Wij zijn begonnen met rijstebloem, omdat ons zoontje nog niet doorsliep. Toeval of niet, maar niet lang daarna ging hij inderdaad af en toe eens doorslapen en inmiddels vaker wel dan niet. Voor ons wel fijn dus. Rijstebloem is gewoon gemalen rijst, dus tenzij je ook niet van plan bent rijst te geven op termijn is er niets 'ongezonds' aan rijstebloem. Ik kan alleen niet achterhalen welke rijstsoort wordt gebruikt. Daarna zijn we begonnen met gepureerde groente (maximaal 30 gram) en toen hij na een maandje eenmaal door had hoe het werkte met een lepeltje en hij de smaak te pakken kreeg zijn we ook begonnen met fruit (maximaal 30 gram en groenten opgehoogd naar maximaal 60 gram). De ene keer eet hij drie happen en de andere keer eet hij wat meer. Ik vind het af en toe wel puzzelen in combinatie met drink- en slaaptijden, maar verder kan ik het wel een succes noemen. Inmiddels doe ik volgorde: fles, fruit, fles, fles, groente, fles, fles met pap. De fles na fruit of groente geef ik soms direct erna en als hij relatief veel heeft gegeten wacht ik een uurtje. Dan geeft hij zelf ook wel aan trek te hebben.