Slaapkamer temperatuur

Discussie in 'De lounge' gestart door Gewooniemand, 27 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gewooniemand

Gewooniemand Niet meer actief

Hoe warm is het op jullie slaapkamer(s) in deze periode?

Mijn man vind het koud bij ons:eek:.
    Het was 17 á 18 graden, dat vind ik niet koud.
    In de morgen heb ik de ramen minstens een half uur open, nu ben ik thuis en de was hangt dus staan ze 3 uur open. Het is nu 11 graden op onze kamer :D. En onze ventilatie roosters staan ook altijd open.

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier staat ons slaapkamerraam dag en nacht open. Ik denk dat het zo'n 15 graden is boven nu? Weet het niet precies, er hangt geen thermostaat. Maar het voelt nog niet superkoud.
    We hebben de verwarming boven ook nooit aan, alleen in de badkamer (en héél soms op kantoor).

GossipGirlxoxo, 2011Mamma en Gewooniemand vinden dit leuk.
  3. RLSD

RLSD Niet meer actief

Hebben wij toevallig dezelfde man? :p

Hier ook zo'n miepert terwijl het bij ons ook zo'n 17 a 18 graden is op de slaapkamer. Het voelt soms wel wat frisjes want hier staat ook altijd de ventilatie open + een van de ramen op een kiertje. Heerlijk toch, een warme slaapkamer vind ik maar niks.

Meneer wil nu een extra dekentje :roflmao:

Striae en Gewooniemand vinden dit leuk.
  4. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Geen idee, 2 kiepkantelramen staan overdag open op de kiep stand en de ventilatieroosters staan ook gewoon open. Verwarming staat hier nog uit.
    Etage lager is het 21 graden en het voelt even warm.
    Beneden is het nog 22.5 graden, dus dan begrijp je dat ik voorlopig echt nog niet de verwarming aan hoef te zetten, zal wel eind november worden.

Gewooniemand vindt dit leuk.
  5. Lottie987

Lottie987 Bekend lid

17 mei 2019
    559
    351
    63
    Vrouw
    Ik heb geen idee, maar als we ‘s ochtends opstaan gaan alle ramen van de slaapkamers open en in de badkamer ook. Als we ‘savonet naar bed gaan gaan de ramen weer dicht. Alleen als het overdag 5 graden of kouder is doe ik de ramen na 2 uurtjes weer dicht anders wordt het wel fris boven

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Hier staan de ramen eigenlijk altijd open boven, dus zeker minder dan 17 graden. Denk eerder rond 11. Ik vind het wel koud, maar de rest vindt dat allemaal fijn. Als je eenmaal in bed ligt merk je er toch niks meer van.

GossipGirlxoxo en Gewooniemand vinden dit leuk.
  7. Gewooniemand

:roflmao: echt waar je ligt toch onder de dekens hoeft de kamer geen sauna te zijn. Hier nog niks gehoord over een extra deken.

RLSD vindt dit leuk.
  8. Gewooniemand

Beneden is het nu zonder de verwarming aan 18,5 dus die gaat wel aan als ik of iemand het koud vind.

9. Madeliefste

Madeliefste Actief lid

20 feb 2020
    178
    188
    43
    19 graden. Raam altijd op een kier open.

10. Gewooniemand

Bij ons staat de verwarming in de badkamer aan en op de speelzolder.

11. Ingtwiede

Ingtwiede Actief lid

18 jul 2013
    299
    52
    28
    Onze slaapkamer staan altijd 1 of 2 ramen op kiepstand (dag en nacht) nu is het er 14 graden.
    Mijn man kan het niet koud genoeg zijn. Ik trek wel wat extra kleding + elektrische deken aan als ik het echt koud heb.

kinderkamers gaan de ramen aan het eind van de middag dicht en is het nu ‘s nachts zo’n 18 graden. De thermostaat daar staat zo dat het er niet kouder wordt dan 16 graden.

