Nu 24 weken zwanger en vreselijk last van brandend maagzuur. Ben de hele dag en nacht misselijk en vaak ook overgeven daardoor. Rennie is tegenwoordig mijn beste vriend, maar helpt ook nauwelijks! Wie heeft een tip?
Bij mij werkt Antagel heel goed! Dit kan je bij de apotheek halen en mag je nemen tijdens je zwangerschap.
Matras bij je hoofdeind omhoog of pasr kussens onder je hoofd. Op je linkerzij liggen. Vier uur voor eht slapen niet eten. Geen pittige, vette dingen eten noch koolzuurhoudende dranken drinken. Dit heb ik een beetje vh internet en uit ervaring weet ik dat het helpt.
Omeprazol. Enige dat echt helpt. Kun je ook zelf bij de drogist kopen. Is veilig Bij nr 1 tm de dag van de bevalling geslikt. Werkte goed!
Brrrr rennie's, doe mij maar Antagel! Ps. overleg wel altijd even met je vk of gyn voordat je zoiets uit jezelf gaat gebruiken!
Frisdrank is bij mij ook een grote boosdoener. Soms doe ik een knijpje siroop door mijn water en zelfs dat veroorzaakt heftige maagzuur. Thee en koffie idem dito. Blijft water over en dat geeft ook zuur, daar niet van, maar toch minder heftig dan de rest.
Wat bij mij echt suuuuper goed hielp (behalve Rennies) was: geen vruchtensap (vooral geen sinaasappelsap), geen vet eten (zoals chips, patat, pizza..) en zo min mogelijk gekruid eten.