Vraagje over kruik

Discussion in 'De babyuitzet' started by Virginie83, Jan 13, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

Apr 3, 2007
    2,581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Hey meiden!

Ik heb een vraagje over kruiken.

Mijn zoon is in augustus geboren en heeft nooit een warmwaterkruik nodig gehad, de eerste 2 maanden sliep hij ook in de kinderwagenbak die we in zijn bedje legden.

Zijn brusje wordt binnenkort verwacht, midden in de koude dus en nu hebben we die kinderwagenbak niet meer, dus dacht ik dat een kruikje misschien wel nodig zou zijn, als baby zich niet kan warmhouden.

Waar leggen jullie die kruik dan?? Kan er mij echt niets bij voorstellen. En wat voor kruik?

Help!!! :)

2. butt3rfly

butt3rfly Actief lid

Mar 8, 2008
    434
    0
    0
    omgeving Gouda
    Wij hebben gewoon zo'n metalen kruik (met kruikenzak), verkrijgbaar bij alle babyzaken/Hema etc. Je kan die in het bedje leggen, zodat die alvast lekker warm is als je kleintje erin gaat. Als je kindje in bed ligt, leg je de kruik bij het voeteneind en/of tegen het ruggetje. Dit is vooral in het begin, omdat kindjes zich dan niet altijd goed warm kunnen houden. Als de kruiken in bed liggen als je kindje er ook in ligt, dan liggen de kruiken altijd buiten de dekens en met de dop naar beneden / van het gezichtje af. Dit ivm veiligheid bij evt. lekkage van de kruik.

3. butt3rfly

butt3rfly Actief lid

Mar 8, 2008
    434
    0
    0
    omgeving Gouda
    Ow by the way, ik zie dat je in België woont, maar hier in NL moet je minimaal 2 kruiken in huis hebben als je gaat bevallen! Moet iig wel van zowel mijn verloskundige als van de kraamzorg.

4. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

Apr 3, 2007
    2,581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Het kruikje mag dan echt tegen de baby liggen? Veiligste is aan de voeten veronderstel ik?

Hier moet niets denk ik, je vindt overal lijstjes met wat je in huis kan halen, maar het is niet dat je dat moet kopen. Maar aangezien het nu toch koud is, vond ik het beste om toch eentje te kopen (moet ik nog doen trouwens.. :))

5. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    Kun je ze niet van iemand lenen? Wij hebben ze drie dagen gebruikt (augustus baby dat wel) en daarna nooit weer.

6. Gerritsen

Gerritsen Niet meer actief

Kruik nooit tegen het kindje zelf aan.
    Je legt deze tussen de dubbel geslagen deken in. Wat mijn kraamhulp destijds deed. Ook wilde ze nog welleens een hydrofiel doek tot een rolletje maken, deze tegen de baby aan leggen en dan de kruik ernaast.
    Nu heb ik begrepen dat de kraamhulp het kindje altijd op zijn rug legt en niet meer op de zij ( was 27 mnd geleden bij mijn zoontje nog wel) Dus tussen de dekentjes in en nooit direct tegen het kindje aan en dop naar beneden toe leggen.

Controleer van te voren je kruiken wel, zo vervelend als je ze nodig hebt en ze lekken.

Gr

7. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Je moet echt minimaal één kruik in huis hebben hoor met deze temperaturen, maar 2 is eigenlijk nog praktischer, zeker als je die 2e kan lenen.

8. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

Apr 3, 2007
    2,581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Oké, bedankt meiden! Dit weekend dus op zoek naar een kruik, bij Hema zullen ze dat wel hebben vermoed ik?

9. linda84

linda84 Fanatiek lid

Sep 3, 2006
    4,383
    36
    48
    Ja die heeft de hema ook. Ik heb de elektrische kruik van de hema. Die werkt echt super. Hij kan niet lekken en is in 8 min warm. Leg de kruik idd niet tegen je kleine aan maar altijd tussen 2 lagen dekens in.

10. rose87

rose87 Lid

Aug 23, 2009
    64
    0
    0
    azie
    Ik woon in Thailand en zie dat ze ze hier ook overal op de baby afdeling verkopen, maar het is hier altijd zo warm, dan heb je dat toch niet nodig??
    Misschien is het voor de mensen die de airco op 16 graden hebben staan ofzo anders zou ik het echt niet weten...

Share This Page