9 mnd en nog steeds gebroken nachten

Discussie in 'Voeding' gestart door meid27, 31 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meid27

meid27 Actief lid

18 sep 2014
    450
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi allen

Amy-Lynn is bijnja 9mnd en een heerlijk lief meisje overdag wat s'nachts veranderd in een klein duiveltje wat niet meer wil slapen huilen jammeren draaien.
    Vanacht was het ook weer zown nacht en mijn geduld raakt op merk ik. Vanacht kwam ze om 2.30u ik heb haar getroist roosvicee gegeven schone luier geknuffeld en dat tot 4.30u toen was ik er klaar mee en heb haar 150cc fles gegeven met als gevolg dat ze sliep tot 7.45u zou ze dan echt honger hebben? Volgende voedingsschema krijgt ze
    7.45u papflesje 210cc
    10.30 fruithapje
    12u 210 fles met 1 broodje
    14.30u roosvicee met koekje
    16.30/17u warm eten met een toetje
    18.30u in badje en nog wat roosvicee
    19.30u naar bedje
    22u pap fles

Als ik haar om 19.30u de papfles geef dan word ze ook wakker rond 4u want ze drinkt het dan niet allemaal op ze is dan nog vol denk ik van het warme eten.
    Maar doordat ik haar om 22u wakker moet maken vd pap fles ben ik ook weer bang om haar rust te verstoren... ik vind het LASTIG!!

Hopelijk kunnen jullie mij helpen met tips en adviezen of herkenbaarheid zou ookal fijn zijn

Amy-Lynn is tevens een druk meisje wat ontzettend veel wil ondernemen. Ze staat en kruipt al en loopt kleine stapjes..

Thanxx

Liefs

2. Fabje123

Fabje123 Bekend lid

9 jan 2016
    555
    53
    28
    Vrouw
    Hoi hoi,

Lastig voor jullie zeg! Kan me goed voorstellen dat de gebroken nachten je beginnen op te breken. Mijn dochter is 9,5 maand en ook heel erg actief (staan, lopen langs de bank etc.).

Als ik jullie schema zo lees, vallen mij een aantal dingen op:
    - ik vind de flessen erg groot. Mijn dochter krijgt 's ochtends en 's avonds 180 en met de lunch 150 en drinkt ze niet allemaal leeg
    - ik zou geen roosvicee geven, dit is zoet en ik kan me voorstellen dat ze daar juist actiever van wordt? Mijn dochter heeft in ieder geval nog nooit roosvicee gehad, ze weet niet eens wat het is ;)

Misschien is het goed om ter vergelijking te lezen wat wij geven:
    - 8:00 fles 180/6 met 1 boterham
    - 11:00 fruit
    - 12:30 1 boterham, water en fles 150/5
    - 15:30 fruit of rijstwafel
    - 17:30 warm eten, water en toetje
    - 18:30 fles 180/6

Wat krijgt ze als toetje? Wij geven alleen yoghurt zonder suiker en/of vers fruit. Ik probeer toegevoegde suikers zoveel mogelijk te vermijden omdat ik bang ben dat ze daarvan 's nachts wakker wordt....

Maar het kan natuurlijk heel goed ook aan iets anders liggen. Is alles uitgesloten? Oortjes, tandjes etc.? Of heeft ze gewoon een groeispurt en daardoor extra honger, waardoor direct toegeven en een fles geven misschien de oplossing zou zijn?

Succes ermee!
    Groetjes.

3. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Wat mij opvalt is dat ze best veel suiker krijgt. Zeker voor een baby. Heel vaak roosvicee, koekje en toetje. Ik zou water geven, fruit of rijstwafel en (griekse) yoghurt. Van suiker kunnen kindjes heel onrustig worden.
    Het kan ook een groeispurtje zijn en dat ze inderdaad 's nachts gewoon een fles wil. Die zou ik gewoon geven, dan slapen jullie beide weer snel verder.

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Overdag zou ik wat meer geven. Ipv die fles van 210 bij de lunch een kleiner bekertje en dan misschien een boterham extra. En inderdaad gewoon water voor de rest. En probeer eens haar niet wakker te maken voor de fles, misschien valt die pap gewoon extra zwaar op haar maag? Ik zou dan eerder nog wat fruit geven voor ze gaat slapen.

5. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Tja wat zal ik zeggen. Hier nig steeds een wakker snachts. Die hadden echt tot 20 mnd een nacht voeding nodig. Een kleine fles rond 2.00 van 120/3 en dan pap erdoor ivm reflux. En dan trokken ze door tot 8 uur. Ik kijk er nooit raar van op. Kindjes zullen vast hun reden hebben. Ineens was het ook over met de fles snachts.
    Daarnaast is van 17.00 tot 8.00 uur ook een lange ruk zonder maaltijd. Dus logisch dat ze ergens nog wat wil hebben. Misschien iets later warm eten. En dan kijken wanneer ze zich meld voor de late voeding?

6. meid27

meid27 Actief lid

18 sep 2014
    450
    0
    16
    NULL
    NULL
    Thanx voor jullie reactie's ik ben inderdaad al begonnen met water vandaag ipv roosvicee te geven.
    De 210 flessen drinkt ze allebei leeg dus minder geven weet ik niet zo goed...
    Ik kan wachten tot ze zich meld maar dat heb ik ookal eens gedaan maar dan komt ze toch wel rond 0.30u en dat is ook geen pretje.

Hoe maken jullie je laatste fles?
    Inderdaad het te zwaar op de maag vallen heb ik ookal bij na zitten denken mischien moet ik gewoon een fles van 180 of 210 geven? Met of zonder bambix?

Ik gaf nu altijd biscuit papje is ook wel iets zoet denk ik en dat ging redelijk goed altijd maar ja.. ze word ook ouder dus wellicht andere behoeftes nu

Graag jullie verdere tips dan zal ik dat is gaan proberen vanavond ik krijg weer wat hoop
    En idd mocht ze vanacht komen dan krijgt ze gelijk 150cc met 3 schepjes ik ga niet weer 2u heen en weer lopen ik ben zo brak pff het is niet leuk meer nu 😉 maar goed ik moet volhouden!
    Manlief heeft deze week nachtdienst dus ik sta er echt alleen voor gelukkig heb ik vrij van het werk nog tot dinsdag maar voelt meer als overleven overdag

Maar dat herkent ieder zich vast wel iris pfff tot 20maanden zucht 😉😂😂 haha

En een groeidspurt zou ook heel goed kunnen hoor...

7. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik zou geen pap geven zo laat. Lijkt me gewoon niet prettig slapen. Proberen overdag voldoende drinken en eten aan te bieden, en verder afwachten wat er gebeurt.

Als je haar niet wakker maakt om 22u en zelf om 21u gaat slapen, dan maakt het ook niet zo veel uit of ze tijdens de nacht nog komt. Zo deed ik dat. Maandenlang helaas...

8. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Misschien iets meer warm eten, als ze dat wil, en dan het toetje na het badje? Als ze zich nog laat voeren tenminste, anders moet ze daarna weer in bad ;)
    En dan wakker maken als je zelf naar bed gaat voor een fles. Geen pap denk ik, gewoon melk lijkt me fijner voor haar. Hoe reageert ze als je haar wakker maakt? Tenzij ze er echt overstuur van raakt kan het geen kwaad, ze is zo weer vertrokken na de fles. En als ze zich nog meldt in de nacht inderdaad gelijk een fles.

9. meid27

meid27 Actief lid

18 sep 2014
    450
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ze slaapt half als ik haar de fles geef om 22u ze merkt er eigenlijk niks van
    Ze laat zich nog wel het eten opleppelen gelukkig! Hihi ik ga vanavond denk ik maar een flesje geven om 22u zonder pap kijken hoe dat gaat en idd alsss ze dan weer komt dan gelijk weer wat geven 😉

10. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier boven zijn al goede tips gegeven. Wij maakten op die leeftijd ook echt niet meer wakker voor een fles 's avonds. Ik ging zelf graag op tijd naar bed en nam de nachtvoedingen voor lief.
    Hier kwam hij van 9-16 maanden ook weer voor een nachtvoeding, maar ik kon wel gewoon om 21.30/22.00 naar bed als ik dat wilde en 's nachts gaf ik hem vaak een fles in z'n bed die hij zelf aanpakte, leegdronk en dan weer verder sliep.
    Uiteindelijk hebben we hem dit wel weer afgeleerd, want na een poosje kwam hij dus steevast elke nacht om 5.00, maar dat hebben we dus pas gedaan toen hij 16 maanden was.
    Ons schema was met 9 maanden zo:

