150+5 afgieten of niet

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door ShallY, 30 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    We hebben het idee dat de kleine man niet genoeg heeft aan 140cc en komt vaak al om 2,5/3 uur en dan weten we het vaak nog een half uur te rekken.
    Nu willen we vanaf morgen 5 flessen van 150+5 proberen. Nu zit ik alleen met het volgende, giet ik de fles af naar 150 of niet?

2. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Ik zou eerder voeding voor hongerige baby's proberen voordat je nu alweer gaat ophogen. Ik heb hier twee hongerlapjes, beiden vanaf een maand op volledige forte voeding. Meerdere kleine beetjes is nog altijd het beste, dus als je dit met forte voeding voor elkaar kunt krijgen, dan heeft dat wel de voorkeur.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik heb na 90/3 (100cc totaal) niet meer afgegoten. Dus van 100 naar 135 naar 165cc.
    Maar het ligt ook aan de leeftijd en gewicht wat nodig is. En het verschilt ook per kind. Het ene kind wil liever kleine flessen, een andere wil grotere.

Ik heb vooral de kinderen gevolgd in hun fleskeuze, mits binnen de grenzen (120-180cc per kg per dag, max 1 liter, overdag max 4 uur tussen flessen en in de nacht max aantal uur als kind pond zwaar is met max van 12 uur). Als ik krampachtig probeerde dingen te sturen waren ze onrustiger en iets als doorslapen ging opeens als ik het een dag of 2 los liet.. Bleken ze meer cc overdag te drinken, zodat hij de nacht meer uren kon slapen..

Hier zaten we bij de oudste ook vlot op minder, maar grotere flessen. Altijd net onder de grens van 180cc per kilo per dag, maar wel bovengemiddeld. Tot we bij 3,5 maand wel over de grens gingen en op forte over zijn gegaan.

4. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    We zijn al volledig overgegaan op forte cammy.

5. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik giet nooit af..

6. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    ik heb nog nooit afgegoten.
    gaat de fles leeg prima, blijft er wat staan ook prima.
    ik neem aan dat je je eigen eten ook niet afweegt?
    als je zelf nog honger hebt als je bord leeg is neem je toch ook meer?

Deel Deze Pagina