Ik dacht net laat ik eens rijstewafels meenemen. Maar nu zie ik dat er 0,02% zout in 1 wafel zit. Is dat erg? In brood zit ook zout, misschien nog wel meer...
uuhmm, 0,02%? is wel heel erg weinig, bijna verwaarloosbaar zeg maar.. Jaa, in brood zit vaak nog meer zout dan 0,02%!! Waarom deze vraag? mag je totaal geen zout of..?
Hihi ik mag wel zout hoor, maar voor baby's wordt het afgeraden toch In elk geval om zout toe te voegen. Ik dacht ik vraag het even voor de zekerheid wat anderen ervan vinden. Er staat ook op de verpakking 'met zeezout' maar vond het percentage zout wel heel erg meevallen.
Serieus? Maak je je daarom druk? Sorry dat zou m'n laatste prioriteit zijn! Dl mag hier ook best 4 boterhammen eten, vind ik een gezonder alternatief als koekjes, spekjes ed.
Niet echt een aardige reactie, het is toch vrij logisch dat je daar vragen bij hebt? TS: ik heb bewust nooit de rijstwafels gekocht waar 'met zeezout' op stond, maar als dat maar de concentratie zout is, lijkt het me wel ok. Brood zal wel meer zout bevatten.
Bij het kinderdagverblijf waar ik werkte, hadden we soms per ongeluk ook wel eens de rijstewafels met zout, die gaven we toen gewoon hoor. En dan neem je volgende keer gewoon de wafels zonder zout toch Of eens spieken hoeveel zout er in de 'zonder zout' zitten, misschien scheelt dat wel bijna niks
Haha geeft niks hoor, maar ik wilde het gewoon ff zeker weten Zout is nou eenmaal super ongezond en wil dat zo'n kleintje er zeker niet teveel van binnen krijgt, lijkt me toch wel belangrijk. Overigens wist hij niet goed raad met de rijstwafel. Hij heeft er een piepklein stukje afgesabbeld. Ze zijn ook best hard. Valt niet mee zonder tandjes... broodkorst gaat beter gaf hij ook de voorkeur aan. Bedankt voor de reacties in elk geval
Ik kocht overigens altijd de mini rijstwafels in kruidvat, bij de babyspullen. Net iets handiger voor kleintjes.
Hier ook de rijstewafeltjes van de kruidvat, mijn zoontje heeft ze erg snel zacht en ze zijn inderdaad lekker klein, waardoor ze hem goed vast kunnen houden. Zag trouwens dat ze bij de Jumbo ook baby rijstewafeltjes hebben.
Die kleintjes van de Kruidvat zijn ook zoutloos! En zoals al meer aangeven, zijn die voor de kleine handjes veel makkelijker...
Mijn dochter is nu 10 maanden en ze heeft nog nooit iets gekregen waar zout in zit behalve dat beetje van de flesvoeding. Dus geen brood of niets. Ook niks met suiker trouwens. Dus ik vind het heel normaal dat iemand zich daar druk om maakt. Of dat beetje zout op een rijstwafel kwaad kan lijkt mij trouwens niet.
Wij eten thuis vaak de ongezouten rijstewafels( verkrijgbaar in het allergie dieet schap bij veel supermarkten en natuurwinkels) mijn man neemt ze mee op zijn werk. En voor de jongste heb ik baby wafeltjes gekocht maar die wou hij niet hij kon juist de grote beter vast houden. Hij at ze met 6 maand al en kreeg pas met 9 maand zijn eerste tand.
Koop je zoutloos brood dan, of nog geen brood gegeven? En waar koop je zoutloos brood dan? Die kleine baby rijstewafels vind ik commerciële onzin, je kan een wafel ook doormidden breken, heeft hij nog meer houvast ook dan een kleine ronde, lijkt mij. Maar als ze absoluut zonder zout zijn vind ik dat wel weer een pré.
Ik heb even op de verpakking van de mini rijstwafels (Kruidvat) gekeken bij de ingredienten: zilvervliesrijst en vitamine B1, verder niks! En ik vind ze niet zo duur, geloof 80 cent per zakje? Is natuurlijk in verhouding wel duurder dan gewone rijstwafels... Maar mijn dochter heeft ze liever dan een halve grote rijstwafel!
Ze heeft nog geen brood gekregen maar ben eerst begonnen met pap en dat ging meermaals fout dus geen granen meer gegeven toen een tijdlang en ruim een week geleden weer begonnen met pap en het lijkt nu wel goed te gaan gelukkig Ik denk dat ik die Kruidvat rijstwafels ga proberen. Zoutloos brood lijkt mij erg moeilijk te vinden.
alleen zijn ze flink duurder dan gewoon de goedkoopste van AH, heb me daar echt over verbaasd....Ik breek de grote gewoon doormidden,ook makkelijk vast te houden.
Geen idee, maar in ieder geval erg weinig zout. Ik vind dat beetje zout ook niet erg, brood eten we niet veel en als ik kook met zout, kook ik met keltisch zeezout. En hij eet hoogstens 3 rijstwafels per week. EDIT: AH BASIC Rijstwafels 14 stuks artikelen online bestellen | AH.nl wel zout dus.