8.00/8.30 1 boterham(incl. korstjes) en een beker thee
    10.00 baby koekje, cracotte of rijstwafel o.i.d. met roosvicee
    Slapen
    12.00 fles 120+4, maakte er vaak 150cc totaal van en 1-2 boterhammen
    14.30 gepureerd of geprakt fruit 2 stuks en een beker roosvicee
    Slapen
    17.30 warme maaltijd, aardappel en groente werd geprakt, de andere dingen vaak nog grof gepureerd. Daarna zo'n 100cc yoghurt
    Dan na het eten nog even spelen of wandelen o.i.d. Om 19.30 in bad of in de douche, dan om 20.00 nog een fles van 150+5 en rond 20.30 lag hij er dan in.

Hij kwam dan dus vaak nog in de nacht en kreeg dan afhankelijk van het tijdstip een flesje van 120+2 of 150+3.

De richtlijn met 9 maanden is 500cc zuivel, dus daar heb ik wel altijd zoveel mogelijk ook rekening mee gehouden.
    Ik had ook op die leeftijd niet meer echt het gevoel dat de melk nog vulde, maar het hielp meer voor de dorst gewoon.
    Zoontje was overdag ook gelukkiger na een lekkere boterham of wat fruit en niet na een flesje melk.

11. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Oh en wij gaven ook geen pap, maar daarom wel vanaf 8 maanden een boterham in de ochtend als ontbijt.
    Zoontje lust geen pap, maar een fles groter dan 180+6 voor de nacht maakte hier voor de nacht ook geen verschil.

12. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Er zijn idd al veel goede tips gegeven maar wilde toch ook nog even reageren;) Ik zou ook de papfles 'à ochtends kleiner maken, of beter nog er een bordje pap van maken van 180ml melk. De papfles voor het slapen gaan zou ik schrappen. Pap is een ontbijt, wij eten ook geen pap voor het slapen gaan? Waarom niet? Omdat pap jouw spijsvertering op gang helpt na een nacht in ruststand te hebben gezeten, je darmen gaan dus enorm werken. Dat slaapt dus enorm onrustig. En ook ik zou niet meer 's avonds laat wakker maken voor een fles, laat haar zelf maar komen. Op een gegeven moment gaat zal ze vanzelf steeds langer door gaan slapen. Daarnaast de 210 fles + een broodje, dat zijn twee maaltijden in een! Het broodje 's middags moet de fles vervangen. Ik gaf op die leeftijd altijd eerst een boterham en daarna een klein flesje van ong 120ml. Ik zou die fles dus ook een heel stuk kleiner maken. Succes!:D

13. Eendje86

Eendje86 Fanatiek lid

29 feb 2016
    2.635
    1.129
    113
    Vrouw
    doorslapen en voeding hebben niets met elkaar te maken tot 1,5 is het heel normaal dat een kindje nog s nachts komt...
    Ik zou zeggen geen rosivicee s nachts. Wel een gewone fles of water als je denkt dat ze geen honger heeft.
    En verder zit er niets anders op dan accepteren denk ik.
    Samen gaan slapen geeft ook al veel rust

14. meid27

meid27 Actief lid

18 sep 2014
    450
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het is afgelopen nacht goed gegaan!
    Ze heeft om 22u een flesje gehad en werd om 3u een keertje wakker en kon ze het prima doen met de speen. Om 5u was het klaar haha toen was ze behoorlijk van slag en intens verdrietig troosten hielp niet dus toen 150cc gegeven waardoor ze gelijk weer in slaap viel tot 7.45u.
    Vanmorgen naar het CB geweest en ook alles besproken.
    Komende week nog zo door gaan en dan de 22u fles helemaal stukjes afbouwen.. ik zie dat nog niet goed komen eigenlijk wil het wel proberen hoor maar geniet nunook eventjes van rustige nachten..

