Fles "afleren" en drinken uit bekertje. Help!!!

Discussie in 'Voeding' gestart door shampoo, 1 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Van de dietiste kregen we te horen dat kinderen van 1 jaar niet meer uit een fles moeten gaan drinken, maar uit een beker.
    We geven haar tot nu toe haar melk (opvolgmelk pepti) uit de fles en diksap/ water/ ander drinken uit een beker of tuitbeker. Alleen drinkt ze hier maar een paar slokjes van en dan is het genoeg. Nu gaan we natuurlijk over op minder flesvoeding en meer ander drinken. Alleen ze drinkt ander drinken niet zo goed en helemaal niet zo uit een beker... Zo kom ik nooit aan die 700 cc vocht per dag.

Iemand tips?

Groetjes shampoo

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    niet te veel aantrekken van wat ze zeggen. Hier was er op het cb ook iemand héél resoluut. Vanaf één jaar, geen fles meer.

Maar ik (en ook andere op het cb) waren het er ook over eens: Liever drinken uit een fles, dan helemaal niet drinken.
    Ik zou andere dingen blijven aanbieden (eventueel een rietjesbeker, dit schijnt ook erg goed te zijn voor de mondmotoriek) , maar ook haar fles.
    Wij zijn juist op die leeftijd over gegaan op sapflesjes. Pas vanaf 14 maanden ging de tuit zo goed dat ze voldoende dronk eruit en vanaf 18 maanden had ze de gewone beker ineens door. Oefenen deden we af en toe in bad en soms beneden, maar ineens had ze het door en toen was het ook goed.

3. Love47

Love47 Actief lid

24 sep 2009
    422
    0
    0
    Zou er ook niet teveel van aantrekken hoor! Ze zijn zo klein en dan moet alles al op een volwassen manier!
    Maar ik vind het ook moeilijk om mijn ventje genoeg vocht te geven. Hij krijgt melk ook nog steeds uit een fles, maar wil sap/water alleen uit een plastick beker/glaasje en dan maar een paar slokjes! Hij krijgt 's avonds en 's ochtends wel 2x 200cc. Maar dan dus verder maar een paar slokken. Op het cb zei ze tegen mij; het is ook geen 30 graden he. Met andere woorden, als tie dorst krijgt drinkt hij vanzelf meer.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Opzich hoeft het niet perse met 1 jaar. Dat kan ook nog wel een paar maandjes wachten.

Ons jochie wilde ook niet/nauwelijks uit een beker/tuitbeker drinken. Het lukt het met een jaar om een paar slokjes eruit te krijgen, maar niet echt volle bekers. Dus hij kreeg nog gewoon de fles. Met 17 maanden kregen we de vraag van het KDV of we met de tuitbeker wilden oefenen. In zijn nieuwe groep van 18maand+ werden in principe geen flessen gebruikt.

We hebben toen de fles helemaal weggehaald, en alles uit de tuitbeker gedaan. Maar alleen, omdat we wisten dat hij er wel slokjes uit kon krijgen. En als je er een paar uit kunt krijgen, dan ook vast wel meer. Hier dronk hij op dag 1 wel slecht (4-500cc) en daarna weer normale hoeveelheden.

Maar hier was het dus de truc om de fles helemaal weg te halen, omdat ze anders niet zoveel nut hebben om de (tuit)beker te gebruiken. Maar dat zou ik dus alleen doen als je zeker weet dat ze uit een tuitbeker wel wat kan drinken.

Een gewone beker doen we vanaf 2 jaar voor al het drinken. Daarvoor was het grotendeels toch de tuit..

5. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    mijn moeder vertelde laatst dat ik rond mijn 2 jaar altijd nog een flesje water kreeg voor het slapen.
    En overdag ook vaak want anders dronk ik niet.

Ik zou gewoon blijven oefenen en het komt vanzelf.
    Niet veel van aantrekken.

6. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik heb van de één op andere dag geen flessen meer gegeven maar alleen normale bekers. In het begin voor gedaan dat hij met twee handjes moet pakken en drinken. In het begin ( en nu af en toe nog ) deed hij niet veel anders dan knoeien maar beetje bij beetje gaat dat beter.
    Of hij aan het juiste aantal cc komt, daar let ik eigenlijk niet op. Hij drinkt als hij dorst heeft.

7. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    even offtopic: gefeliciteerd met je dochtertje:). Nu klopt je banner wel heb je hem toch aangepast?

Net een topic geopend voordat ik de jouwe zag. We hebben weer hetzelfde haha

Ons zoontje drinkt ook nog 1 x per dag s'ochtends zijn melk uit fles en vroeg me af of dat kwaad kon. De rest van de dag drinkt hij wel gewoon uit een tuitbeker, maar hij drinkt dan niet zoveel als uit de fles. Dus ben ook bang dat hij dan niet al zijn melk opdrinkt. Ga het morgenochend wel een keer proberen om melk uit tuitbeker te geven.

Ik denk dat ik er ook niet al te moeilijk over ga doen aangezien het maar 1 keer per dag is en hij er ook echt zo van geniet van die ochtendfles. Hoeveel flessen krijgt jouw meisje nog dan?

8. manny82

manny82 Bekend lid

11 sep 2007
    531
    0
    0
    onze dochter drinkt al vanaf 10 maanden uit een rietjesbeker maar de tuitbeker pas sinds 1 jaar goed. HEt is een slechte drinker en als ze echt niet veel drinkt krijgt ze de speenfles met wat sap en dan is hij zo leeg. Ben er niet voor maar man lief heeft me overtuigd dat het vanzelf wel een keertje komt. De gewone beker vind ze erg interresant maar lukt haar zelf nog niet zo goed.

Deel Deze Pagina