12. 2011Mamma

2011Mamma Fanatiek lid

4 nov 2009
    4.805
    96
    48
    Fulltime Mama en adviseur
    't gezellige Brabant
    Hier precies hetzelfde

Linda86 vindt dit leuk.
  13. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.174
    4.485
    113
    Hier staan de ramen open van sochtends als we uit bed stappen tot na het avond eten dan doe ik ze dicht. Het is dan lekker fris. Ook alle deuren op de eerste verdieping staan lekker open kan het een beetje doorwaaien van de een naar de andere kamer.
    Onder je dekbed is het heerlijk warm toch?!
    Verwarming staat hier bijna nooit aan op de slaapkamers alleen als het echt heel koud is zet ik hem weleens even aan, maar dat zal 2x per jaar zijn. In de badkamer staat de radiator wel aan, maar wij hebben een inpandige badkamer, en kunnen dus geen raam open zetten om de badkamer te laten drogen.

14. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

14 okt 2018
    3.698
    3.491
    113
    De kleine slaapt bij ons op de slaapkamer dus de verwarming staat tegenwoordig iets aan. Maar ik hou van koude temperaturen in de slaapkamer. Het liefst 15 graden of kouder.

15. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.044
    17.015
    113
    Op onze slaapkamer hoe kouder hoe beter. Mijn man is een giga koukleum en ik heb het altijd warm, geen gelukkige match wat dat betreft. :roflmao:
    De ramen staan op de slaapkamers altijd open (op de kinderkamers doe ik ze wel dicht voor de nacht). Het is nu ‘s nachts zo’n 17gr op onze kamer. En dan nog slaap ik met de ventilator aan, omdat ik dat warm vind.:o: Kan niet wachten op de echte winternachten, heeeerlijk.

16. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hier een koukleum en ook niet echt een warm huis.
    Hier staat overdag het slaapkamerraam op een kier maar in de nacht dicht. Het is 's nachts zo'n 19 graden op de slaapkamer.

17. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.688
    2.387
    113
    Vrouw
    Broek
    Ohh brr wat koud! Ik wil juist een warme slaapkamer! Ik doe smorgens de ramen een uurtje open op de slaapkamers, de rest vd dag de ramen dicht en radiatoren aan. Op de slaapkamers is het net als beneden zo'n 20 graden.

In de zomer heb ik wel altijd een raam open, totdat het buiten <20 graden wordt, dan gaat t raam dicht.

Ik ben ook echt een koukleum 's nachts en heb zelfs ook nog een kruik in bed omdat ik anders echt niet opwarm.

18. Artemis88

Artemis88 Niet meer actief

De verwarming staat altijd uit en het raam op een kier. In een warme kamer slaap ik niet fijn. Ik slaap ook alleen in mijn ondergoed. Met kleren heb ik het ook gauw te warm

19. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.687
    3.128
    113
    Vrouw
    Brabant
    Niet lager dan 17 a 18 graden want dan ga ik heel raar dromen. Ik weet precies wanneer het te koud is in de slaapkamer want dat heb ik de meest vreemde dromen/nachtmerries.

20. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.670
    113
    Vrouw
    Geen idee, ik heb geen thermostaat boven. Maar alle ramen en deuren staan boven open, dus het waait lekker door. Heerlijk fris!
    Op onze slaapkamer gaat het raam eigenlijk nooit dicht. Alleen als er harde wind pal op staat of het heel erg koud is. Ventilatieroosters gaan helemaal nooit dicht. Ik vind het zo muf worden met de ramen dicht.
    Onze tieners doen in de winter vaak wel het raam dicht en d kachel aan, omdat ze het anders met hun huiswerk doen te koud vind n.
    Maar zij vergeten dan vaak weer de radiator dicht te draaien 's avonds. Dan is het in de ochtend als de CV weer aangegaan is meteen smoorheet op die kamers. Dan gooi ik gauw de radiator uit en de ramen open.

Deel Deze Pagina