Rijstenbloem door de fles

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Eden28, 21 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Ik was gister toevallig bij dietiste met zoontje die KMA heeft en ze gaf me als advies wel te beginnen met groentehapjes maar de rijstebloem nog even te laten zitten, daar nog even mee te wachten... Hij heeft vooral last van uitslag én zijn darmpjes dus denk dat het advies van nog geen rijstebloem vooral voor darmpjes is... Lastig hoor... Helpt Rijstebloem echt de smaak verhullen van Nutramigen?!

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Je hebt van die rijstvlokken met vanillesmaak, ik neem aan dat ze dat wil proberen.

3. Nescio

Nescio Niet meer actief

Nee, geen rijstebloem geven. Het is lastig want die dieetvoeding is volgens mij erg vies, maar ze moet er eventjes aan wennen. Uiteindelijk gaat het om haar gezondheid en door rijstebloem te geven loop je echt onnodig risico.

Ik snap dat je gefrustreerd bent, maar door rijstebloem nu al toe te voegen (ze is er 1) veel en veel te jong voor, en 2) ze heeft al KMA, dan ga je dat niet provoceren en 3) rijstebloem kan voor verstoppingen zorgen en dat wil je niet bij je kindje met een allergie. Haar darmpjes krijgen er echt een optater van), los je het probleem echt niet op. Je kan het alleen verergeren.

Succes en even doorbijten! Uiteindelijk is dat het allerbeste voor je kind.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    O, jij had ook al dat andere topic.

Zoals ik daar ook al schreef: rustiger aan doen, iets meer geduld.
    Je was begonnen met 2 scheppen gewone Nutramigen en 2 scheppen AA. Dat was zo te zien qua smaak te snel.
    Dus neem dan gas terug, begin met het vervangen van 1 schep per voeding tot dat dat goed gaat, en bouw het zo rustig op.

Zo ongelooflijk smerig zijn dieetvoedingen nou ook weer niet, ik vind dat ze naar Zwitserse kaas ruiken. Kwestie van wennen, gun je kind de tijd daarvoor.

Als het eczeem bij een kind zo erg is dat Nutramigen gewoon niet sterk genoeg is, en je dus op AA moet, dan is vroeg bijvoeden wat jij nu voorstelt simpelweg geen strak plan. Die darmen kunnen het normale voedsel voor een baby al niet aan, laat staan iets waar ze qua leeftijd nog helemaal niet aan toe zijn (en bij zware allergieën houd je ook nu nog steeds de veilige leeftijd van 6 maanden aan).

Lukt het allemaal echt niet, modder dan niet te lang door. Liever een opname, waarbij jij ook tot rust komt, en eventueel een sonde, dan een uitgedroogd kind en een tot het bot gefrustreerde moeder.

5. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Dankje voor je antwoord. Er eczeem op haar gezich is al helemaal weg. Ze heeft nu zo'n mooi gaaf huidje! Als rijstenbloem dat weer tegengaat dan doe ik dat absoluut niet!

6. Roxyroxx

Ja ik weet alleen dat dietiste tegen mij zei dat ik er echt mee moet wachten maar mijn mannetje heeft KMA met klachten als uitslag én darmkrampjes. Ze heeft niet expliciet gezegd dat het eczeem daardoor zou terugkomen!

7. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Ik wilde eigenlijk helemaal geen rijstenbloem geven omdat ze gewoon goed slaapt maar had dus wellicht gedacht dat een beetje in de fles zorgt dat ze het lekker gaat vinden. Ik wacht met alle bijvoeding tot 6 maanden. Ook omdat ze slecht drinkt, als ik dan tussendoor iets van bijvoeding ga geven dan heeft ze straks nog minder honger en drinkt ze nog minder

8. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Ik wil het niet forceren dus blijf er lekker vanaf

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken

Heb je al eens een veel langere speen geprobeerd? En de speen tot aan de harde rand tegen haar lippen? Als de speen niet in de mond, maar in de keel uitkomt imiteer je de natuurlijke manier van drinken, met als voordeel dat ze veel minder van de melk die ze krijgt proeven kan.

10. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Heb helaas niet zulke goede ervaring ziekenhuis opname. Mijn zoontje werd opgenomen omdat hij het bij elke fles uitkrijste. Ik
    Kon het niet meer aanzien en heb hem
    Laten opnemen. De eerste kinderarts die ik zag zei doodleuk dat kinderen met reflux niet huilen tijdens de fles maar pas na de fles en
    dat het erbij hoort. Gelukkig had ik een andere kinderarts die mij wel geloofde en samen met de fysio gekeken heeft en uiteindelijk toch ernstige verborgen reflux. Hij was geen tandarts huilbaby maar zat vol spanning. Maarja daar keken ze alleen hoelang hij huilde en of hij dus na de fles ging huilen. Nu lees ik dus meer verhalen dat reflux kinderen ook tijdens de fles huilen.

11. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Wat mij trouwens in het ziekenhuis werd gezegd toen Jordy voor het eerst Allergy Care van Friso kreeg is iets warmer geven dan normale voeding. Doordat het vies smaakt eten ze het wat beter als het iets warmer is (dan schijnt de smaak toch beter te zijn). Misschien kun je dat eens proberen met deze voeding.
    Jordy is gelukkig makkelijk. Die at allergy care (ookvoor KMA) goed en heeft nu infatrini peptisorb en eet dat ook goed.

12. Roxyroxx

Was dat voor de smaak? Hier, Nutramigen AA, werd verteld dat als het water wat warmer is dat het dan beter oplost.

13. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    De allergy care van Friso? Geen idee wat voor smaak. Moeilijk te beschrijven, maar smaakte niet lekker maar warmer dus kennelijk beter.

14. Roxyroxx

:), nee ik bedoelde dat ze mij als tip gave wat warmer water ivm oplossen voeding, maar ik begreep uit jouw bericht dat ze hebben gezegd dat de smaak hierdoor verandert?

15. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Ja zo begreep ik het ook. Ze zei ze vinden de voeding niet echt lekker maar drinken het beter als het warmer is.

16. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Temperatuur veranderen helpt vaak bij slecht drinken!

Deel Deze Pagina