vraagje over stukjes eten

Discussie in 'Voeding' gestart door , 19 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

ik vroeg me even wat af. Danisha is vandaag 6 maand maar toch merk ik dat ze absoluut nog niet toe is aan stukjes. Als ze een ligaatje krijgt dan stopt ze het zo helemaal in haar mond en het is 2x gebeurd dat ze heel erg ging kokhalsen en ik het eruit moest pulken. Groentepotjes gaat ook niet van harte. Vaak spuugt ze het snel weer uit. Eerst vond ze worteltjes wel lekker maar nu gaat het er met moeite in en komt er vaak weer deel uit :rolleyes:

Vanaf wanneer kon jullie kleintje koekjes/brood/enz. eten?

En zal ze vanzelf wennen aan groentehapjes?

2. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Lynn sabbelde eerst aan Liga zodra er stukjes afvielen spuugde ze het uit. Ik liet haar wennen door het te verkruimelen door de fruithap.

Toen ze brood ging eten begon ze pas echt te wennen aan stukjes. Dit ging eerst erg moeizaam, maar na 2 tot 3 weken ging het goed. Daarna gingen alles stukjes goed.

Ook moest Lynn erg wennen aan de groente. Ik zorgde dat ze wel echt honger had (dus eerst groente en daarna een fles)

3. taschke

taschke Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    Hier begint het te gaan met stukjes.
    Elena heeft het heel erg dat kokhalzen maar stilaan lukt het.

Als er in de groentepap nog te grote stukjes zitten verslikt ze haar en gaat ze ook erg kokhalzen.
    Ik geef haar nu soms een banaan om aan te sabbelen of een betterfoodkoek(die vanaf 4 maanden) en dat lukt al redelijk,ook een broodkorstje begint te lukken.

Ik denk gewoon dat het met de tijd wel vanzelf komt.Blijven proberen ;)

Elena heeft zo haar favoriete groente,dan gaat haar mondje wijd open en kan het niet snel genoeg gaan maar als ze iets niet lust gaat het ook maar heel traag en met een hoop lawaai erbij.
    Dan probeer ik een paar dagen later nog eens...
    Hier zijn de favorieten worteltjes en erwtjes :D

4. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Dat kan heel goed, dat hebben meer kindjes. Wij gaven met 6 maanden meteen hele stukken en dat ging ook niet meteen goed. Gaandeweg leerde hij ermee om te gaan en nu gaat het nooit fout eigenlijk.

Kokhalzen is trouwens niet erg, je hoeft vrijwel nooit in te grijpen. Door het kokhalzen gaat het stukje zo weer naar voren in de mond.

Het verslikken in de melk is hier altijd erger dan het kokhalzen van de stukjes...

Ik ben met 7 maanden met brood begonnen en dat ging meteen goed. Maar hij had toen al een maand met stukken groenten geoefend ;).

Geef het maar tijd, ze zal het vanzelf leren!

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    In Lige kokhalzen is lastig omdat het zo in de mond blijft plakken. Gewoon stukken groente hebben ze zo weer buiten met een beetje kokhalzen zonder misselijk te worden of te stikken.

Hier zijn ze meteen begonnen met stukken groente die ze konden vasthouden. Gepureerd voedsel en potjesspul weigerden ze allebei resoluut.

6. Cynthia85

Cynthia85 Bekend lid

4 aug 2006
    799
    0
    0
    Gezondheidzorg
    Schiedam
    Ik deed de groente van Fatih eerst helemaal pureren, nu doe ik het iets grover en het gaat gelukkig goed. Hij verslikt zich juist in de pap! Koekjes en dergelijke probeer ik volgende week dan is hij 6 maanden!

7. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Oh ik wist niet dat daar verschil in zat. Wij geven hem nog geen liga...

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Wij hebben het nooit gegeven omdat ik zelf al ga kokhalzen als ik een Liga ruik...

9. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Kian moest ook absoluut geen stukjes eerst! Nu krijgt hij vanaf 7 1/2 maand brood en gaat het ineens vanzelf :)

Deel Deze Pagina