ik ben in december 5 jaar getrouwd en heb dus een trouwring. Nu hebben wij er voor gekozen voor staal. Nu is het zo dat ik verschrikkelijk veel ben afgevallen en mijn trouwring veel te groot is... weet iemand of het mogelijk is om staal met een klein steentje kleiner te laten maken en wat daar de kosten voor zijn?
Ik zou het is vragen waar je hem hebt laten maken of gewoon bij een juwelier.. die kunnen je vast verder helpen.. Ik hou het wel bij verschillende vragen want dat kan veel schelen.. Ik wilde een goude ring kleiner laten maken en dat scheelde onderling ook een paar tientjes..
kan idd heel veel verschillen bij wie je het laat doen. ik zou terug gaan waar je het gekocht had en eens navragen. Ik wou mijn wit en geel gouden ring laten verkleinen..helaas zou het patroon er dan uit gaan (2 randjes met ertussen witgoud) het zou dan compleet geel worden...en dat wilde ik niet... Maar een egale ring moet gewoon kunnen denk ik. Ze vroegen toen voor mijn ring, geschat dus...ongeveer 25 euro.
Ik dacht dat je met staal niet kan verkleinen of vergroten. Wij hebben daar destijds ook naar gekeken, maar toch voor goud gekozen. Maar even een juwelier bellen is het handigste.
Dat heb ik ook weleens gehoord. Mijn zusje wilde dat graag, maar dat Jon toen niet. Staal was niet te vergroten of te verkleinen.
Zover ik weet kan het ook niet. Maar mogelijk is er toch een andere oplossing ofzo. Maar voor ons was het eveneens een reden om niet voor staal te kiezen. Ook met het idee van: 1 of 2 kindjes.. wie weet hoeveel gewicht er van de zwangerschappen blijft plakken.. En tja, momenteel draag ik m'n (gouden) ring aan een ketting. Als ik écht niet af zal vallen, ga ik hem laten vergroten, maar nu nog even niet - maar de optie is er in elk geval wel.
Wij hebben ook stalen ringen, man een gladde en ik een met een opening waar een steentje tussenzit. Bij de aankoop werd gewaarschuwd dat ze niet groter of kleiner gemaakt kunnen worden.
ja ben daar zelf ook bang voor en dacht me te kunnen herinneren dat ze dat ook wel verteld hebben.... ga morgen de juwelier waar we ze gekocht hebben maar eens bellen....
Ik heb 3 weken geleden mijn trouwring bij de juwelier achter gelaten om info te vragen over verkleinen, er waren 2 opties, *stroken, dan drukken ze de ring aan de zijkanten in, dus word de ring boller en niet meer rond *Stukje er tussen uit halen en dan dicht maken Heb beide niet gedaan, wil ring mooi rond houden en stukje er tussenuit zou altijd zichtbaar blijven bij mij, heb 2 gouden buitenranden met een witgouden binnenrand. Ze kunnen alleen lassen met geelgoud, dus zou altijd een lasnaadje zichbaar blijven. Kosten voor stroken waren 74 euro stukje er tussen uit 125 euro. Wel bij een juwelier gevraagd die vrij duur is!
ik ben vandaag ff de stad in geweest en bij 2 juweliers nagevraagd wat er mogelijk is maar beide hebben aangegeven dat je een stalen ring niet kleiner of groter kunt laten maken... nu dus met dilema wat ik er dan mee moet gaan doen.... dus wie heeft er tips...
Mijn moeder had vroeger een soort clipje dat je in je ring kunt dragen. Dat zit dan aan de binnenkant, met opstaande randjes aan de uiteindes zodat het ook aan de binnenkant van de ring blijft zitten. Je ziet het wel iets (die opstaande randjes kun je zien aan de binnenkant van je hand), en als je je ring afdoet moet je oppassen dat je het clipje niet verliest. Maar het is wel de manier om een ring die eigenlijk te groot is te kunnen blijven dragen.