toetje bij 7 maanden

Discussie in 'Voeding' gestart door Chantal79, 14 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantal79

Chantal79 Actief lid

20 aug 2007
    344
    0
    0
    Wat geven jullie je kleintjes voor toetje? Wat mogen ze op deze leeftijd?
    Het lijkt soms dat Nick nog wel wat meer groenten wil dan 200 gram. Wil hem dus is een toetje gaan geven? Maar wat?

Groetjes

2. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Joey krijgt hier yoghurt of Alpro Soya, ligt eraal hoe spugerig hij is geweest die dag (Reflux)

Het cb vertelde mij dat je best nog wat extra groente mag geven.

3. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    gewoon danoontje,yoghurt etc

4. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Gewoon joghurt met een klein beetje diksap of puur natuur. Of gewone kwark, ook eventueel met beetje diksap..

5. lisanne1204

lisanne1204 Actief lid

19 jul 2008
    243
    5
    18
    Vrouw
    ik geef lisanne een klein fruithapje na haar groente
    maar ga van de week eens yogurt of kwark proberen met een beetje roosvicee er doorheen

6. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Beetje fruit of baby-yoghurt zonder suiker.(weet niet of ze dat in NL ook hebben, het is hier van het merk Bledina)

Maar meestal maak ik het eten vers en krijgt ze dan gewoon wat meer groenten. ;)

7. Chantal79

Chantal79 Actief lid

20 aug 2007
    344
    0
    0
    Geef inderdaad ook wel eens wat extra groenten, maar gister kreeg Mick een potje en die was toch echt op na 200 gram bruine bonen. Daar was het het dus niet echt mee eens zo leek het.

Maar bedankt weer, Nick krijgt vanavond zijn eerste toetje!

Groetjes..

8. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

yogolino van nestle of kwarkyoghurtjes van olvarit. speciaal afgestemd op babys

9. ProudMum

en daarmee is het CB niet eens! (voor het eerst geef ik ze gelijk) Te zoet en teveel suikers

10. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Ja zitten idd suikers in. Toch vreemd eigenlijk hé als het speciaal voor baby's is. Maar uiteindelijk zitten in danoontje ook suikers en in yoghurt met roosvicee ook. Vind dat je het gewoon met mate moet doen en niet dagelijks. Lijkt wel alsof kinderen tegenwoordig helemaal niks meer van suikers mogen hebben...
    Verder doe ik op het Cb eigenlijk niet zoveel, de 1 kletst zo en de ander weer zo ben ik de laatste tijd wel achter gekomen. Ik ga wat meer op mijn gevoel af :)

11. ProudMum

Danoontje oid krijgt Joey af en toe. Alpro soya krijgt Joey bijna dagelijks, maar dat komt omdat yoghurt te zuur is ivm reflux. Joey lust het wel, en als hij yoghurt eet, krijgt hij zonder diksap ofzo erdoor

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.450
    36.359
    113
    Jepser krijg gewoon yoghurt, al heeft hij laatst voor het eerst een danoontje gehad. Hij vond het wel erg lekker haha.

13. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik zou zeggen iets van naturel kwark of yoghurt.
    Danoontjes enzo vind ik niet zo eigenlijk, houd niet zo van al die suikers ;wink:!

14. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    pff het cb :( nou daar heb ik niet zo veel mee hoor, zo luistert de 1 naar de dingen die het cb zegt, en zo wordt het cb weer afgebrand omdat ze verkeerde adviezen geven, dus het cb kan van mij mijn rug op ;)

gewoon lekker datgene geven wat jezelf graag wilt geven en of wat ze lekker vinden, vindt dat er tegenwoordig zo wordt doorgedramd over dat gezonde gedoe (eten) hier wordt er gewoon gezond gegeten en gewoon met mate af en toe heerlijk gezondigd ;)

15. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    hier gaf /geef ik danoontje en dergelijke toetjes en ja klein beetje suiker kan echt geen kwaad, maar ik zeg je moet zelf doen waar je je goed bij voelt! en ook kijken of je kindje het kan hebben of niet!

16. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    de eerste tijd kreeg onze uk yoghurt. nu krijgt hij elke dag een tjakka kinderkwarkje. ik zie er geen kwaad in en hij vind het heerlijk.

Groetjes, Miranda

17. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Daar moet ik trouwens even bij zetten dat wij zelf ook eigenlijk altijd alleen maar naturel yoghurt/kwark eten ;)! Waarschijlijk als wij zelf altijd zoete yoghurt/vla/kwark zouden eten, dat ik het dan ook eerder aan de kleintjes zou geven ;)!

18. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.869
    113
    Wij geven haar ook meestal gewone biogarde yoghurt of volle yoghurt en ze vindt het heerlijk, haar mondje blijft maar opengaan.

19. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Als jullie yogurt geven, geven jullie dan Volle, Halfvolle of Magere yogurt?

20. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Volle yoghurt, volle kwart etc...Die vetten die daarin zitten zijn erg belangrijk voor die kleintjes.

Deel Deze Pagina