Wanneer zijn jullie begonnen met Nutrix door de laatste voeding te doen? Ik geef borstvoeding. CB geeft aan dat ik pas met 5 mnd een papfles mag beginnen (dat is al bijna, ik weet het). Wanneer zijn jullie hier mee begonnen?
Wij zijn er met 4 mnd meebegonnen gelijk van 5 naar 4 flessen en de laatste gelijk 3 schep nutrix erbij eerst wel de naturel smaak maar nu de vanille.... wij hebben wel andere spenen genomen de 1-2-3 speen van avent...moest hij ook eerst aan wennen, ging op stand 1 nog te snel maar naar een paar dagen had hij het door
ik ga het vanavond voor het eerst proberen bij ayman en hij is nog geen 3 maanden, we zien vanzelf wel of het aanslaat of niet.....ik ga mijn omgang met de baby niet laten bepalen door het CB
pas wel op dat zijn darmpjes nog niet helemaal zijn ontwikkeld en dat het dus te zwaar kan zijn met krampen als het gevolg er staat niets voor niets op het pak vanaf 4 mnd maar suc6 met uitproberen
wij hebben er vorige week mee geexperimenteerd (van 5 naar 4 flessen en in de laatste nutrix) met het gevolg dat ze 4 dagen niet gepoept heeft en toen het kwam, kwam het met grote moeite! Hier dus nog maar even geen nutrix meer.
doe een beetje roomboter door de melk voor je het verwarmt of een druppeltje of 4 olijfolie en de poep komt echt weer op gang hoor, spreek uit ervaring maar dan moet het flesje wel op want het blijft bovenop drijven natuurlijk
dat klopt wel maar dat is over het algemeen genomen, ik heb ayman al vroeg leren wennen aan meer producten naast alleen melk en in het hele prille begin heb ik drie dagen geen poepluier gehad maar nu dagelijks,,,dus kwaad kan het niet en ik zeg altijd maar vraag het een ervaren iemand en dan pas de dokter
Goh nou ben ik best benieuwd wat voor producten je Ayman hebt laten proeven Wij zijn vorige week begonnen met Nutrix en fruithap.
ik ben met iris begonnen vanaf 4 maand in haar laatste flesje nu doe ik in elke flesje 1 lepeltje ze krijgt nog vier flesje ( ik doe het erin omdat ze anders te veel spuugt en nu veel minder
Ik mocht het al geven vanaf 7 weken. Zowel het Cb als de kinderarts hadden het mij gezegd te proberen om de melk wat dikker te maken en haar een meer verzadigd gevoel te geven. natuurlijk moet je zien hoe je kleintje erop reageert
Ik ben ook met 2 maanden begonnen rijstebloem te geven. Hij krijgt bij zijn laatste fles 2 scheppen erbij. Slaapt ie lekker op.
wat voor speen gebruiken jullie dan? ik had namelijk van advent nummer 2 en heb vandaag voor het eerst 2 schepjes nutrix er doorgedaan om te kijken of ze dan langer doorslaapt maar ze begon te huilen omdat ze met moeite er iets uit kreeg.. ik heb toen een andere speen gepakt en daar een extra opening in gemaakt en toen ging het wel goed. maar hoe doen jullie dan?
ik gebruik de 1.2.3 speen van Avent moest Teun wel ff aan wennen omdat stand 1 wat sneller gaat als de normale speen maar na een paar dagen ging het goed en dan terwijl hij drinkt gaan we naar stand 2 en 3 je merkt dan dat het weer wat moeilijker gaat en dan is het ff draaien
ayman heeft al kersen gegeten/gesabbeld, hij heeft al een beetje linzensoep gekregen, druifjes, en nog we meer fruitsoorten dan maakte ik shake voor mezelf en de kids en dan deed ik er bij hem steeds wat op zijn speentje, vond hij heerlijk kersen en druiven kreeg hij ontveld tegen zijn mondje aan en dan begon hij aan het sap te sabbelen en hij leeft nog steeds
Hier sinds 3 dagen pas. Voor die tijd, melk, melk en nog eens melk (BV). Ik geef het van een lepeltje omdat dat beter schijnt te zijn dan uit een fles (o.a. spraakontwikkeling). Hij heeft nu 3 x 30cc KV met steeds een eetlepeltje Nutrix in de smaak vanille. Hij smult er goed van!
Amy krijgt nu al 6 weken nutrix door de laatste fles, en het gaat prima. Ook krijgt ze al af en toe fruit en groente hapjes.
Kian krijgt vanaf dat ie op 4 flessen zit door de laatste fles 2 lepels rijstebloem. (vanaf 4 maanden)
ja ik dacht ook dat de 3 standen speen van avent een combi was van speen 1, 2 en 3 maar dat is niet waar het is een pap speen.
Cynthia heeft erigenlijk het antwoord al gegeven stand 1 van de 123 speen gaat nog sneller dat de speen met 3 gaatjes van avent maar naar een paar dagen lukt het hoor....en daar tussendoor gewoon ff een kleine extra pauze.....