Ring Sling

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door nijntje op de mac, 10 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    ik heb MT's , draagdoeken en ringslingen
    en ze hebben alle 3 hun voordelen :)

het voordeel van een ringsling vind ik dat ik hem tthuis al omhang, en dochterlief op plek van bestemming erin hang.
    Over last van schouder.. dat heeft met gewicht van kind te maken, de mijne weegt nu 9 kg en heb nergens last van.. en de schouder van de sling.
    Ikzelf heb ringslingen die ik breed uit kan trekken over de schouder heen.. zodat het gewicht alsnog gedragen word over groter oppervlakte.. en dat gaat prima..
    Ik gebruik een sling niet.. als ik kindje langer wil dragen,, bv met een middagje winkelen..
    dan pak ik toch mijn MT of mijn geweven doek.. daar zit ze steviger in en daar kan ze ook makkelijk in slapen.. bij een ringsling mis ik nl de stevigheid voor het slapen.. haar hoofdje vind geen steun en dat moet ik dan zelf ondersteunen.
    bij een geweven doek heb je de schouderbanden die je over het hoofdje kan trekken waardoor ze alle steun krijgt.
    een MT ligt aan het model of er al dan niet ondersteunt kan worden.

2. nijntje op de mac

nijntje op de mac Actief lid

20 jun 2009
    388
    0
    0
    Als ik het zo lees denk ik dat ik toch maar voor een MeiTai ga, maar zo'n wrap 'n wear ding ziet er voor de baby ook wel heel comfortabel uit! Als de MeiTai echt zo anders draagt dan een Baby Bjorn wil ik m toch wel gaan proberen denk ik. Ondersteund het model van Mama Merel ook goed het hoofdje? Ik ben trouwens heel blij met jullie reacties! Daar kan ik echt wat mee, thanx

3. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Ik heb een beco butterfly, ik heb 'm nog niet zo lang dus ik heb nog niet heel ver gedragen maar ik vind 'm wel erg handig, aangezien ik niks hoef te knopen. Een beco slinger je ook makkelijk op je rug met kind en al. En ze zijn mooi :)!

4. nijntje op de mac

nijntje op de mac Actief lid

20 jun 2009
    388
    0
    0
    jeetje ik weet het zelf niet meer... nu denk ik dat ik toch maar een geweven doek wil, iedereen is er zo lyrisch over... Dat knopen leer ik dan waarschijnlijk vanzelf wel. Alleen vind ik de meeste modellen die ik op de webshops zie niet zo heel mooi, allemaal met van die strepen erop... je kan ze ook niet gewoon ergens in een winkel kopen toch?

Ik heb nu een paar keer gelezen dat de Mei Tai niet zo handig is bij hele kleintjes, dus misschien dat ik die dan eventueel beter later kan bijkopen

En zo'n wrap 'n wear spreekt me ook wel aan, maar dat is een merknaam toch? Alleen zijn die rekbaar weer geloof ik... die kan je dan vast niet erg lang gebruiken. het lijkt me wel handig dat je gewoon zo'n ding omdoet en dan niks hoeft te knopen...

Nog een vraagje: zijn er meiden die ervaring hebben met dragen na een zwangerschap met bekkeninstabiliteit?

Deel Deze Pagina