Mijn 17 jarige zoon wil met Koningsdag naar het kingdance festival in Zwolle. Ik ken het niet. Wij wonen aan de andere kant van het land. Hij zegt dat er geen ondergrens qua leeftijd geldt en het dus vast wel veilig is. Nu is hij totaal geen uitgaanstype, hij is alleen een keer naar een muziekfestival hier in het boerendorp geweest waar we wonen. Gaat nooit stappen of naar een café of zo. Wij doen dat zelf ook nooit, ook vroeger niet. Ik vind zo’n festival dus best spannend. Eigenlijk wil ik het liever niet, maar ik wil het ook niet zomaar verbieden, zonder te weten waar het precies om gaat. Kent iemand dit festival en zou jij je 17-jarige hierheen of naar een ander festival laten gaan? Hij zou dan trouwens met een vriend gaan die 5 jaar ouder is.
Mijn dochter is 15 en gaat ook met een groep vrienden. Het is super populair onder jongeren, mede doordat het 1 van de weinige festivals onder de 18 is. Tja het is een festival dus ja er is drank en ja er zijn drugs, Das een kwestie van vertrouwen en afspraken. Er is ook veel gezelligheid en mooie herinneringen en daar draait het om. Nu gaan wij zelf vaak naar festivals, ook geregeld met onze kinderen al van jongs af aan dus onze kids weten wel hoe, wat, waar
Volgens mij trekt het idd een jong publiek aan. Hoor er eigenlijk nooit gedoe over. Voor mijn gevoel een vrij rustig festival. Maar goed, de laatste keer dat ik er was was het nog Queendance