Wat kregen jullie cadeau voor jullie bruiloft?

Discussion in 'De lounge' started by ladys1987, May 14, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

Jan 24, 2009
    1,522
    0
    0
    Flevoland
    #1 ladys1987, May 14, 2013
    Last edited: May 14, 2013
    Naar aanleiding van het topic wat geef je....
    Ben ik erg benieuwd wat hebbn jullie nou totaal gekregen?
    En wat kost nou een beetje leuke bruiloft....? Ik bedoel met alles erop en eraan....

2. Chantallcindy

Chantallcindy Fanatiek lid

Mar 10, 2012
    3,669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    Wij hebben van iedereen geld gekregen

Wij waren net verhuist dus dat hadden we allemaal al

Er waren 40 genodigden we hebben het redelijk klein gehouden en we hebben zo tussen de 2700 en 3000 euro gekregen

3. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

Nov 21, 2012
    1,192
    0
    0
    vlakbij assen
    Geld voornamelijk
    Teakhouten kast van schoonouders
    Mooi schilderij van mijn ouders en broers
    theaterbonnen
    bloemen
    tekeningen van de buurmeisjes
    Map met leuke wensen/recepten/gedichten/foto's

4. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

Nov 21, 2012
    1,192
    0
    0
    vlakbij assen
    dat ligt er met net aan wat jij alles erop en eraan vindt.
    In mijn familie hun ogen ben ik heel over the top getrouwd.
    Mooie trouwlocatie en feestlocatie, jurk, pak, bruidsmeisje.
    Onze totale kosten incl. feest voor 80 man zaten rond de 3500 euro.

Vrienden van ons Hebben dezelfde trouwlocatie maar hele dure feestlocatie voor 120 man en ze vertelde dat de totale kosten al op 8000 euro zaten. En dan had ze ook nog niet alles helemaal geregeld.
    (trouwen binnenkort)

Mijn broer en zijn vrouw hadden ook een pak en jurk, en hebben een feest gegeven in een buurtvereniging, alles zelf gedaan, en was echt superleuk en gezellig en waren een kleine 800 euro kwijt.

Zoveel verschil en voor ons gevoel hebben we allemaal een alles erop en eraan bruiloft gehad.

5. guus

guus Fanatiek lid

Mar 20, 2012
    2,083
    0
    0
    in het koude noorden
    van 3 vrienden een bankje gekregen voor in de tuin (met tafeltje er tussen) en van de rest geld gekregen en daar een mooie loungeset van gekocht

en mijn dochter een soort golf setje

6. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

Jan 24, 2009
    1,522
    0
    0
    Flevoland
    Ik vind d bedragen zo verschilkend wat een bruiloft kost. Is wel een grote wens van mij maarja ik schat dat het zo 10.000 kost en dat eb ik niet hihi. Ik wil er dan ook alles erop en eraan en we hebben een grote familie...dan krijgen we vast ook wel wat cadeau maar daar wil ik het niet van af laten hangen....sparen dus maar!

7. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

Jan 7, 2013
    5,719
    477
    83
    Hier toch wel een bruiloft met alles erop en eraan. Kerkelijke inzegening, voor de wet, de hele dag een professionele fotograaf ter beschikking, lunch met onze daggasten, corsages van de bloemist, trouwauto gehuurd, diner met onze daggasten,receptie,feest en huwelijksreis. Wij waren totaal met onze kleding €9000 kwijt. Wij hebben hier net de helft niet van terug gekregen. Verder hebben wij een vrij groot bedrag van mijn ouders gekregen, van mijn schoonouders onze tuinmeubels en zonnescherm en verder dus geld.

8. Milujem

Milujem Niet meer actief

Envelopjes :)
    Waren we erg blij mee :)

9. Taatje84

Taatje84 Fanatiek lid

Oct 27, 2012
    1,067
    0
    36
    Wij hebben voornamelijk geld gekregen, zodat we na de bruiloft verder konden met het renoveren van ons jaren 30 huis.

