Even een vraagje aan de ervaren moeders Ik wil binnenkort met het eerste hapje beginnen (rond de 5 maanden) Maar ik las dat je zomaar een theelepeltje of 2 moet geven om te wennen. (correct me if I'm wrong) Dan is het wel zonde om een appel te pureren etc, 2 hapjes te geven en derest weg te gooien. Ik neem aan dat je het wel kunt invriezen? Of hoe pakken jullie dat precies aan??? Alvast bedankt
Je kunt ook een halve of een kwart appel gebruiken en de rest zelf opeten. Fruit heb ik nooit ingevroren, groente wel.
Fruit heb ik ook nooit ingevroren. Dat geef ik vers of ik doe een potje. Vers is nog beter te regelen, want dan kun je idd. zelf de rest opeten. Groentehapjes/Rijsthapjes/Macaronihapjes vries ik wel in. Weet iemand toevallig hoe lang zo'n zelfgemaakt hapje in de diepvries kan blijven? Moet dat binnen een maand opgegeten worden? Of kan dat wel veel langer in de diepvries blijven? Groetjes, Hanna
ik begon met 1 peer pureren. Dit gaf ik dan. En de rest at ik zelf op! Je moet immers zelf ook fruit eten, ging prima zo. Langzaam aan ging ze zelf steeds meer van de peer eten. Inmiddels pureer ik 1 banaan met 2 peren. Ik geef haar de helft. De andere helft doe ik in zo;n glazen, afsluitbaar potje. Zo heb ik voor 2 dagen fruithapje voor haar. Wat ik dan maar 1 keer hoef te maken.
ijsblokjes is wel een goed idee zeg! Zelf op eten had ik ook al aan gedacht....dankjewel Oh en hanna hier een handig linkje voor jou : houdbaarheidstabel