ringworm

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door rianne23, 4 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rianne23

rianne23 Actief lid

1 feb 2007
    401
    0
    0
    ergens in friesland
    hoi

wie is er bekend met ringworm bij baby's.
    mijn kleine meid heeft dus ringworm en heeft daar zalf voor maar ik ben benieuwd wie daar nog meer mee bekend is en wat daar toen aan gedaan is.

alvast bedankt
    liefs rianne

2. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    ey,

ik heb zelf ringworm gehad met mijn zwangerschap.
    En werd ook met zalf weg gestuurd dat hielp bij mijn even maar kreeg het gewoon weer terug!

Hoe je dat bij zo kleintje moet doen geen idee ik hoop dat ze er snel vanaf is want het jeukt heel erg!

3. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Bij baby's ken ik het niet, bij mezelf wel. Volgens mij heb je dan cortison zalf oid meegekregen die je dun moet aanbrengen.

Ringworm is een schimmelsoort, mij is toen verteld dat dit kan ontstaan bij te goede hygiene..

4. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ringworm is idd schimmel. Je krijgt meestal een zalf, deze goed smeren .
    Ook als het weg is nog even doorsmeren ander heb je kans dat het zo weer terug is.

5. caroline27

caroline27 Actief lid

3 jan 2006
    365
    0
    0
    Ik heb zelf een hele hardnekkige ringwotm gehad toen ik 10 jaar was. Bij mij was het heel heftig , ik had duizende ringen op mijn lijf . Ik heb het overgekregen van een kat . Katten paarden en cavia s kunnen deze schimmel bij zich dragen . Het is besmettelijk dus probeer daarmee op te letten dat je via je handen het zelf ook kunt krijgen. Mijn moeder deed bij mij elke dag mijn bed verschonen , iedere dag schone kleren , handen wassen met desinfectiemiddel en met handschoenen mijn lijf insmeren met zalf. Je kunt zien aan de randjes (ring) of het rustiger word doordat het minder rood word. Ik zou het goed in de gaten houden of de zalf zijn werking doet en de ringen zich niet verder uitbreiden (groter worden , of erbij krijgen) zo ja meteen een doorverwijzing vragen naar een dermatoloog , die hebben er meer ervaring mee.

Ik was heel erg gevoelig voor deze schimmel en resistant voor veel zalven, vaak is dit bij andere niet het geval en helpt de zalf goed en is ze er zo vanaf. Ik wil je met dit verhaal niet bang maken , alleen waarschuwen dat je het goed in de gaten moet houden.

liefs caroline

6. manuela6

manuela6 Actief lid

12 dec 2005
    490
    0
    0
    Noord-Holland
    Mijn dochtertje had het ook. Ik heb ook zalf gehad van de dokter en het is zo goed als weg.

Groetjes!

7. rianne23

rianne23 Actief lid

1 feb 2007
    401
    0
    0
    ergens in friesland
    hoi manuela

hoe heette dat zalf wat je voor je dochter hebt gebruikt?

liefs rianne

8. manuela6

manuela6 Actief lid

12 dec 2005
    490
    0
    0
    Noord-Holland
    Heb je een pb gestuurd..

Groetjes

9. Alberta24

Alberta24 Lid

15 aug 2005
    51
    0
    0
    Mogen wij niet weten wat voor zalf dit is?
    Ben nl. wel benieuwd!

10. rianne23

rianne23 Actief lid

1 feb 2007
    401
    0
    0
    ergens in friesland
    de zalf die ik van de dokter heb gekregen heet
    miconazolnitraat sandoz creme

maar ik heb met de zalf het idee dat het erger word,

dus dinsdag maar weer ff heen,

11. manuela6

manuela6 Actief lid

12 dec 2005
    490
    0
    0
    Noord-Holland
    Hihihi ja tuurlijk maar ik had het (te snel) niet goed gelezen :oops: want mijn dochtertje had/heeft dauwworm.. allebei iets met worm maar wel anders denk ik..

Stom stom..

Deel Deze Pagina