Ring Sling

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door nijntje op de mac, 10 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje op de mac

nijntje op de mac Actief lid

20 jun 2009
    388
    0
    0
    ik ben erover aan het denken om een ringsling te gaan kopen, zodat ik de baby bij me kan dragen en tegelijk aandacht aan mijn oudste kan geven. En ook zodat ik de baby kan dragen tijdens een wandeling en de oudste in de bugaboo kan meenemen ipv altijd de duowagen te gebruiken. Vind het dus wel belangrijk dat je m makkelijk kan omdoen en baby erin doen, en dat het kindje lekker stabiel ligt. En ook dat je m op meerdere manieren kan gebruiken. Ik heb zelf een baby lodger shelter en een babybjorn maar ik vind zelf de lodger niet erg fijn in gebruik, zou er nooit een lange wandeling mee durven maken. En de babybjorn vind ik ook niet erg organisch met dragen zeg maar ;)

Zo'n ringsling lijkt me een heel handig ding en ik vind m zelf de allermooiste draagdoek om te zien. Is het ook echt een fijne drager, of kan ik beter iets anders kiezen? Ik heb me net een beetje verdiept op het forum en zie dat veel moeders zweren bij een geweven doek... ik vind m er zelf een beetje rommelig uitzien, maar is dit dan veel beter dan een ringsling? Want over de ringsling wordt op andere topics niet veel gepraat... raak sowieso een beetje het spoor bijster met alle soorten en maten dragers zeg maar :)

oh ja en nog een vraagje: waar koop je mooie draagdoeken? Ik hou het meest van een beetje stoer en stylish, niet te hippie-achtig zeg maar... Ik vond deze gave site www.rockinbabysling.com maar heb dan weer geen verkooppunt in nederland gevonden...

2. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    tot hoe oud kunnen ze daar in?

3. nijntje op de mac

20 jun 2009
    388
    0
    0
    op de site staat tot 3 jaar of ong. 20 kilo

4. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ik lees mee, ben zelf ook wel benieuwd naar ervaringen.
    Draag mijn dochter nu nog met een doek van draagdoek.nl maar twijfel tussen een geweven doek én een ringsling.
    Lees ook wel op het dragen en voeden forum maar jeetje zie gewoon door de bomen het bos niet meer :)

5. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    heb je zoiets al gehad en is ie handig om te doen? want ik had toen een draagdoek variant dat eerst een hele techniek nodig had om, om te doen. Werd er gek van en meteen op MP gezet. Ik zoek een handig ding die ik binnen een minuut om heb:)

6. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    wie heeft er een ringsling?

7. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    MamaMerel - Draagdoeken en Peuterspulletjes
    zij maakt ze zelf en kun je dus ook aangeven of je stoer wil of net niet. Ze heeft er ook op vooraad

Een mei tai is ook heel handig en snel om te doen. Je hebt ze om te knopen maar je hebt ook mei tai die je maar hoeft te klikken
    Blozekriekske.nl - De leukste draagdoek, draagzak, rugdrager en ringsling koop je bij Blozekriekske!
    die zijn wel wat duurder maar dragen wel fijn schijnbaar.

Een ringsling heb je idd sneller om dat een geweven doek als je de handigheid hebt. Ik heb een geweven doek ook snel om tis maar net wat je gewend bent.
    Een RS draagt ook ergonomisch omdat je m kunt dragen hoe jij het t fijnste vind, hoog laag, zij voorkant. Ook hier heb je weer varianten in qua lengte (ligt aan je postuur)
    Op de eerste site staat ook veel info over t dragen met een RS

8. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik denk dat een nadeel bij een ringsling is dat ie over 1 schouder gedragen wordt. Ik kan me voorstellen dat je daarvan pijn gaat krijgen. Ik kan bijvoorbeeld ook niet met een tas die schuin over mijn borst loopt en dan dus op 1 schouder rust, omdat dat die hele spier waar het hengsel op rust gaat verkrampen. Ik ben daardoor dus van plan een "echt" draagdoek aan te schaffen.

9. nijntje op de mac

20 jun 2009
    388
    0
    0
    dat vroeg ik me inderdaad ook af, of ie minder vaak wordt gebruikt omdat je m over 1 schouder draagt... maar het ziet er toch niet zo zwaar uit vind ik :) Ik vond de lodger trouwens ook niet zwaar dragen maar gewoon niet zo fijn, vond het moeilijk om de baby er comfortabel in te leggen... of hou je dat ook bij de ringsling?

10. Rosado

Rosado Niet meer actief

Als je kindje echt nog klein is zal het ook niet zo zwaar zijn, maar als ze wat groter worden en je wilt er best een stuk mee lopen denk ik dat het echt zeer gaat doen.

11. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    das idd wel dat je t over 1 schouder draagt, voordeel is dat je de band breed en smal kunt laten lopen, maar net wat je zelf prettig vind.
    Een tas heeft maar een dun bandje dus dat is wel slecht verglijkingsmateriaal.

Die link van bloze kriekjskes heb je dan weer die mei tai, die hebben stevige banden, gevuld en verdeeld over beiden schouders.
    Als je een geweven doek hebt, kun je ook pijn krijgen als je niet goed geknoopt hebt. Te laag of de banden niet "netjes", maar als je tijdens t dragen last krijgt kun je de doek wat aanpassen, dan weet je de volgende keer hoe t beter kan.
    Alle doeken vereisen wat handigheid en oefening want t is voor iedereen weer anders prettig

12. nijntje op de mac

20 jun 2009
    388
    0
    0
    zo'n mei tai lijkt in mijn ogen een beetje op een babybjorn, werkt die dan toch weer heel anders?

13. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    voor je kindje werkt ie anders, zeker voor pasgeboren baby's. De beentjes zitten er namelijk dan ook in en niet zoals bij de BB eruit.

Een geknoopte mei tai vind ik zelf fijner zitten dan de BB omdat je m kunt knopen zoals jij t fijn vind. Hoog of laag en strak tegen je aan, aangepast aan je kindje.
    Met de beco heb ik zelf geen ervaring dus zou ik niet durven zeggen, maar daar zijn meerdere topics over hier dacht ik.

14. Emmy X

Emmy X Bekend lid

18 nov 2008
    895
    0
    0
    Er is een hele site over dragen, ben daar zelf ook veel aan het lezen om me te orienteren.

:: Dragen en Voeden - Forum voor natuurlijk ouderschap

En er is ook een draagmoeder clubje hier op de site, die kunnen je vast wel veel vertellen
    Wat ik begreep is inderdaad dat de ringsling over een schouder word gedragen, dus dat die toch meer voor de korte stukjes is, bij een draagdoek draagt je hele rug en is minder belastend.

http://www.zwangerschapspagina.nl/algemene-clubs/150218-draagdoek-mamas.html

15. nijntje op de mac

20 jun 2009
    388
    0
    0
    dat topic heb ik inderdaad ook gelezen! Alleen raakte ik het spoor een beetje bijster door alle namen enzo... :)

misschien moet ik er maar van allebei 1 nemen haha

16. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Voor mij zou het niks zijn. Ik ben best wel klein en een kindje zo dragen dat is te zwaar en lijkt nergens naar,

17. Dat denk ik ook, ik wil een ringsling maar die wil ik voor in huis. Voor lange stukken lopen en een ouder kindje is een doek die je zelf kunt knopen of een doek die over 2 schouders gaat idd steviger en beter.

18. Leeuw89

Leeuw89 Niet meer actief

Ik heb een draagdoek weet niet of zoiets het zelfde is?
    een combi coti.. en ik vind het HELEMAAl geweldig!
    Met een draagzaak krijg ik echt snel last van me schouders en rug.. maar zn combi coti draag je zeg maar op je huipen, dus voel je echt niks! mn zoontjke is 9 kilo
    Echt een aanrader!

19. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.062
    3.857
    113
    Ik heb een ringsling. Na de geboorte vond mijn zoontje het echt niets, dus na een paar pogingen heb ik ding in de kast gemikt en kwam het laatst weer tegen. Nu vond hij het helemaal geweldig! Hij ging zelfs gillen als ik hem er weer uithaalde.
    Maar na een half uurtje ga je het wel voelen, dus ik heb ook een draagdoek aangeschaft, een Hoppediz en er is nog een leuke draagdoek onderweg baby carriers, baby wraps, baby sling, baby carriers, babybackpack carriers, baby products . Die lichtblauwe met bloemen/blaadjes (linkerrij, de derde van boven en de 5e van boven). Al is dat een wat luchtigere doek, meer een zomerdoek, maar ach, dat lijkt me ook prima voor hier in huis.

20. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik heb ook een Ringsling (en ook draagdoeken en een MeiTai). Je moet van tevoren even goed bedenken wat je er precies mee wil doen. Ik gebruik de RS vooral voor kleine stukjes (even naar de slager, brief posten, etc.), maximaal een half uur. Toen Milan nog wat kleiner was wel wat langer, maar nooit langer dan een uur, dan ga je 't echt voelen. Als je langer wil dragen zou ik toch eerder voor een MeiTai of een draagdoek gaan.
    Een MeiTai lijkt echt totaal niet op een BabyBjorn, een MT is een ergonomische drager, dus goed voor de houding van je kindje en van jou. Je kan 'm ook veel langer gebruiken (ook wel tot 4 jaar) en er langer aan één stuk mee dragen.

Deel Deze Pagina