Rijstmelk 10 maanden

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door JJ1980, 14 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Goedemiddag, onze man is bijna 10 maanden en krijgt nog borstvoeding. Dit wil ik wat gaan minderen, maar hij heeft hoogstwaarschijnlijk kma. Ik heb een recept voor pepti, maar ben bang dat hij dit niet lust.

Hij krijgt nu
    - 7:30 uur bv daarna soms wat hapjes brood, maar hij eet slecht brood
    - 9 uur 150ml pap (spelt) van water en een halve banaan (daarna slapen)
    - 12:30 warme maaltijd minimaal 150gr en wat slokken water uit rietjesbeker
    - 13:30 bv (daarna slapen)
    - 15:45 liga met wat water en bakje fruit van 100gr, paar slokken water uit rietjes beker
    - 17:45 150gr havermout met fruit pap
    - 19:30 bv (slapen)
    - 23:00 droomvoeding bv

Nu wil ik graag de pap in de ochtend gaan aanmaken met melk. Mag ik dit doen met rijstmelk? Of is dit niet geschikt voor kinderen onder 1 jaar?

Is het uberhaubt nodig om met pepti te beginnen, als ik nog bv zou geven tot 1 jaar?

Ik ben rustig aan soja aan het introduceren, dit lijkt prima te gaan.
    Zijn broer en zus hebben hevige allergieen (melk, ei, pinda, ceshew, pistace) dus ik ben wat huiverig voor een soja allergie als ik hiervan te veel zou aanbieden.

Hoe kan ik het het beste aanpakken tot 1 jaar ivm afbouwen bv?

Alvast bedankt voor je hulp.

2. Nutricia

Nutricia Bekend lid

4 jun 2014
    537
    0
    0
    Hallo,

Dankjewel voor je bericht. Wat een mooi dagmenu heb je voor je kleine!
    Tot de leeftijd van 1 jaar wil ik je nog niet adviseren te starten met een andere melk dan borstvoeding of opvolgmelk. Als ik het zo lees, krijgt je zoontje nog zeker voldoende borstvoeding binnen. Het is dus niet nodig om al met een andere melk te starten!
    Totdat je zoontje 1 jaar wordt, mag je zijn dagmenu aanhouden zoals je dit nu doet. Je hoeft niet al extra melk te geven, of iets aan te passen aan zijn voeding. Wel kun je, als je merkt dat je zoontje er geen behoefte meer aan heeft, de voeding van 23.00 eventueel laten vervallen.

Groetjes Leonie
    Nutricia voor jou

3. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Dank je wel voor je antwoord, fijn dat zijn schema prima is.
    De ochtendpap die ik maak van water met banaan is niet heel smaakvol, al eet hij het wel goed.
    Ik wil daar eigenlijk komende tijd iets meer smaak aan geven door dan bijvoorbeeld aan te lengen met rijstmelk, maar weet niet of dit voor hem geschikt is.
    Het gaat dus niet zozeer om meer voedzaam, maar echt om de smaak.

De voeding van 23:00 laat ik, zodra hij goed water gaat drinken overdag, rond de 11 maanden vallen.
    Hij groeit nl prima, hij is nu 9,5 kilo en 75cm, en dat voor een prematuur :D

4. Nutricia

Nutricia Bekend lid

4 jun 2014
    537
    0
    0
    Goedemiddag,

Tot de leeftijd van 1 jaar wordt melk en andere melkproducten afgeraden. Een klein beetje yoghurt mag vanaf 8 maanden wel als klein toetje gegeven worden. Het heeft daarom de voorkeur om een beetje moedermelk af te kolven en dit te gebruiken om de pap van te maken.

En wat voor jou niet zo smaakvol is kan voor je kindje heel smaakvol zijn ;), een kindje heeft namelijk veel meer smaakpapillen dan een volwassene. Dus zolang je kleine de pap nog zo goed eet zou ik het zo laten.

Groetjes Ruby- Nutricia voor jou

Deel Deze Pagina