Vraagje, nexium niet meer afdoende?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Angeliekie, 13 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angeliekie

Angeliekie Bekend lid

29 apr 2013
    520
    8
    18
    Sinds dat hij 3 weken oud is krijgt S. nexium, dit werkte altijd heel goed, hij heeft verborgen reflux.
    Maar sinds een week of 3 begint hij te spugen, soms een hele golf, soms een klein beetje, niet na iedere fles/hapje, ik kan er geen pijl op trekken. Ook slikt hij nog heel vaak iets weg, daar maak ik dan uit op dat de reflux nog niet over is?

Heb het gevoel dat de nexium niet meer werkt ofzo? Hij weegt ongeveer 7,5 kg en krijgt 's morgens ongeveer 11 ml(?) nexium.

De huisarts belt me vanmiddag terug om te overleggen maar vraag me ook af of meerdere dames dit hebben meegemaakt?

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Nexium gaat het spugen niet tegen he? Het maakt het maagzuur minder zuur zodat het minder in kan branden en niet zo snel een ontsteking veroorzaakt.
    Dat meer spugen kan door van alles komen. Onze jongste had meer last bij ziek-zijn of verkoudheidjes, bij vermoeidheid, bij doorkomende tandjes. Eigenlijk alles waar een baby wat van uit z'n doen kan zijn, verergerde de reflux.

Hier werkte 1 dosis per dag niet voldoende, maar ging het veel beter toen we 2 keer per dag een half zakje gingen geven. Mogelijk dat dus eens proberen? Wel even zien dat je daar dan ook recept voor krijgt, want je bent natuurlijk sneller door de zakjes heen dan.. :(

3. Flubje

Flubje Niet meer actief

Hier duurde het tot14 maanden voor hij zonder nexium kon. Het zou niet vreemd zijn als hij nu wat meer nodig heeft want hij zal ook aardig zijn aangekomen in gewicht lijkt mij?
    Wij hadden genoeg aan een hal zakje per dag, maar das was omdat de reflux erger werd door koemelk. Dus ook koemelkrij dieet.

4. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Nexium is alleen tegen het zuur. Dus niet gek dat je baby nog spuugt.

5. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Wij gebruikten nexium / motilium.
    Dus ook het spugen werd aangepakt.
    Die combi werkte hier heel goed!

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wij hebben eerst ook nog motilium gehad naast de nexium, en later ook nog een anti-biotica dat als bijwerking snellere maaglediging heeft, (eritromycine geloof ik?), maar die gaven hier beiden enorme darmkrampen.

7. maanvrouwtje

maanvrouwtje Bekend lid

26 dec 2010
    884
    0
    0
    5 milligram is de dosering voor zijn lift en gewicht

Deel Deze Pagina