Wie o wie kan me helpen? Het is weer is nacht en dan begint het piekeren he.. nouja piekeren de paniek slaat me af en toe even om het hart want ik weet echt niet hoe ik dit zou moeten gaan betalen. Mijn zoontje van bijna 2 heeft al een aantal keer blaasontsteking gehad en nu zijn we dus doorgestuurd naar de kinderuroloog. Daar zijn we geweest en de conclusie is geen besnijdenis maar een voorhuidplastiek. Het is nu totaal onduidelijk of ik dit zelf moet gaan betalen de verzekering zegt wacht het even af maar ik wil gewoon weten of ik straks nog een rekening kan verwachten à +/- 1000. Morgen ga ik ook nog een keer het ziekenhuis bellen of hun hier iets van weten. Heeft hier iemand ervaring mee? Het gebeurd op medische indicatie. Zo hopelijk ben ik het nu even kwijt..
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar heb wel gehoord vanuit mijn omgeving dat dit vergoed word door de verzekering als het vanuit een medische indicatie komt. (zie dat het bij jouw zoontje zo is. maar als dat niet het geval zou zijn, moet je het zelf betalen) Als ik jou was zou ik er inderdaad nog een keer achteraan bellen. Naar het ziekenhuis en de verzekering. En eventueel je vraag bij aan de verzekering anders formuleren. Misschien dat je dan wel antwoord krijgt. In ieder geval succes en alvast beterschap voor je zoontje! En hoop dat je morgen avond weer lekker kan slapen en antwoord hebt op je vraag.
Inderdaad even met de verzekering bellen. Maar vergeet je eigen risico niet! Dus een rekening krijg je sowieso. Sterkte
Na een hele dag heen en weer bellen nog niks wijzer.. kan wel janken. de een wijst naar de een en de ander naar de ander ben net zo ongelofelijk kwaad geworden na voor de 7de x door die truttebol te woord zijn gestaan dat ik door de telefoon vloog dat ik eis morgen ok half 10 een antwoord wil ik ben verdorie verzekerd met me gezin voor 260 per maand en daar hoeven ze nooit wat voor te doen en nu wel. Ben benieuwd ben normaal.nooit zo maar dit zit me zo hoog. Stel we moeten het zelf betalen gaat het om een bedrag van 1500 wat we niet zo 123 hebben
Ik snap je frustratie heel erg goed! Je betaald je altijd scheel en dan heb je eens iets nodig en krijg je niet eens antwoord! Probeer tot 10 te tellen en rustig te doen, dan krijg je echt meer gedaan. De enige die je daar antwoord op moet kunnen geven is toch echt je zorgverzekering. Ik hoop dat je snel een duidelijk antwoord hebt.
Rare vraag misschien maar ik las dat een voorhuidplastiek de voorhuid wijder maakt. Is dit de enige optie of kan een gewone besnijdenis dan ook? Anders zou je hem gewoon in een besnijdeniskliniek kunnen laten besnijden (wanneer dit medisch gezien en persoonlijk een optie is natuurlijk) wanneer je verzekering het niet wil vergoeden, wij waren toen 280 euro kwijt. In het ziekenhuis is het ontzettend duur.
De uroloog die had had wilde liever eem voorhuidplastiek doen ipv besnijdenis omdat het niet zozeer te nauw is zijn voorhuid het is meer te lang waardoor het teveel is om terug te trekken zegmaar.. Hoop dat jullie mijn uitleg snappen hihi Hij gaat als t ware de voorhuid iets inkorten waardoor hij eigenlijk een normale piemel krijgt hij heeft nu een langer slurfje (zo noemde de beste man het) Mocht ik na morgen geen duidelijkheid hebben ga ik met me man overleggen om hem inderdaad te besnijden en dan in een privekliniek waar een van jullie is geweest tr doen