Ringworm of toch meer aan de hand?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sue87, 5 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Nogmaals een topic van mijn hand..

Een aantal gezondheidsproblemen bij zoon lief zijn opgelost maar de zogenaamde ringworm blijft een probleem.

Het begon met een flinke droge schilferende plek op zoons arm, nu ondertussen ook 2 plekken op de borstkas, op het andere armpje en boven zijn wenkbrauw.
    De eerste simpele zalf die we kregen hielp niks, het breidde zelfs uit. Teug naar de huisarts en een hormoonzalf en een andere antischimmelzalf gehad.
    Het lijkt wel iets te helpen (de roodheid is eraf), maar het blijft uitbreiden.
    De kinderarts heeft er even naar gekeken ( we waren daar voor iets anders) en die twijfelde licht aan de diagnose ringworm maar kon er zo nog niks over zeggen. Met de laatste zalven zijn we nu 2 weken aan het smeren.. dan zou het toch al wel bijna weg moeten zijn of iig niet uitbreiden?
    Huisarts gaf al aan dat als dit niet werkte we naar een dermatoloog moeten. Ik ga sowieso even de kinderarts bellen, maar eer we daar weer terecht kunnen..

Maar misschien hebben jullie een idee hoe of wat?
    Ik heb ergens gelezen dat citroensap ook kan helpen omdat het schimmels doodt.

Wie heeft de gouden tip of informatie? Danku allen :)

2. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.497
    4.335
    113
    Vrouw
    Min dochter heeft ook regelmatig last van ringworm, komt elke keer terug, meestal als haar weerstand minder is of ze ziekig is of wordt. We hebben een antischimmelcreme, maar als deze niet goed genoeg zou werken zijn er nog pillen om het grondiger aan te pakken, maar die geven ze niet of niet graag aan kleine kindertjes.
    Als ze weer een plek heeft smeer ik 2x per dag en dan ruim eromheen en nog een paar dagen door. Ook al zie je niets meer. Bij haar is er idd na twee dagen al verbetering te zien.
    Ze heeft ook echt een ring dan, niet ens schilferig ofzo.

Bekijk bijlage 479944
    Zo ziet het er bij haar uit dan. (Mijn dochter is wel 3)

3. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Zo ziet het er dus helemaaaal niet uit. Terwijl bij t eerste bezoek hierover de arts wel direct zei: oh dat is ringworm!

Bijgevoegde bestanden:

4. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Dat donkere is trouwens een restje van zn vest. Maar ik wil er niet in pulken. Morgen in bad :)

5. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Ik ben geen arts, maar ik vind het plekje er helemaal niet uit zien als ringworm. Ik heb het zelf wel eens gehad en het leek idd meer op het plekje van de dochter van Youtan.
    Het zou in plaats van een schimmel ook nog wel eens een bacteriele infectie kunnen zijn. Dat zou verklaren waarom de anti-schimmel-smeerprutjes niet werkten.
    Ik zou toch doorverwijzing naar een dermatoloog vragen.

6. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Dankje voor je antwoord! Het heeft ook wel wat weg van uitdrogingseczeem. Morgen ff een vet zalje a la drogist halen, maandag sowieso even bellen!

7. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Ben ik dus niet de enige die twijfels had bij ringworm:p

8. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Ben ook geen dokter maar ziet er meer uit als krentenbaard.

9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.212
    16.562
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Is hij van juni 2015?
    Het lijkt op dauwworm dus eczeem.
    Onze zoon kreeg rond deze lft ook dauwworm.
    Hij had op zijn voorhoofd een plek en op zijn slaap die groeide en weer kleiner werd.
    Met kleine blaasjes die dan opengingen en weer indroogden.
    Later kreeg hij het klassieke eczeem erbij op borst,knie en elleboogsplooien.
    Hier hadden we toen veel baat bij Lanette creme voor zijn gezicht en de eczeem op zijn lichaam deden me insmeren met Daktacort,een antischimmel in combinatie met Hydrocortioson.
    Ik vind het er veel op lijken maar ik vind het ook iets weg hebben van psoriasis.
    Ik weet niet of dit bij jullie in de familie voorkomt?

10. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik vind het ook erg op eczeem lijken. Dl kreeg ook van die ronde plekjes. Iets minder heftig, maar wij hebben alleen vet gehouden en inmiddels (2 jaar) is ze er grotendeels overheen gegroeid.

11. Sue87

Sue87 Niet meer actief

We hebben geen huidziekten in de familie.
    Het begon als een ruw plekje van ongeveer 2 cm wat langzaamaan steeds groter werd en uitbreidde en rood werd.
    Anti schimmel zalf lijkt helemaal niet te helpen.

Iemand ervaring met bepanthen eczeemzalf?

12. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.212
    16.562
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik heb geen ervaring met Bepanthen eczeemzalf.
    Ik ben ook altijd een beetje sceptisch over die middelen omdat eczeem een medisch probleem is en je niet al teveel zelf moet gaan dokteren.
    Welke hormoonzaf hebben jullie gebruikt?

13. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Hydrocortison icm met ketoconazol voor de schimmel. Zijn toch al ruim 2 wk aan t smeren. T is wel iets minder rood maar verder geen verbetering.. ik ga t weekend ff elke 2 uur invetten, kijken wat doet doet.

14. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.212
    16.562
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Je mag een corticosteroiden creme niet langer dan 2 weken achter elkaar gebruiken.
    Dat het minder rood wordt is ieder geval een goed teken en inderdaad vet blijven houden.

15. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Heb van weleda calendula gehaald. Er was 1 sterker middel maar dat was uitverkocht.
    Elke moment dat hij wakker wordt en weer naar bed gaat, smeer ik hem in. Helaas moet hij vandaag wel onder de douche (hij is echt vies, haartjes ook), maar daarna gewoon helemaal met calendula insmeren.

16. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Hallo dames, ben ik weer..
    De zogenaamde ringworm is al n heel stuk verminderd door te smeren met een vette zalf. Toch iets van uitdroging geweest. De huisarts stond versteld en snapte er niks van.
    Nu de volgende issue. Kind begon kleine bultjes te krijgen bij zijn wenkbrauw en wang. Nu zn buikje en rug helemaal vol met kleine rode bultjes.. t lijkt wel schuurpapier. Zn buik lijkt niet te jeuken.. zn ogen wel. Hij wrijft regelmatig in zn ogen.Hij is niet ziek of hangerig geweest. Wel in t weekend onwijs veel geslapen.

Herkent iemand dit? (Foto is van gisteren. T was vandaag weer wat erger

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina