Rijstvlokken vanaf geboorte?!

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Lucia, 7 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Die mail kun je eventueel doorsturen naar de WarenAuthoriteit. Dit is een duidelijke wetsovertreding.

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    In Belgie heb je Gelilact, dat werkt hetzelfde als nutriton.

3. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    @Dirksmama: Als het met de forte niet goed wil lukken zal ik daar zeker eens achter gaan vragen, bedankt! :D

Misschien een stomme vraag maar euh, wat gaat WarenAuthoriteit dan doen?Wordt Nutricia dan bijvoorbeeld beboet ofzo?
    Vind het in elk geval geen slecht idee, wie weet hoeveel mensen volgen dat advies wel klakkeloos op...

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ze worden dan op de vingers getikt. Geloof niet dat ze een boete krijgen.

5. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ach je schiet er verder niets mee op door de "klokken te gaan luiden" en die man al helemaal niet...

al staat er op het pak vanaf 4 mnd. dat is puur omdat eerder nutrix geven volgens de officiële vastgelegde "regels" niet mag, maar de praktijk wijst vaak anders uit..

ik gaf mijn kinderen destijds (nu 10 jr geleden) voor de avond gekookte melk met molenaarskindermeel dat was heel normaal en ook toen was het volgens mij al zo dat al die dingen waren voor kinderen vanaf 4 en 6 mnd. omdat molenaarskindermeel er niet meer is zoals deze toen bestond is nutrix rijstebloem een heel goed alternatief om toe te voegen voor de nacht of "hongerlapjes" enkel zijn er als dat de reden is ook en die genieten natuurlijk de voorkeur speciaal voor baby's ontwikkelde voedingen zoals nutrilon forte of friso extra etc.

maar in principe heeft die man gelijk al mag hij dat beroepshalve niet zeggen laat staan dat op schrift (mail) zetten, wat ik me niet eens voor kan stellen (begrijp me niet verkeerd hoor) dat je (in het algemeen) van een medewerker van nutrix een mail krijgt met daarin vermeld dat je nutrix vanaf de geboorte mag gebruiken, zo iemand zet gewoon zijn baan op het spel....

er zijn zoveel dingen die "gezegd" worden maar niet gezegd "mogen" worden maar meestal zetten ze "verboden" dingen dus niet op schrift uit angst voor rechtsvervolging...

;)

6. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Misschien is het een beter idee om eerst nog eens met de Nutricialijn te bellen en je beklag te doen. Mensen kunnen ook fouten maken, en op deze manier kunnen ze hun excuses aanbieden en hun fouten verbeteren.

7. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Hoi meiden,

heb erover nagedacht en ga morgen idd nog eens naar Nutricia bellen,ben wel benieuwd wat ze gaan zeggen...

Heb ondertussen in Alyna's nachtfles 2 schepjes standaard en 2 schepjes forte gedaan,benieuwd hoe ze het hierop doet.(hopelijk veroorzaakt het geen kramjes ofzo...) :)

8. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    en hoe is het gegaan meid?

gr.smoekie

9. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

ja ben ik ook benieuwd naar!

We zijn er vroeg bij he smoekie?

10. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    tja oudste kids moeten naar school he ;) de 1 voor kwart over 8 en de ander voor half 9...dus smoeks gaat ze inpakken, en dan wegwezen....

;)

11. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

ahahaha, ja dat gaat ook door!

Zoe alweer 3 maand! Dat gaat ook hard!

12. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    Hier werd het ook aangeraden door de kinderarts tegen het spgen. Toen was Finn 4 weken! Dus schijnbaar kan het geen kwaad. Maar ik zou het niet doen hoor. Wij gebruiken Friso comfort, daar zit jbpm in, dus dat wordt al dikker.

13. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ja joh is gewoon niet leuk meer ;) kijk maar naar jezelf hoe snel het allemaal gaat... :)

14. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ik heb gebeld, moest het mailtje dat mr. gestuurd heeft naar hen terugsturen en dan gingen ze ernaar kijken...De vrouw die ik aan de lijn had, zei dat het inderdaad waarschijnlijk weinig kwaad kon, maar dat die meneer dat zeker niet had mogen zeggen/schrijven.
    Op basis van dat mailtje gaan ze kijken naar eventuele sancties,maar aangezien ze verder over deze meneer nog geen klachten hadden gehad zou het waarschijnlijk niet echt ernstig worden...

Ondertussen laat mijn meisje netjes 4 uur tussen de voedingen :D Alleen gisterenavond 3 uurtjes, maar daarna heeft ze er dan 5,5 uur tussen gelaten. :confused: (van 22 tot 3.30) Wist niet wat me overkwam! :)

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Goed gedaan! Hopelijk geeft hij de volgende keer betere info door.

16. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Nu waren we vorige week donderdag met Nutriton begonnen (zonder forte,dus alleen Nutrilon standaard+Nutriton), omdat ze toch weer meer begon te spugen, werkte prima,geen één keer gespuugd.

Tot gisterenavond...Ze heeft al twee keer een hele fles teruggespuugd terwijl ik ze minstens een halfuur rechtop heb gehouden voor ik haar neerlegde.Daarstraks lag ze zelfs al minstens een kwartier in haar bedje toen ze ineens spuugde,dat heeft ze echt nog nooit gehad,was al meer dan een uur na de voeding.En meteen huilen, dat heeft ze ook nog nooit gedaan als ze teruggaf.
    Het ruikt ook een beetje zurig...

Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar gisteren tijdens haar badje kreeg ze ineens een slok water binnen, heel veel hoesten en kokhalzen,ook erbij huilen...

Ik heb niet de indruk dat ze ziek is ofzo, ze heeft helemaal geen koorts, huilt voor de rest niet en eet gewoon goed.

Ik moet straks sowieso naar de Kind&Gezin arts, dus ik zal het daar vragen, maar wou jullie meningen/ervaringen ook raadplegen ;)
    Vind het zo zielig :sad:

17. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ah, wat vervelend!
    Ik zou ook even naar de huisarts gaan en eventueel naar een kinderarts, misschien is er met refluxmedicatie wat te verbeteren.

18. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Was er vergeten bij te vertellen dat we ook een iets grotere speen gebruikten sinds zondag. :rolleyes: (maat M)Omdat ik de indruk had dat ze het niet goed uit de fles kreeg.
    Waarschijnlijk ligt het dus daaraan,want we hebben die speen niet meer gebruikt, en ze heeft sindsdien ook niet meer gespuugd.(advies van Kind&Gezin arts)
    Ging ook wel erg hard ineens, 135+4.5 schepje in 10 minuten :confused:

Nu krijgt ze het in elk geval ook best uit die kleinere speen,lijkt wel of ze er even aan moest wennen ofzo. ;)
    Ze doet nu 20-25 minuutjes over een fles.(met een pauze om te boeren erbij)

@Dirksmama; thanx voor je bericht!
    Zolang hier mee opgelost is , houden we het hierbij, we zullen natuurlijk zsm bij de dokter zitten, moest het weer erger worden! ;)
    Maar ik hoop dat ze het zonder medicijnen kan doen!

19. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ymke krijgt ook nutriton in haar fles en dat gaat goed. Toch wil ze af en toe wel een beetje spugen, soms zelfs heel veel spugen. De CB arts kon dat ook niet verklaren, aangezien het niet elke keer gebeurt. Zolang je kindje goed groeit hoef je je nergens zorgen om te maken hoor. Reflux is heel pijnlijk voor kindjes en dat zou je wel merken bij elke voeding (en daarna).

Deel Deze Pagina