babyzwemmen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Renate28, 24 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Ik was afgelopen week een midweekje weg naar centerparcs en daar kon je ook meedoen met babyzwemmen.

Dat hebben we gedaan en hij vond het echt helemaal het einde! Zo leuk! In zijn geweldig stoere zwembroekje.....om op te eten, echt waar.

Daarna lekker met hem in het bubbelbad geweest en weet je....hij heeft daarna bijna voor het eerst een nachtje doorgeslapen! Zo moe was hij ervan! Totally knock-out!

Nou, de dag erop natuurlijk weer, he?! Dat begrijpen jullie wel. En ja hoor! Weer bijna een hele nacht liggen slapen!

Nu zijn we thuis en ik ben echt benieuwd of hij dat thuis ook door gaat zetten....

Met spanning wacht ik af...

2. Jenny

Jenny Fanatiek lid

14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Leuk is dat he dat zwemmen. Wij komen net terug van een weekje Landal en Jasper heeft ook elke dag gezwommen. Hij vond het wel wat koud maar wel leuk.

3. Lia

Lia Bekend lid

10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Ik wou hier net een topic over starten, want wij gaan begin januari ook een midweekje naar CenterParcs (heiderbos) met onze kleine man en we willen ook met hem gaan zwemmen... maar ik ben echt volkomen clueless, dusseh... paar vraagjes :)

1. Is het water daar dan niet te koud voor de baby (las ergens dat het 37 graden moest zijn?)? Hoe lang bleven jullie in/om het zwembad?
    2. Je kan dus ook gewoon met baby in bubbelbad? En hebben ze speciale babybadjes oid?
    3. Misschien een hele suffe vraag, maar wat trek je een baby aan tijdens het zwemmen... ik ben nog geen babyzwembroekjes tegengekomen.. en kan de baby ook gewoon met een luier zwemmen of is er een soort ongeschreven babywet dat baby's niet gaan plassen of poepen in het zwembad... en zijn luiers dan wel vochtbestendig aan de buitenkant?

Nou, ik voel me best wel een moederkneus nu :) Maar ik heb werkelijk waar geen idee, dus als jullie me op weg kunnen helpen, heel graag!

4. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Hoi! Wij zaten ook in het Heijderbos. Hier zijn de antwoorden op jouw vragen:

1: Je gaat in een bassin met water dat bij het buitenbad/ waterbaan hoort. Het startbad van de wildwaterbaan, zeg maar, dat binnen is. Dat is warmer dan de andere baden. Hoe lang je in het water kan blijven hangt van je eigen kindje af. De instructrice gaf je daar persoonlijk advies over. hing van de huid af. Wij zijn blij dat we voor het eerst gingen zwemmen met een proffesioneel iemand erbij. Wij hadden ook heel wat vragen, hehehe.

2: Er is een peuter, en een kleuterbad. Deze hebben iets warmer water. Er staan ook boxen. In het zwmebad is het lekker warm. Neem een omslagdoek mee voor het geval dat. Je kan aardig lang binnen blijven. Enne...in de bubbelbaden stikte het van de zemmende babies!

3: je trekt ze zwemluiers aan en eventueel een zwembroekje eroverheen als je dat wilt. Je kan daar zwemluiers kopen voor een euro per stuk. Maar het is handiger als je van tevoren gewoon een zakje meenemt bij bijvoorbeeld het kruidvat vandaan.

Veel plezier!

5. Lia

Lia Bekend lid

10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Bedankt voor je snelle reactie?

Had jij ook een kindercottage? Ik las dat daar een kinderbedje en box e.d. in zaten? Is dat bedje wat of had je je eigen matras meegenomen?

Ik heb er echt helemaal zin in, 2006 is voor ons met een bruiloft, een verhuizing en de bevalling een erg gelukkig maar ook erg druk jaar geweest, dus we zijn er wel aan toe!

6. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Nee, wij hadden geen kindercottage, maar gewoon een 2-persoons cottage, waar we een zelf meegenomen campingbedje in neer hebben gezet voor de kleine. Gewoon, naast ons bed. Past prima, al zeggen ze bij het boeken op internet dat het niet past! (anders verdienen ze natuurlijk niet genoeg...)

7. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Hallo,

Ik wist niet dat zwemluiers bestonden voor kleine babys, ik dacht vanaf 1 jaar. Ik ga maar gauw kijken bij de Kruidvat.

Wat kost het ongeveer zo'n weekendje naar Centerparcs? Ik ben nl nooit geweest.

Groetjes

8. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Wij hebbben de kids nooit zwemluiers aangedaan maar gewoon van die schattige mini zwembroekjes en zwempakjes :D Geloof me..ook de oudere kinderen plassen in het water en het water wordt echt continu ververst in een zwembad hoor!

Kijk voor prijzen eens op www.centerparcs.com
    Goedkoper is vaak een midweek ipv een weekend en kies die dan buiten de schoolvakanties, ook een weekend, want dat scheelt een hoop! Ik zou ook voor een gewone cottage gaan en zelf een bedje meenemen. Past idd makkelijk!

9. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Zwemluiers houden de plasjes ook niet tegen. Maar ze houden wel de poep tegen! Heb ik van de week ervaren met die kleine van mij. Het zat er na het zwemmen nog in. Anders had dat in het water rondgezworven. Niet echt fris....

10. Lia

Lia Bekend lid

10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Oh, wij hebben wel een Deluxe Kindercottage geboekt... doorslaggevende factor was de afwasmachine die er in zit. Hubby en ik hebben echt beiden een bloedhekel aan afwassen en we zijn met vakantie, toch :)

11. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Nou, dat nachtje doorslapen kunnen we vergeten....hij heeft gisteravond koorts gekregen en huilt nu heel veel. (Als jullie tips hebben....ik heb hiervoor een nieuw onderwerpje gestart...)

Deel Deze Pagina