Hoi, Mijn baby van 9 maanden houdt niet van brood en ook niet van pap. Het enige dat hij rond ontbijttijd wil eten zijn babyrijstwafeltjes. Nu ontbijt hij dus met 3 of 4 van die dingetjes. Weet iemand of dat telt als echt ontbijt voor een baby? Hij krijgt overigens ook nog bv, dus dat komt er 's ochtends ook nog bij.
Ach, als ie niets anders eet dan is dat beter dan niets maar op deze manier leert hij geen brood eten en dat is wel erg onhandig. Brood is iets waar heel Nederland zo'n beetje op draait... Probeer anders eens iets als cracotte (getoaste boterham) en blijf verschillende (bruine) broodsoorten proberen (getoast, vers, dag oud etc) met verschillende belegsoorten. In een rijstwafel zit weinig voedingswaarde maar je BV is daarintegen natuurlijk prima. Zolang je de combinatie hebt is er niet zoveel aan de hand maar mocht de bv wegvallen dan heb je wel een punt. Oja, wat ook veel mensen doen is eerst bv geven en dan pas een paar uur later een boterhammetje. Succes
mijn zoon is ook een moeilijke broodeter ( bijna 11 maand oud ) ik maak soms een tosti, dan stip ik het een keer in soep, dan krijgt hij een keer een croisant van de bakker (en dat eet hij wat graag) maar ook gewon brood met gewoon beleg want ook dat moet hij gewoon leren eten van mij.
Ja, hij krijgt de bv meestal wel een stuk eerder dan het echte ontbijt. Meestal rond 6 uur bv en dan rond half 8/8 uur aan tafel. Cracotte heb ik geprobeerd, maar dat werd niks, alleen een grote kleffe plakzooi in zijn handjes en aan z'n kleren. Geroosterd brood was ook geen succes. Beleg werkt ook niet, het enige brood dat hij nog een klein beetje lust is droog brood, liefst kapjes of broodkorsten. Ik blijf het wel proberen, en hoop idd dat het ooit gaat lukken. Mijn man, andere kind en ik zijn grote broodliefhebbers, dus het zou erg lastig zijn als er eentje hier thuis geen brood wil eten.