Wij hadden een bruiloft met alles erop en eraan, huwelijksreis naar Thailand en Maleisië. Totale kosten +/- 18.000 euro

10. Within

Within Niet meer actief

Geld. Daarvan hebben we een mooi bed gekocht war nog jaren meegaat.

11. Smnee

Smnee Niet meer actief

Vooral geld :)

12. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Onze totale kosten waren tussen de 4000-5000 euro en daar hadden we een hele uitgebreide dag voor. We hadden gewoon een keertje geluk want: mijn man werkt bij Volvo dus gratis trouwauto, de fotograaf en cameraman zijn vrienden van mijn man, het restaurant heeft mijn man voorheen gewerkt.. dat scheelde heeel veel!

De cadeaus die wij voornamelijk hebben gehad: Geld. We hadden geen cadeautip (Wel: "Bloemen en planten zijn een heel leuk idee, maar op onze huwelijksreis gaat alleen het bruidsboeket mee", planten kregen we dus niet) Kleine dingetjes die we nog kregen waren: Zeepjes met onze namen erop (die vond ik heel leuk!), een moppenboekje voor op het toilet, een windlicht, fotolijstjes. Die dingen hebben we nooit gebruikt, kwestie van smaak bij het meeste.. Van mijn schoonbroers kregen we een rondvaart + rondrit door Parijs, dat vond ik echt heel leuk. Een cadeau op locatie dus, want daar ging onze huwelijksreis heen.

Dingen qua uitzet hadden we niet nodig, we woonden net een maand of drie samen. Ons geld is dus meteen besteed aan de bruiloft.

13. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Wij waren 3000 kwijt en hebben 7000 gekregen. Ging lekker dus, zou elke maand moeten trouwen :D (maar ik denk niet dan mijn ouders dan iedere keer 5000 zouden geven ;) )

14. Emma86

Emma86 VIP lid

Jun 25, 2012
    5,281
    2,232
    113
    Female
    Nederland
    Wij kregen voornamelijk geld en nog een bos bloemen, fles wijn, fles echte champagne, vlinder die je in de grond kan steken (voor de in tuin) en nog een leuk spaarvarken.
    Wij waren ongeveer 8.500 euro kwijt. Om je een beeld te geven van waar ons geld in zat:

Jurk + toebehoren (jurk zelf was 600 maar daar kwamen dus nog een boel dingen bij, zoals een speciaal gemaakte bolero)
    1056,85
    Pak + schoenen
    811,95
    Gemeente (op locatie in een kerkje, inclusief gekalligrafeerd trouwboekje)
    347,-
    Kerkje afhuren (inclusief luiden klok)
    170,-
    Auto huren (Audi A6 voor 3 dagen)
    298.-
    Fotograaf hele dag + album
    1200,-
    Bruidstaart
    115,-
    Receptie/feestbuffet (inclusief bruidstaart van 4 lagen en drankjes + ’s avonds buffet met veel lekkere en bijzondere hapjes voor 70 mensen)
    2067,75
    Bedankjes (tule zakjes met pepermunten)
    70,-
    Versiering kerkje
    25,-
    Kaarten (inclusief enveloppen, sluitzegels en receptieboek)
    130,27
    Bruidsboeket + 6 corsages
    114,50
    Haar en make-up (inclusief proefkapsel)
    125,-
    Ringen
    1474,-
    Weekendje weg hotel in bruidssuite + daar eten (ontbijt en diner)
    318,43
    Stomerij jurk
    110,-
    Zijn pak …. Weet ik niet. Die is paar maanden terug pas naar de stomerij gegaan.

Moet eerlijk zeggen dat onze (schoon)ouders de receptie/buffet hebben betaald. Dat scheelde ons dus die ruim 2000 euro.
    Zoals we het nu hebben gedaan vonden we het helemaal goed en we hebben een prachtige dag gehad. Bepaalde dingen hadden makkelijk goedkoper gekund. Bijvoorbeeld auto schoonvader lenen, geen weekend weg na de bruiloft, gewoon trouwen in gemeentehuis i.p.v op locatie, album kan je zelf maken, handgebonden boeket is goedkoper (ik had alles op oase gestoken, dat is arbeidsintensief dus stukkie duurder), jurk schijn je zelf te kunnen wassen en cupcakes zijn een goed en goedkoper alternatief dan een bruidstaart.

