Pillen om menstruatie op te wekken/asherman (na curretage)

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door puppy28, 28 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

20 jan 2014
    1.222
    604
    113
    Hi dames,

Op 19 juli ben ik gecurreteerd omdat het vruchtje niet meer groeide en er geen hartactiviteit meer was. 4 dagen later moest ik opnieuw gecurreteerd worden omdat er nog placentaresten achterbleven.
    Nu ben ik met smart aan het wachten op mijn menstruatie, zodat we direct weer verder kunnen. Helaas blijft deze uit, het is nu bijna 6 weken geleden.

Ergens speelt er bij mij een angst, omdat ik 2 x ben gecurreteerd, dat ik asherman zou hebben.

Nu heb ik daar dus veel over gelezen op het internet, maar ik lees ook vaak dat als je na curretage niet ongesteld wordt, je pillen kan krijgen om het op te wekken.

Mijn vraag is, doen ze dit dan meteen, zonder te controleren of je asherman hebt? En wie heeft er verder ervaring mee, ook met het niet ongesteld worden na curretage?

2. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    Ik kan je helaas geen antwoord geven op de vraag. Om te kijken of je asherman hebt, moeten ze in de baarmoeder kijken. Ik zou zeggen, als je je zorgen maak dan bespreek die met je arts, en laat het evt onderzoeken. Sterkte.

3. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Na een curretage/mk ksn t echt lang duren voor je cyclus herpakt. Eerste keer duurde dit bij mij 3 maanden.. Had een afspraak bij dr gyn om t op te wekken en werd de dag ervoor ongesteld.
    Je hoeft je nog geen zorgen te maken. Er zijn nog geen tekenen Vsn ashermann.
    Ik heb 7 operaties in m'n baarmoeder gehad waarvan 5 curretages, daarnaast 2 infecties en hiervan geen verklevingen opgelopen.
    Ashermann is echt zeldzaam. Zou t voorlopig nog even aankijken waarschijnlijk zsl je menstruatie niet heel lang meer op zich wachten..

4. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

20 jan 2014
    1.222
    604
    113
    Dank je wel voor jullie reacties.

@zonnetje, zo jij hebt ook veel meegemaakt zeg! En goed dat er gelukkig geen rare dingen, n.a.v. al dat gerommel daar, zijn ontstaan.
    Ik hoop echt dat mijn menstruatie eraan komt, ik merk het aan alles in mijn lichaam en steeds denk ik: "vandaag dan?", maar helaas blijft het dan weg. Mijn gynaecoloog zei wel dat ik na 8 weken uitblijvende menstruatie contact op moet nemen. Dus ik heb nog wel even, maarja wil zo graag verder en dat gaat een beetje moeilijk zo.

5. Sophie1979

11 mrt 2016
    12
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hoi Puppy,

Het is wat laat, maar ik reageer ook even. Wat naar om te horen van je miskraam en ik snap je onzekerheid. Ik heb Asherman. Mijn menstruatie bleef helemaal uit na de curettage. Wat ik wel voelde was dat mijn cyclus op gang was en dat mijn hormoonhuishouding dus weer back on track was. Ik had dus maandelijkse krampen, de bijhorende hoofdpijn en ik ovuleerde. Wellicht kun je al tempen om te kijken of je ovuleert? Of misschien van die testjes?
    Zoals Zonnetje zegt, het kan best even duren voordat dit allemaal op gang komt. En in een 'regulier' ziekenhuis gaan ze niet heel snel kijken.
    Ik voelde aan mijn lichaam dat er iets niet klopte en ik heb toen (na drie maanden) dr Hanstede gemaild via het Asherman forum. Ik kreeg meteen reactie dat ik langs kon komen (wel met doorverwijzing).
    Als jij denkt dat er iets niet klopt, mail dan ook. Beter te vroeg dan later.
    Sterkte!

groetjes Sophie

6. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Hoi puppy.

Ik heb ook curettage gehad en werd pas na 11 weken ongesteld. Zou me niet te veel zorgen maken.

7. MMMmeisje

MMMmeisje Fanatiek lid

22 aug 2013
    1.296
    2
    38
    Hier 1x curettage gehad ivm missed abortion en daarnaast 7 operaties in mn baarmoeder gehad vanwege een uitzonderlijk groot septum wat ze in 6 delen hebben moeten weg halen (7e operatie Was na controle)
    Hier geen asherman gekregen gelukkig.
    Wel weet ik dat na een ma je lichaam behoorlijk van slag kan zijn.

Bij twijfel gewoon altijd aan de bel trekken hoor!
    Hoop dat je snel verder kunt.

Deel Deze Pagina