Ervaringen enfamil voeding

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door annelie566, 7 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Onze zoon heeft verborgen reflux en hier heeft hij medicatie voor(ranitidine). Omdat het spugen hier juist erger van werd(zuur is gelukkig weg) hebben we een doorverwijzing gekregen naar de KA. Deze heeft enfamil voeding voorgeschreven tegen het spugen.

Hij krijgt nu friso comfort en friso standaard gemengd en de laatste week ging het eigenlijk wel goed. Nu lees ik overal dat Enfamil verstoppend kan werken en hij heeft al zo'n last van ontlasting. (meestal 1x per dag maar soms moet hij ook geholpen worden met lactulose). Nu ben ik een beetje huiverig om met de enfamil voeding te beginnen, juist omdat het de afgelopen week best goed ging. het uren lange hysterische huilen was wat minder. Met de medicatie moeten we gewoon doorgaan van de KA.

Zijn er dames die ervaring hebben met deze voeding en wat vonden jullie ervan? Werkte het inderdaad verstoppend?

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Enfamil dikt in in de maag inplaats van, zoals jbpm, in de fles. Mij is uitgelegd dat dit komt doordat het indikt als reactie op de maagzuur.

Als je medicatie geeft voor de maagzuur, die of de aanmaak afremt of het minder zuur maakt, zal de voeding slecht(er) indikken. En dan is het dure voeding voor niets.

Mijn mening;
    Als een baby zodanig last heeft van reflux dat de leefregels voor reflux niet helpen kun je beter op zoek gaan naar de juiste medicatie. Met de juiste medicatie is indikken volledig overbodig.
    Het spugen opzich is het probleem niet, het opkomend maagzuur is het probleem. Als je zorgt dat de maagzuur niet meer de slokdarm kan irriteren doet het spugen geen pijn meer en geeft het hooguit wat extra was.
    Indikken, tja de meningen zijn erover verdeelt. Als je indikt weet je nooit of je het voldoende indikt. Je ziet misschien niet meer dat je kindje spuugt, maar je weet niet of de dikke voeding in de slokdarm komt. En een ding weet ik zeker; dikke voeding spugen doet veel meer pijn dan dunne voeding.

Als je medicatie voldoende werkt zou ik niets veranderen.

En ohja; niet alle dokters hebben evenveel verstand over voeding en de werk ervan. ;)

3. Tante Truus

Tante Truus Actief lid

14 jul 2014
    352
    117
    43
    Ik heb 2 zoontjes met verborgen reflux en beide hebben de eerste 6 maanden Enfamil AR gehad.
    Bij beide hadden we als een van de symptomen dat ze niet genoeg leken te hebben aan de flessen die ze kregen en dat was over zodra we op de Enfamil overgingen. Ook werden ze veel rustiger en hadden ze minder last van oprispingen.

De oudste had last van verstopping door de Enfamil, hij kreeg standaard een theelepeltje maiskiemolie door zijn fles en dat werkte prima (op advies van de KA). Poepte 3-4x per dag. Bij de jongste hebben we dat totaal niet nodig gehad, die raakte er totaal niet van verstopt.

Succes.

4. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Averlhach bij verborgen reflux spuugt het kindje sowiezo niet meer.
    Mijn zoontje had ook verborgen reflux en ik merkte toch echt wel het verschil met de voeding.
    En sowiezo de reactie, niet meer huilen en geen vieze gezichten meer trekken.

Hier overigens Nestle NAN AR wat heel goed hielp.

Deel Deze Pagina