vraagje over ovulatietest

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Teardrops, 27 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Teardrops

Teardrops Bekend lid

9 jan 2012
    855
    41
    28
    van alles en nog wat
    Hoi dames!

Ik heb net even een ovulatietest gedaan, dit omdat ik deze maand helemaal geen tekenen heb gevoeld/gehad dat mijn eisprong al geweest is. Tot 3 dagen terug... Sinds die dag voelen mijn borsten anders en sinds vanochtend een beetje zeurderig gevoel in mijn onderbuik. Ik dacht dus: 'Ha! Dan zal mijn eisprong er nu wel zijn, dan is mijn NOD dus niet 29-31 januari maar later'.
    Heb dus zo'n ovulatietest gepakt, en nu zie ik dat er een licht streepje staat bij het teststreepje.

Betekent dit dan inderdaad dat nu mijn vruchtbare dagen eraan komen? Zoals ik begrepen heb, begint zo'n test heel licht en loopt dan op tot een donkere test (dag van eisprong?)

Wie kan me hier antwoord op geven?

2. Monique93

Monique93 Fanatiek lid

14 aug 2015
    3.160
    570
    113
    Als je teststreep minstens zo donker is als je controle streep of donkerder heb je je LH piek bereikt na die positieve test springt je binnen de 24-48 uur.

3. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Eerst loopt hij op tot er een donkere streep komt. Als deze net zo donker is óf donkerder is dat de controlestreep, dan is hij positief en volgt de eisprong tussen de 24 tot 48 uur. Na de eisprong loopt het weer af en wordt het streepje weer lichter.

4. LJJ

LJJ Fanatiek lid

20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    Niet bij iedereen lopen de streepjes op!
    Hij kan ook weer minder worden en dan ineens knallen.
    Ik heb overigen na mijn eisprong erge pijnlijke borsten... Dus hoop niet dat je hem hebt gemist.

5. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    alles wat ik wilde zeggen is al gezegd...test kan oplopen, maar kan ook ineens knallen. Toch nog een toevoeging haha. Veel meiden hebben de hele cyclus door LH in de urine dus het zegt niets over of je je ei al hebt gehad of nog moet krijgen

6. Teardrops

Teardrops Bekend lid

9 jan 2012
    855
    41
    28
    van alles en nog wat
    Bedankt voor de reacties! Dan zou het denk ik betekenen dat mn eisprong al geweest is. Ik heb wel een foto gemaakt van de test, hoe kan ik deze toevoegen?

7. Teardrops

Teardrops Bekend lid

9 jan 2012
    855
    41
    28
    van alles en nog wat
    Volgens mij heb ik dit net uitgevonden

8. 6ok11

6ok11 Bekend lid

24 feb 2011
    693
    1
    18
    NULL
    NULL
    Deze is nog lang niet positief. Helaas

9. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Je kunt niet zien aan een ovulatietest wanneer je ei gaat komen (tenzij hij positief is natuurlijk ;)), of dat hij al is gesprongen..

Alleen een positieve ovulatietest, dus even donker of donkerder dan de controle streep wil wat zeggen..

Wat de andere dames ook al zeiden; je hebt je hele cyclus lh in je lijf, dus vaak plas je (lichte) streepjes. ovulatietesten hoeven niet op te lopen. Ik heb regelmatig gehad dat het erg schommelt, licht, donker, weer licht en soms ook ineens een knaller. Er valt dus niet zoveel over te zeggen.

10. Teardrops

Teardrops Bekend lid

9 jan 2012
    855
    41
    28
    van alles en nog wat
    Heel erg bedankt voor de reacties!
    Ik ben heel erg een leek op dit gebied 😄

Deel Deze Pagina