Mijn zoontje (11 maanden) wil dus al een maand lang geen groente meer eten. Ik krijg het er op geen enkele manier in. Zowel vers als een potje, geprakt of in stukjes, voeren of zelf eten...het maakt allemaal niks uit. Ik probeer het nog wel elke avond, maar ik word er een beetje moedeloos van. Als hij weigert probeer ik het na een paar minuten nog een keer, en weigert hij dan weer (wat dus al een maand zo gaat) dan geef ik hem maar een boterham, zodat hij tenminste nog iets binnen krijgt. Zijn melkflessen gaan ook niet al te best, maar hij krijgt wel net genoeg binnen daarvan. Fruit en brood is geen probleem, daar is hij gek op. Nu heb ik een paar vragen: - moet ik hem gewoon helemaal niks geven als hij geen groente wil (dus ook geen boterham)? Want nu beloon ik hem misschien voor het niet eten...? Hij vindt brood namelijk wel erg lekker... - ik weet dat dit waarschijnlijk een fase is, maar hoe lang kan zoiets duren? Weken? Maanden? Jaren? Wat is jullie ervaring hiermee? En is het schadelijk voor zijn gezondheid als hij lange tijd geen groente wil eten? - ik heb net bedacht om gewoon een week lang helemaal geen groente meer aan te bieden, en gelijk brood te geven, om de 'druk' een beetje van de ketel te halen zeg maar. Misschien vergeet hij over een week wel te protesteren en gaat hij vanzelf weer eten. Is dat verstandig, of moet ik de groente elke dag blijven aanbieden? Ik zou graag jullie ervaringen willen horen...
Volgens mij heeft ie wel door dat er wat lekkerders op het menu staat als hij de groente weigert. Ik zou dus een paar dagen geen boterham aanbieden. Lust ie trouwens geen tomaat op brood ofzo? Of andere groente die je erover uit kunt smeren? Misschien dat ie het zo wel eet.
Hier duurt het al een jaar, hij eet nog steeds geen groenten. Wel blijven wij het iedere avond aanbieden. Wil hij niet eten? Dan niet en krijgt hij ook niets anders. We maken er verder geen drama's van. Ik zou je zoontje geen broodje aanbieden als hij geen groenten eet. Verder eet je zoontje genoeg fruit en brood dus ik zou me geen zorgen maken hoor. Die van ons groeit ook gewoon hoor en is bijna nooit ziek.
Ik zou gewoon een warme maaltijd blijven aanbieden (geef je alleen groente of ook aardappelen en vlees). Wil hij niet, dan niet. Dan is het klaar, dan eventueel een toetje maar geen brood meer. Hij heeft heel goed door dat hij een broodje krijgt als hij geen groente wil.
Aha daar zit jouw probleem!! Je geeft hem brood als hij niet eet. Nooit doen, is niet zielig hij krijgt echt wel genoeg. Maar hij weet nu dat als hij zn groente niet eet dat hij brood krijgt en dat heeft hij blijkbaar liever.
hier ook 1 die al de hele week aan het klieren is met eten, savonds is een ramp, maar hier krijgt ze niks anders, gooi liever een extra schep voeding of pap door haar laatste fles
Ik zou hem inderdaad ook geen brood meer geven en al helemaal niet als beloning. Heb je wel eens geprobeert om hem af te leiden met iets?
@Moonlight159: afleiden werkt ook niet, daar is hij te slim voor Maar goed, ik lees hier dus dat het niet slim is om hem een broodje te geven als hij niet wil eten. En ik denk wel dat jullie gelijk hebben. Hmmm....dan wordt het vanaf morgen een rommelend maagje voor meneer, tot aan zijn avondfles
Idd geen brood geven zoals hierboven ook wordt gezegd. Misch kan je een lepeltje fruit door zijn warme hap mengen? dit advies kreeg ik van het CB en dit heeft hier wel geholpen. En als hij dit wel eet dan het fruit weer afbouwen. En het is meestal een fase hoor, mijn zoon was met 11 maanden ook heel moeilijk met eten, ik liet hem zelf wel kliederen met eten zo kwam er nog wel eens een beetje eten in haha.
Maar ook niet met een speelgoedje? Hier helpt het wanneer meneertje geen zin heeft in eten. Dan krijgt hij een eigen lepel om mee te freubelen (of een duplo blokje, wanneer de lepel niet interesant genoeg meer is). Ik was trouwens vorige week bij het cb en daar gaf ik aan dat Roan soms zo ontzettend dwars is met eten (ook andere dingen). Maar met eten gaf de verpleegkundige aan: Als hij honger heeft, dan eet hij wel.
martijn weigert ook al een week zijn avondhap, vanalles geprobeerd maar niks helpt.. ik blijf hem aanbieden en mag blij zijn als hij een paar happen binnen heeft. ik geef hem niks anders want anders went hij daar misschien aan. hopelijk is het een fase die weer voorbij gaat. misschien hebben jullie tips voor me? afleiden doen we al maar werkt niet, we eten samen zodat hij ons ook ziet eten, juist niet afleiden werkt ook niet. we laten hem zelf eten, we voeren hem (klinkt zo stom) en werkt allemaal niet. vraag me iedere avond weer af waar ons hongerlapje is gebleven.