Een vraag van een bezorgde papa

Discussion in 'Baby en dreumes' started by bezorgdepapa, Mar 15, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bezorgdepapa

Mar 15, 2007
    26
    0
    0
    Hallo allemaal,

Hier een berichtje van een bezorgde vader. Ik een vraag en ik hoop die jullie me misschien verder kunnen helpen met mijn vraag.

Onze kleine is nu 5 weken oud. Een hele lieve kleine bink van nu 3400gr, bij geboorte 2615gr ander halve week te vroeg geboren. Overdag huilt hij namelijk heel erg veel, we voeden om de 3 en een half uur 110ml. Van die 3,5 uur is het ongeveer 45 minuten voeden dan hooguit een uurtje slapen en de rest huilt hij. Als we hem dan in bed of ik de box leggen is hij niet stil als we hem dan oppakken en in de armen houden daarintegen, dan is hij wel stil. Ik denk dat hij nog nooit in de box heeft gelegen en eens een keer rond heeft gekeken, het is daarin alleen maar huilen.

Het is een super knul maar misschien is er iets dat wij niet goed doen. Of iets dat beter gedaan kan worden.

Wie kan ons helpen?

2. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,334
    0
    36
    Hoi bezorgde papa,

ik denk niet dat jullie iets fout doen. Onze kleine had precies hetzelfde.

Bij sommige baby's is de behoefte om bij je te zijn ontzettend groot. Dat is enorm vermoeiend, i know....ik kan me nog zo goed herinneren hoe ik uur na uur rondliep met hem. Mijn man idem dito.

Op een gegeven moment hebben wij een draagzak gekocht. Dan heb je in ieder geval je handen vrij. Het hielp enorm! Hij viel daardoor ook vrij vaak in slaap. Het bootst een baarmoeder na, zeg maar. Hij ligt lekker veilig bij je heen en weer te wiegen, terwijl je zelf je eigen ding kan doen.

Daarnaast is het ook vrij normaal dat een baby in het begin veel huilt door krampjes. Ik weet niet of je daar iets tegen in huis hebt gehaald. Het zou kunnen helpen. Ook de anti-kramp houding hielp goed. Leg daarbij je baby op zijn buikje op je onderarm, met zijn gezichtje richting je elleboog.

Ook moet een baby nog leren hoe hij een ritme krijgt en in slaap moet vallen. Geduld is ontzettend belangrijk....zucht.....

Probeer elkaar goed af te wisselen en laat de partner in de tussentijd iets voor zichzelf doen of tot rust komen. Erg belangrijk, want het kan best lang duren voordat het huilen minder wordt. Bij ons duurde het uiteindelijk bijna 3,5 maand.

Als je je toch zorgen blijft maken, ga dan even langs de huisarts. Misschien dat je baby pijn heeft. Onze baby had op een gegeven moment een oorontsteking waar wij niets van konden zien of merken. Behalve het huilen dan. (Maar ja, dat deed hij al vanaf het begin.)

Ik wil je veel succes wensen, enne.....op een gegeven moment wordt het echt leuker, hoor!

Groetjes van Renate.

3. Vera

Vera Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    2,604
    1
    0
    Lastig he. Die tip van die draagdoek hierboven is echt goed. Onze zoon huilt weinig, maar het is gewoon een fijn ding.
    Heeft hij het ook als jullie bijv. gaan wandelen of met de auto weggaan? En 's nachts slaapt hij wel goed?
    Sommige kinderen houden zichzelf wakker door met hun armpjes te zwaaien. Dan wil een bakerzak of inbakeren ook wel eens helpen.
    Ik zou het zowiezo bij het consultatieburo ook bespreken. Die hebben vaak ook goede tips en kunnen kijken of er medisch niks is.

4. juudje

juudje Fanatiek lid

Mar 7, 2006
    1,854
    0
    0
    helmond
    Ik vind, dat ie behoorlijk lang over de fles doet. Misschien kun je een ander speentje kopen. Normaal drinken babies de fles leeg, in een minuut of 15-20.

En idd, verder veel geduld. Lynn heeft ook 22u per dag gehuild. Wat voor voeding gebruiken jullie? Ik gebruikte nutrilon, maar lynn bleek daar niet tegen te kunnen. Na een week of 4, is ze opgenomen in het ziekenhuis, daar kreeg ze friso. Van de een op de andere dag was het huilen weg. Sinds nutrilon een vernieuwd receptuur heeft, kunnen meer bees daar niet tegen.

Succes.

5. Calimero

Calimero Fanatiek lid

Aug 31, 2006
    1,901
    0
    0
    mijn kindje heeft ook een tijdje na de fles gehuild! hebben we geprobeerd om haar wat meer te geven en het bleek dat ze dus nog honger had!
    later geen problemen meer gehad!
    maar ik vind in derdaad ook dat hij lang over de fles doet!
    mijn meisje heeft hem in 20 min leeg!
    misschien moet je een grotere speen proberen!
    volgens mij mag je kindje maar 20 min over de fles doen maar dat weet ikn iet zeker!

