat uit open beker drinken beter is voor tanden dan spenenfles snap ik niet helemaal? Komt toch allebei langs de tanden. Ik heb wel gehoord dat open beker beter is voor de mondmotoriek. Misschien dat je het even wilt toelichten want ik kan het natuurlijk verkeerd hebben