O ja, een 'gewone' receptie was wss goedkoper geweest. Nu kon iedereen echt mee-eten, we hadden zelfs een klein toetjesbuffet. Daarbij moet ik wel zeggen dat we geen DJ of band hadden, anders ben je dat bedrag zeker wel kwijt.

15. PenF

PenF VIP lid

Aug 20, 2009
    8,387
    2,241
    113
    Female
    Coach
    Dordrecht
    Onze bruiloft kostte zo'n 15000,-

Duurste was denk ik het hotel + feest á 7600,-
    En de fotograaf 3500,-

16. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

May 20, 2008
    3,051
    1
    0
    In m'n huis
    Ik ben ook benieuwd. Volgend jaar gaan wij trouwen en hebben een beperkt budget. Willen veel zelf gaan doen.

Meer bruidsparen dit gedaan?

17. Napoleon

Napoleon VIP lid

Jan 19, 2009
    11,632
    0
    0
    Docente
    Qmoonlight, wij hebben alles zelf gedaan en waren ong. 500 euro kwijt.

Ringen 25 euro
    Jurk 80 euro
    Trouwen zelf op vrijdagmiddag 225 euro
    Feest 150 euro
    Bloemen 15 euro.

Heb zelf de corsages gemaakt, als boeket had ik een wit biedemeierboeketje laten maken bij de bloemist en zelf het bloemstuk op de auto gemaakt. Voor het feest zelf de inkopen gedaan en in een zaaltje gehouden, vrienden achter de bar gezet. Mijn ouders hadden het diner gekookt, ik reed zelf in onze eigen auto.

Wij hebben van mijn schoonouders de huwelijksreis gekregen (reisje, Londen met cruise) mijn ouders het diner en we kregen een prachtig grote eettafel. En verder voornamelijk geld en daar hebben wij een tuinset van gekocht.

18. oudjaarsvlinder

oudjaarsvlinder Niet meer actief

mijn budget voor onze bruiloft in september is 2500 euro, maar wel een grote bruiloft voor totaal 80 personen met alles er op en er aan. Sommige kosten zijn afgerond naar boven, we zitten nog steeds onder het budget.

gemeentehuis €400
    schoenen €60
    accesoires €120
    haar en make up €150
    3 bruidsmeisjes €120
    drinken + hapjes €500
    fotograaf €345 (bruidsreportage en plechtigheid)
    trouwkaarten €62 (40 kaarten)
    ringen €56, zonder graveren
    decoratie's €50
    taart €140
    84 bedankjes (bellenblaas) €21
    catering: €364 (28 personen)
    feestlocatie: gratis

trouwjurk gekregen, was 230 euro en pak van mijn toekomstige man ook gekregen. Het is vooral veel zoeken op internet en vergelijken.

19. Triskele

Triskele Niet meer actief

ik ben getrouwd in een kasteel, met mooie jurk (maar die hadden mijn ouders betaald) man in pak, kleintje ook, bloemen, receptie met taart, fotograaf ik denk 4 uur ofzo of 5 weet niet meer, een simpel lopend buffet voor de gasten maar het "feest" was wel om 20 uur afgelopen, drank was inclusief, ringen waren 850 euro (nu zou dat al minimaal 500 euro meer zijn voor dezelfde ringen) bedankjes, kaarten, decoratie van de zaal, auto e.d.

We waren ongeveer 5000 euro kwijt, we kregen voornamelijk envelopjes maar ook een luiertaart (was 7 weken in verwachting van onze tweede) was niet zoveel hoor ik denk een paar honderd euro ofzo... dat hebben we gebruikt voor een weekendje weg met het gezinnetje..

20. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

Jan 24, 2009
    1,522
    0
    0
    Flevoland
    wat fijn dat sommige alles zo uitgebreid schrijven! geeft een goed beeld zo. Wij hebben een grote familie en het is gebruikelijk dat iedereen ook mee gaat eten.....daar gaat denk ik het meeste geld bij ons in zitten...

Share This Page