6. bezorgdepapa

Mar 15, 2007
    26
    0
    0
    Bedankt Renate. Misschien is die draagzak inderdaad een goed idee daar hebben we wel eens vaker goede dingen van gehoord. Dan kun je inderdaad iets doen. Misschien eens voor gaan kijken.

Vera, in de auto/ maxi cosi/ reiswieg slaapt hij als een roos. We leggen hem na de voeding van 8uur in bed, dan jengelt/ huilt hij tot ongeveer half 10, 10uur. On 11 uur maken we hem dan wakker voor de laatste voeding, en dan slaapt hij vrijwel direct na die voeding. Tussen 2 en 3 uur wordt hij nog een keer wakker voor een flesje en dan de eerste fles om half 7.

Dat met zijn armpjes zwaaien doet hij heel erg veel. Wat is de rede eigenlijk dat hij dat doet? We hebben hem wel eens in een badcape ingewikkeld en die wat strakker om hem heen gedaan, dan is hij wel iets rustiger, maar door dat hij al behoorlijk strek is wurmt hij zich snel weer los.

We doen in totaal ongeveer 45 minuten over het voeden. Maar dit is inclusief boeren, daar heeft hij nogal eens wat moeite mee. Heb af en toe het gevoel dat hij ook na 20 minuten op mijn schouder of in mijn armen nog niet genoeg geboerd heeft.

7. kissie

kissie Fanatiek lid

Apr 18, 2006
    1,494
    1
    0
    Misschien zou je sab simplex kunnen proberen? Ik heb het sinds dit weekend en Esmee is een stuk rustiger. Je doet het door de fles en het lost de lucht op in de fles en in de darmen. Ik ben er heel tevreden over. Esmee huilde ook meteen als ze wakker wordt, als ik haar nu wakker wil maken voor de fles en ik kom op haar kamer dan is ze meestal gewoon al wakker, maar ze huilt dan niet! Er zijn wel meer topics over sab simplex.

8. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ja ik zou ook sab-simplex gaan proberen.. als ik het zo hoor, dan lijkt hij nl krampjes te hebben.
    Mijn kids hadden dat ook , ongeveer 1 uur na de voeding (tot 4 maanden) Ik heb toen in elke fles sab-simplex gedaan en hebben nergens last meer van gehad.
    Ik zou het zeker proberen.
    Je kan het kopen in duitsland bij de apotheek of bestellen via de website ( zal ik even voor je opzoeken en hier plaatsen)

Het is GEEN medicijn, kan absoluut geen kwaad voor je kindje en wordt gewoon weer uitgeplast. Het zorgt ervoor dat de lucht uit de voeding en zijn maagje verdwijnt, waardoor de kans op krampjes verdwijnt!

9. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    zoo gevonden.. je kan het bij deze apotheek online kopen. Het is goed beveiligt en goede service.. de meesten die hier de sab-simplex gebruiken (van het forum) Hebben het via deze website gekocht) Het is een duitse apotheek maar die hebben speciaal voor de nederlanders deze pagina gemaakt zodat je het kan bestellen als je niet in de buurt van Duitsland woont.

http://www.st-josef-apotheke.de/nederlandse_klanten/sab_simplex.html

10. taatje

taatje Fanatiek lid

Oct 14, 2005
    2,136
    0
    0
    Roosendaal
    Een vriendin van mij had ook een kleine die in het begin veel huilde zij is begonnen met inbakeren en dat heeft bij haar heel er geholpen. en aangezien jij zegt dat hij in de badcape ook rustig was kan dat misschien een oplossing zijn.

Succes

11. bezorgdepapa

Mar 15, 2007
    26
    0
    0
    Allemaal heel erg bedankt voor jullie reactie. Ik zal op andere forums eens lezen over die sab-simplex. Het klinkt in iedergeval heel erg goed. Het inbakeren is ook een gedachte die wij al eens gehad hebben, maar de wijk rade het ons nog even af.

Mocht ik nog verdere vragen hebben dan weet ik heel zeker dat ik weer richting dit forum kom. Jullie hebben me echt heel goed geholpen!

Bedankt allemaal!

12. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Heb je een voedingskussen?
    Leg die eens in de box, met hem erop, vinden ze ook wel fijn.
    Of zet de mobiel eens aan, tegen die tijd vinden ze dat ook wel interressant.

13. peetje80

peetje80 Actief lid

Jun 26, 2006
    176
    0
    0
    Ik heb een vraagje: Als je je zoon oppakt, overstrekt hij zich dan? Heeft hij een voorkeurshouding in bed?

