Ha meiden, Wanneer gebruik je eigenlijk rijstebloem? Ik lees her en der dat je dit tegelijkertijd doet als je ook hapjes groente/fruit aanbiedt. Klopt dit? De laatste dagen komt de kleine man ineens tussen voedingen door voor voeding. Hij drinkt dan geen volle fles, maar bijv 90 of 100 cc. Hij krijgt nu vijf keer 180/6. Een keer per dag krijgt hij ook wat lepeltjes groente. Hij is vier maanden. Vandaag had hij om half vijf wat hapjes wortel gegeten. Om 18:15 de fles en liet 50 staan. Per fles laat hij gemiddeld 20-50 cc staan. Om half acht werd hij wakker omdat hij honger had en dronk nog 100 cc. Als hij dit vaker doet, zou ik dan rijstebloem kunnen/moeten gebruiken? Via Google kom ik er niet echt uit. Het zou de eerste stap zijn voor vaste voeding, maar ik geef hem alleen wat gepureerde groente. Ik lees ook dat het gebruikt kan worden voor hongerige baby's? Alleen ik vind mijn kleine geen hongerige baby, omdat hij de flessen niet helemaal leegdrinkt. Hij krijgt trouwens om de 3,5 a 4 uur voeding. Wie kan mij uit die wirwar van info helpen?
Wij zijn het gaan geven om te kijken of ze er mee door slaapt en dat deed ze. Wij zijn het met 5 mnd gaan geven. Het zijn loze calorieën het valt gewoon wat zwaarder.
Je kan het geven vanaf vier maand, maar het moet niet. Het zijn inderdaad lege calorieën, voegt niets toe. En sommige baby's krijgen er net krampen van en verstopping. Als hij zijn flessen niet leeg drinkt, zou ik er niet aan beginnen. Beter focussen op groente en later fruit.
Doorslapen in de nacht doet de kleine man wel. Hij wordt in de avond ineens wakker. Of hij komt overdag ineens tussen twee voedingen en wil dan een 'extraatje'. @shakes: dus gewoon extra flesje geven, omdat hij restjes heeft laten staan? En het houden op een keer per dag wat hapjes groente? Hoorde van cb hier dat ik ook wel fruit in de ochtend kon geven en in de namiddag wat groente. Of is het hierin je eigen keuze? Weet niet zo goed wat beter voor hem is. Ik las juist dat jbpm geen calorieën bevat en rijstebloem juist wel. Wat verwarrend allemaal!
Jbpm bevat inderdaad geen calorieën en rijstebloem wel. Maar er is ook zoiets als lege calorieën: niets waard bij een kind in de groei. Net zoals je snoep zou geven. Al is het natuurlijk geen snoep. Ik zou gewoon focussen op melk. En groente en fruit stilaan opbouwen...
Hij krijgt tussen 22:00 en 22:30 uur de laatste fles, terwijl hij slaapt. Heb wel eens gehoord dat je ook de laatste voeding om bijv 21:00 kunt geven of om 20:00 uur, maar is dat niet pas als je over gaat op vier flessen en complete bijvoeding geeft, dus in de ochtend fruit en se namiddag groente?
Onze dochter sliep met 4 mnd al door met laatste fles om 23.00. Met 5 mnd wilde ze die niet meer. Nu krijgt ze tussen 19.00 en 20.00 de laatste fles 180/6 met 2 schepjes rijstebloem (ze krijgt 4 flessen per dag sinds 5 mnd en 7 lepeltjes fruit voor de eerste middag voeding en 7 lepeltjes groenten tussen de namiddag en laatste voeding. Dus nog geen complete bijvoeding maaltijd) en slaapt hier op door tot 8.00 - 8.30. Zo zie je elk kindje is anders. Dus probeer wat jij denkt dat goed is. Je kunt dus rijstebloem proberen. Ga er vanuit dat ze 150cc per kg lichaamsgewicht binnen moeten krijgen tot ze volledig op bijvoeding mee gaan teren. (I know mijn verhaal strookt daar niet mee maar onze knorrie is een geval apart ) Dus als hij daar op komt met die 100cc extra waar hij om vraagt is dat prima. En dat laten staan; vol is vol. Kan geen kwaad