Tevens zal ik de fles van 5u zeg maar ook langzaam aan afbouwen van 150 naar 120 etc.. in de hoop dat ze dan ook tevreden is en uiteindelijk dan ook tevreden is met een speen.

Hoe hebben jullie dat gedaan?
    Ook afgebouwd of gaf jullie kindje dit zelf aan?

Super bedankt voor jullie voorgaande tips!

Liefss

15. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Mijn baby is ook 9 maanden. Ik volg hem gewoon. Hij drinkt rond 23.00 ook nog (borstvoeding) en slaapt dan meestal door tot 7.00. Heeeel soms wil hij 's nachts ook nog wat drinken. Prima hij zal het wel nodig hebben. Ik merk dat loslaten veel fijner is, ook voor jezelf ipv je druk maakt over tijden en hoeveelheden. Op een gegeven moment geeft je kindje zelf aan wanneer hij minder melk nodig heeft.

16. Beau floor

12 jun 2016
    32
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi,

Hier ook nog een meisje van 9 maanden wat zich snachts meld.
    Ik geef haar dan gewoon meteen een klein flesje melk en dan slaapt ze verder. Het maakt mij ook niet veel uit eigenlijk.
    Ik zou die fles van 22.00 weglaten als ik jou was.
    Kan idd ook best een sprongetje zijn hoor, ze leren op deze leeftijd zo ontzettend veel!

17. meid27

meid27 Actief lid

18 sep 2014
    450
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat heeeeeeeeerlijk om te horen dat ik niet de ennige ben waar de kleine van 9mnd ook zo is met voedingen.

Fles van 22u weg laten zeg je Beau Floor maar dan komt ze zowiezo denk ik wel tegen de nacht....

Afgelopen nacht kwam ze 2x ontroostbaar was ze.
    Gisteravond ook erg onrustig in haar bedje was ze.
    Ik heb haar nu net weer in bed liggen en heb nu alleen wat water gegeven verder geen flesje oid.
    Zit haast weer twijfelen om om 22u weer een pap fles te proberen... ik word niet goed van mezelf..

En msnlief is een schat van een kerel maar kan mij ook niet echt een doorslag gevend antw geven..
    Niemand eigenlijk om me heen.. voel me soms gewoon niet gehoord en dat is niet om zielig te doen. Maar ik vind het soms best zwaar.
    Ik heb geen moeder meer en zou zooo graag dit met haar gedeeld hebben wat zou zei hebben gedaan.. vraag ik me dan echt af en als je dan wat slaap gebrek hebt word dat gemis des te meer.. en kan ik om ieder dom ding wel huilen...

Zo genoeg geklaagd
    Verder is het een heerlijk meisje hihi waar ik enorm van geniet 😊

Liefss

18. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Maar soms haal je ze net uit een diepe slaap en maak je de nacht moeilijker door ze om tien uur wakker te maken. Dat is een kwestie van uitproberen... Papfles vind ik nogal zwaar tijdens het slapen...

En je man kan misschien geen antwoord geven op het beste plan (wie wel?), Maar hij kan 's nachts toch ook wel opstaan voor een flesje?

19. meid27

meid27 Actief lid

18 sep 2014
    450
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja normaal gesproken doet hij dat ook wel maar heeft deze week net nachtdienst 😉

20. Beau floor

12 jun 2016
    32
    0
    6
    NULL
    NULL
    Oja, kan het me heel goed voorstellen hoor.
    Soms ben je radeloos en ga je heel veel dingen bedenken waardoor ze snachts wakker worden.
    Het komt waarschijnlijk echt door de sprongetjes die ze nu maken.
    Mijn dochter kruipt nu en trek zich overal aan op, dus heel veel ontdekken.
    Dat moet allemaal snachts verwerkt worden.
    Bij ons was het ook zo toen we de fles van 22.30 gingen schrappen dat het beter ging. Je haalt ze dan idd uit de diepe slaap.

Je mag altijd klagen hoor, ik begrijp je heel goed.
    Af en toe is het loodzwaar.
    Mocht je tegen iemand willen klagen mag je me altijd een Pm sturen hoor:)

Groetjes

Deel Deze Pagina