Groetjes Petra

14. setje

setje Fanatiek lid

Jun 18, 2006
    1,989
    0
    36
    Hoevelaken
    Hier precies hetzelfde gehad bezorgde papa. Het is idd heel veel geduld hebben, maar soms kun je behoorlijk gestresst raken! Het maaien met de armpjes, dan slapen ze bijna, en bewegen ze ineens een armpje, hup weer wakker. Inbakeren is denk ik alleen goed bij echt onrustige baby's, ze kunnen namelijk van het inbakeren zelf ook onrustig worden! Is het huilen al vanaf het begin? En hoe slaapt jullie zoontje, zij of rug? Bij ons is het begonnen na twee weken, sinds hij op zn rug moest slapen. Overigens sliep hij na zijn laatste fles ook gewoon altijd hoor. Hij lag gewoon echt niet lekker en kon zn hoofdje ook niet goed van links naar rechts bewegen en andersom. Wij zijn toen bij de Osteopaat geweest, en toen bleek een zenuw in zijn nekje knel te zitten, na twee sessies sliep hij al veel sneller en langer, en keek lekker alle kanten op!

Ik denk dat een mobiel nog wat vroeg is voor een baby van 5 weken dat kan al snel te druk zijn voor hem, aangezien hij ook al weinig slaapt en misschien toch ook een beetje oververmoeid is daardoor.

Voor de krampjes heb ik cinababy gebruikt, hielp super! Van de Sab simplex werd de ontlasting heel hard, ging hij daardoor weer huilen :(

Heel veel succes iig, en er komt echt een eind aan hoor! Het blijft gewoon echt heel moeilijk. Ik heb de eerste 2 maanden echt als zwaar ervaren. Niet alleen vanwege het huilen, maar ook omdat je toch onzeker bent!

groetjes Setje

15. kissie

kissie Fanatiek lid

Apr 18, 2006
    1,494
    1
    0
    Ja hier hetzelfde, Esmee is nu 2 maand en ik begin nu een beetje te ontspannen en te genieten. Ze is steeds meer wakker en is ook leuker wakker, in het begin huilde ze eigenlijk heeeeel veel als ze wakker was, nu lacht ze vaak.

16. Setteke

Setteke Niet meer actief

Tymen heeft de eerste weken ook heel erg veel gehuild. Nu blijkt dat hij het Kiss syndroom heeft, dwz dat er iets vast zat in zijn nekje, waardoor hij zijn hoofd niet goed kon draaien. Hierdoor had hij ook een sterke voorkeurskant en is daardoor zijn koppie helemaal scheef geworden, helemaal afgeplat aan een kant. We zijn nu bij een manueel therapeut en dat doet wonderen. Ik heb nu een heel ander kind!

Het Kiss syndroom vaak wordt veroorzaakt door een zware bevalling of als je kindje prematuur is geboren.

Kijk anders eens op www.kiss-kinderen.nl. Daar staat precies hoe je het herkent als je kindje het heeft.

17. Niet meer actief

Krijgt hij niet te veel lucht binnen ? door een te kleine speen ? hij doet nl zoals anderen hier al zeiden heel erg lang over de fles! verder kan ik je niet helpen want heb er geen ervaring mee.

18. amazonnetje

amazonnetje Actief lid

Feb 16, 2007
    151
    0
    0
    hallo bezorgde papa,

zoveel goede raad ging mij voor....toen ik je posting las, moest ik zelf meteen ook aan het kiss-syndroom denken. Niet dat het dat moet zijn, maar wel is belangrijk dat je dat zo snel mogelijk uitsluit!
    Behandeling is heel goed mogelijk en geeft snel resultaat. Dit heb ik van nabij meegemaakt met een nichtje van intussen 1 jaar. Die werd ook bestempeld als gewone huilbaby maar intussen had ze zoveel pijn! En...lang en slecht drinken, viel me meteen op in jouw verhaal ook.

Hopelijk is het iets onschuldigs!

19. Saraah

Saraah Fanatiek lid

Dec 6, 2005
    3,597
    0
    0
    Almere
    hoi hoi..

jullie doen denk ik niets verkeerd..
    ik heb de eerste 3 maanden, noa aan 1 stuk door gedragen.. het was alleen mar gehuil en kon haar geen seconde alleen laten...

pas toen ze bijna 4 maanden was, werd het huilen minder..
    ik wens jullie iig veel succes..
    en ik weet dat het gek makend is..( been there)
    maar probeer gewoon de dagen door te komen..
    het komt allemaal wel goed, en misshcien bij jullie eerder als bij mij :)

20. kissie

kissie Fanatiek lid

Apr 18, 2006
    1,494
    1
    0
    Ik zou ook naar een osteopaat gaan...

Share This Page