Rijstebloem

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Veertje84, 15 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik ben helemaal niet tegen bijvoeden op 4 maand, ik heb dat zelf ook gedaan. Maar jij gaf aan dat je rijstebloem wilt geven omdat je kindje niet voldaan is, en ik gaf aan dat je dan beter iets grotere flessen geeft, zeker bij gevoelige darmen. Maar als jij toch graag het risico op krampjes neemt, dan is dat natuurlijk jouw keuze.

2. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Exact mijn woorden maar dan iets grover verwoord....

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Vroeg of snel, voor sommige dingen staat nou eenmaal een bepaalde tijd. A terme kinderen worden tussen de 38 en 42 weken geboren, dat geeft dus een speling van bijna een maand. Maar van een zevenmaandskindje ga je niet zeggen datie nou eenmaal vlot was en er echt aan toe was eerder geboren te worden, die noem je gewoon prematuur. Een gemiddelde zwangerschap is nou eenmaal 40 weken, dat is de tijd die er voor staat voor een kind om rijp geboren te worden. En na de geboorte houdt dat rijpen niet op. Zodra er colostrum gedronken wordt beginnen de darmen met rijpen, en dat rijpingroces is nou eenmaal een week of 26. Met wat speling...maar geen speling van 50% oftewel drie maanden!

4. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'flesvoeding'

5. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Ik heb me zeker ingelezen, weet ook dat het krampjes kan veroorzaken net zoals nutriton die ik ook gebruiken moet. Bovendien heb ik dit advies van de ka en het xb gekregen en niet zelf verzonnen. En nogmaals: ik vraag ook niet of ik het moet geven maar hoe ik het moet gebruiken als ik het zal geven. Er zijn immers ook mensen die het wel gebruiken met een positief resultaat. Daar zou ik ook wel graag van willen horen voor ik besluit het te geven.
    En dat met die vanille - voor de laatste keer - ik ben niet van plan om hem dat te geven. Ik stuurde mijn partner erop uit om rijstebloem te halen en hij kwam daarmee terug. Zijn redenering is dat als hij het zelf lekker vindt, baby het ook lekker vindt (typisch mannen...) Ik vond het zelf ook niks maar ik vroeg het daarom even na.
    Grotere flessen kan ik idd eerst proberen. Maar moet dan ook weer mee nutriton gebruiken wat weer meer krampjes betekent.

Het is gewoon jammer dat er zo gereageerd wordt door sommigen. Beetje onnodig vind ik...

6. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.814
    5.951
    113
    Vrouw
    Heb je al jbpm geprobeerd? Daar reageren kindjes vaak beter op dan nutriton.
    Er zitten geen toevoegingen in
    Wellicht een idee?

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Eerlijk gezegd, in zo'n situatie lijken me kleinere flessen, en dan wat vaker, een beter idee!

Deel Deze Pagina