Hoe vaak fles uitkoken?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door pinklady77, 10 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pinklady77

pinklady77 Bekend lid

31 jul 2009
    671
    0
    16
    Het onderwerp zegt het al, hoe vaak koken jullie de fles uit?
    Mijn dochter is nu 9,5 week en om eerlijk te zijn weet ik niet meer wanneer we bij onze eerste dochter zijn gestopt met elke dag de fles uit te koken. Beetje weerstand opbouwen is natuurlijk ook niet verkeerd!

2. rums

rums Niet meer actief

Ik deed het de eerste maanden elke dag. Vanaf 5 a 6 maand is de klat er ingekomen. Nu maar 1 keer per week.

3. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    vaatwasser steriliseert goed genoeg :) alleen de spenen kook ik 1x in de week uit en was ik met de hand af.

4. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Ik stop ze om de dag in de magnetron sterilisator.
    Anders wordt de binnenkant van de fles zo vettig..

5. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Volgens mij is het advies eerste zes weken dagelijks uitkoken en daarna in de vaatwasser of eens per twee weken. Ik doe ze dagelijks in de magnetron sterilisator ivm recidiverende spruw... anders had ik ze ook gewoon in de vaatwasser gedaan.

6. Talvi

Talvi Niet meer actief

De flessen kook Ik haast niet meer uit. Ze gaan om de dag in een heet sopje en tussendoor maak ik ze goed schoon met water.

7. Baibey

Baibey Actief lid

29 sep 2012
    420
    0
    0
    Elke dag en dat blijf ik doen voorlopig

8. adi

adi Niet meer actief

Tot 6 maanden elke dag (flessen, spenen, fopspenen, poedertorentjes enz)

daarna om de paar dagen ongeveer.

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Een vaatwasser steriliseert niet, maar pasteuriseert, tenminste als je op 70 graden wast. Dat betekent dat de meeste levende bacteriën en schimmels gedood worden, maar de sporen niet. Die gaan pas dood met uitkoken. Voor dagelijks gebruik met kunstvoeding, die binnen een uur opgemaakt wordt is dat voldoende, voor afgekolfde melk die meteen gegeven wordt ook.
    Kolf je op je werk, of voor een vriesvoorraad, dan is het veiliger om gewoon elke dag even uit te koken.

10. 1983tineke

1983tineke Actief lid

10 nov 2012
    453
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wat een verschillen. Ik ben geloof ik heel makkelijk. :) De eerste 4 weken elke dag uitgekookt daarna vaatwasser. Ik heb de eerste paar weken toen nog wel 1 keer per week uitgekookt maar ook maar 3-4 weken nog geloof ik. Wij hebben wel 7 flessen dus gebruiken elke fles maar 1 keer per dag. Eén keer per dag gaan alle flessen in de vaatwasser en vul ik ze weer met gekookt water en zet ik ze in de koelkast. Ik doe wel altijd uitgebreide programma.

11. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Nooit, nieuwe flessen kook ik één keer uit en daarna niet meer. Om de dag een heet sopje met afwasmiddel, of soms in de vaatwasser. Tussendoor gewoon omspoelen met heet water.

12. lolliebol

lolliebol Bekend lid

15 nov 2012
    647
    0
    0
    Ik heb tot 6 weken iedere dag de flessen met spenen uitgekookt.
    Daarna 3 weken om de dag en nu nog 2 keer in de week.
    Ik doe ze liever uitkoken en in een heet sopje schoonmaken, dan dat ik ze in de vaatwasser stop.
    Zal wel tussen mijn oren zitten:)

13. zonnestraaltje1981

zonnestraaltje1981 Actief lid

28 apr 2009
    431
    0
    0
    Groepsleidster intensieve behandelgroep
    Overijssel
    Wow wat koken nog veel mensen de flessen vaak uit! Mijn kraamverzorgster vertelde dat dit helemaal niet meer nodig is. In Nederland zijn mensen soms iets te steriel bezig, wat weerstond opbouwen is ook goed. Voor de zekerheid kook in het nog wel 1x per week uit. (en momenteel na elk flesje omdat mn meisje spruw heeft).

14. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Ik kook ze om de dag uit, na gebruik omspoelen met heet water en de flessenborstel erdoor. Ik wil ze niet in de vaatwasser hebben en ze komen ook niet in mijn afwaswater, vind juist dat niet zo'n fris idee tussen het andere 'vuil'...

15. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Normaal omspoelen, eerst met koud en dan met heet water, een a twee keer per dag met een sopje en eens per week in de magnetronsterilisator.
    Eerste 6 weken elke dag in de sterilisator, daarna om de dag en sinds ik weer werk dus eens per week.

16. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

13 feb 2008
    1.089
    1
    38
    Nederland
    Sinds een maandje kook ik de flessen niet meer dagelijks uit :). De spenen nog wel, in de vaatwasser worden ze toch een beetje vettig!

Ik spoel ze nu uit met koud water en daarna gaan de vaatwasser in!

Deel Deze Pagina