Mijn dochtertje is nu ruim 7 maanden en tot een week geleden zag haar schema er zo uit: 8.00 180 fles 10.30 fruithapje 11.30 1 boterham + 180 fles 15.00 broodkorstje 16.00 warme maaltijd (groente/aardappel/kip) + toetje 20.00 180 fles Dat ging super goed. Soms gaf ze aan dat ze nog wat meer wilde (ze is heel beweeglijk) en dan kreeg ze een extra koekje / wat melk. Sinds afgelopen donderdag drinkt en eet ze haast niks meer. Met geluk is dit haar schema: 8.00 180 fles 11.30 1 boterham + 90 fles 16.00 eerst 90 fles dan, halve warme maaltijd + toetje 20.00 150 fles Tussendoor probeer ik haar extra te laten drinken maar ze wil het gewoon niet. De flessen van 90 zijn eigenlijk flessen van 180 die ik aanbied, maar ze drinkt maar 80 tot 100 op.
Heel herkenbaar mijn dochtertje is alleen iets jonger bijna 6 maand. Alles ging er vol smaak in maarsinds 2 weken is het drama en komt ze snachts ook weer
Nee dat gelukkig niet, ze slaapt nog steeds van 20.30 tot 8.00 (afkloppen!). En eerder sliep ze dan overdag haast niet meer en sinds een aantal dagen slaapt ze 3 x op een dag zeker 2 uur.
Mijn dochter van 10 maanden heeft 2x zo'n periode gehad, en beide keren bleek ze ziek of gewoon niet helemaal lekker te zijn. Duurde een week en dan was het weer voorbij. Daarnaast was mijn dochter ook al vrij snel klaar met de flessen. Al maanden drinkt ze die echt niet meer leeg. Als ze honger hebben gaan ze wel eten hoor!
Zulke periodes komen en gaan, maak je geen zorgen. De ene dag willen ze nauwelijks eten en de volgende dag rukken ze bij wijze van spreken je het bord uit de handen.