Rijstenbloempap bij laatste fles?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Tonneke, 7 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

#1 Tonneke, 7 okt 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 okt 2009
    Af en toe snap ik het consultatiebureau niet. De ene keer moet ik hem niet teveel voeden en nu vindt de arts al dat Thomas bij de laatste fles een beetje pap kan hebben? Is dit niet te vroeg? Hoe doen jullie dat?
    Hij weegt nu 6,7 en is 63 CM en gister 14 weken.

2. Popsel

Popsel Actief lid

24 jun 2007
    281
    0
    0
    Hoi Tonneke,

Ik zit ook met deze vraag. Mijn meisje is ook al ruim over de 6 kilo heen en wordt deze week 17 weken. Donderdag ga ik naar het CB en zal het nog eens vragen, ik krijg namelijk ook tegenstrijdige adviezen. De ene keer zeggen ze dat ze best mag doorslapen zonder laatste fles (moeten we haar echt wakker voor maken en ze heeft al een paar keer zonder prima doorgeslapen) en de ander zegt juist van niet.

Ik laat je wel weten wat ze tegen mij hebben gezegd donderdag.

Weet iemand trouwens welke speen je dan het beste kunt gebruiken? Ik gebruik de avent flessen, nr. 2 / m. Maar ik denk niet dat de pap hier goed doorkan of wel?

Groetjes

3. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

22 okt 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Hier worde ook veel tegenstrijdige adviezen gegeven door het CB, maar ik heb mij heirbij neergelegd en ga gewoon uit van mijn eigen gevoel. Zolang ze goed groeit is dit mi geen probleem.
    Zo ben ik bij Jasmine op eigen initiatief langzaam begonnen met het introduceren van groente/fruit. Gewoon elke dag een beetje om te kijken hoe dit gaat. Ook geef ik haar in de laatste fles 2 lepels rijstebloem. Over ca. 1 week ga ik eens proberen om de laatste fles weg te laten. Ben benieuwd of ze dan ook zo lekker door blijft slapen.

Ik denk dat het belangrijk is om zelf goed naar je kindje te kijken en vanuit je eigen gevoel te handelen. Jullie weten immers zelf hoe je kindje op bepaalde dingen reageert en of ze tevreden zijn of niet...

4. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Het is mij ook allemaal een raadsel hoe dat nou zit met de laatste voeding; er af halen of niet? Moet er pap in of niet? En inderdaad welke speen (heb de s-fles van difrax) moet je dan gebruiken? Mijn meisje groeit verschrikkelijk hard. Afgelopen 2 weken is ze 4 ons en 2 cm gegroeid. Nu is ze 6915 gram en 65 cm, terwijl ze pas 3 maanden is. Het lijkt me dus dat ze het goed doet op de 5 flessen van 200 die ze nu krijgt (en die drinkt ze nog niet eens allemaal leeg). Ik vind het alleen zo zielig om haar om half elf 's avonds wakker te maken. Ik lees dus even mee hier. Ben benieuwd hoe jullie dat allemaal doen. Op het CB zeiden ze trouwens dat de laatste fles eraf mag bij 7 kilo of 5 maanden.

5. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Ik geef de laatste fles nog om 22:00 maar misschien dat ik die fles naar voren schuif en dan er wel pap bij doe

6. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Onze kleine is nu 7 maanden maar krijgt nog een avondfles aangevuld met rijstebloem. Ik gebruik normaal de Difrax met een s-speen en de avondfles met 2 eetlepels rijstebloem de m-speen. Dat gaat verder prima en hij slaapt lekker door tot ongeveer 6.30 uur en blijft dan lekker rommelen in zijn eigen bedje. Hier werd ook geadviseerd om de avondfles te stoppen maar daar wacht ik nog even mee. Verder is hij goed van gewicht en neigt zelfs iets naar niet genoeg aankomen. Dan heb ik het snel gezien, dan weet ik in ieder geval dat hij niet wakker wordt van de honger.

7. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Kan je nou beter rijstebloem in de laatste of in de een a laatste fles doen??

Liefs

8. stamboom

stamboom Bekend lid

17 nov 2006
    657
    2
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Ik ben pas rijstebloem in de fles gaan doen toen ik wilde zien of ik de fles van 23.00 weg kon laten. Milan was toen iets ouder dan 4 maanden. Vindt 3 maanden wel vroeg hoor, ook als is hij in gewicht OK, het is toch bijvoeding en als het met de flessen die je nu geeft goed gaat, waarom daar dan rijstebloem bij doen?

9. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Ik doe nu rijstebloem in de fles van 19.00 en dan krijg hij nog een fles om 23.00 die wil ik eraf hebben! Dus dan is het toch goed dat ik de rijstebloem in de fles van 19.00 doet?

Hoeveel scheppen mogen er nu maximaal in?

Liefs

10. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    die rijstenbloem in laatste fles doe je.. om het maagje iets meer te vullen zodat een beebje wat sneller doorslaapt..

11. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Hij slaapt al heeel lang door ik wil de fles van 23.00 eraf moet je m dan wel om 19.00 geven?

12. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    dat zou je kunnen proberen, maar het word dan wel een lange ruk om van 19:00 tot 7:00 bv door te slapen..
    wat je kan doen is proberen met laatste fles uit te komen op 20:30 of zo.
    Je geeft nog geen bijvoeding?

13. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Hoi hoi,

in de laatste fles kan je rijstebloem doen, heb je wel een papspeen voor nodig. Hier zorgde rijstebloem voor verstopping dus even goed in de gaten houden.
    Hier wilde ik ook de laatste fles eraf hebben. Van het CB kreeg ik een negatief advies. Zij zitten wel op 1 lijn (heb het bij meerdere geprobeerd;)) en tot 6 maanden moeten wij de laatste fles geven. Wij hadden al wel geprobeerd om de laatste fles eraf te halen, zonder rijstebloem. Hij werd op zijn gewone tijd wakker. Maar een paar dagen later begon hij ineens te draaien terwijl hij ingebakerd was. Hem uitgebakerd en toen was hij zo hongerig dat hij de laatste fles weer nodig had. Toen ik weer bij het CB was heb ik het verteld en nogmaals om uitleg gevraagd voor de laatste fles. Dit heeft te maken met de suikerspiegel die ineens naar beneden kan zakken en gevaarlijk laag kan worden dit is gerelateerd aan wiegedood. Ik schrok hier zo van dat ik maar netjes de laatste fles blijf geven.
    Over een paar weken mag de laatste fles eraf. Ik dit eerst proberen zonder rijstebloem.

14. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Heej,

Hij krijg al bijvoeding. 1 potje fruit en potje olvarit. Nu heb ik bij de fles van 19.00 rijstebloem erbij gedaan en zodra ik merk dat hij om 23.00 bijna niks meer drinkt dat ga die eraf. Zolang hij het nog wel drinkt is het prima.

15. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Thomas krijgt de laatste fles om 22:00. Hij krijgt er 5 (180/6) op een dag. Ik wil de laatste fles nog niet weg doen. Ik moet hem wel wakker maken maar hij is dan altijd vrolijk. Ik vind het ook nog leuk om de laatste fles te geven dus die hou ik erin. Heb hem gister een eetlepel rijstebloem erbij gegeven. Hij wordt de laatste tijd in de nacht wakker en dan moet ik hem alleen maar speentje geven (laatste 3 weken) terwijl hij daarvoor altijd tot 8 uur door sliep (van 22:30 tot 08:00).
    Helaas was het vannacht weer raak en helpt de rijstebloem dus niet

16. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Dat is hier met 3 maanden gebeurt dat hij 1/2 keer 's ochtends een speentje wilde. Een paar weken was dit. Met 4,5 maand was het zo'n 8/10 keer per nacht en 's ochtends elk kwartier. Met 2 weken was dat ook weer over. Hier is het dus steeds een fase!

Deel Deze Pagina