Ik ben benieuwd mijn man en ik zijn beide buikslapers zo erg dat ik tot 38 weken zwangerschap op mijn buik geslapen heb. Onze oudste middelste en nu ook de jongste zijn ook echt buikslapers. De jongste slaapt dus echt niet op zijn rug of zij. Hij maait zichzelf echt wakker en op zijn buik van voeding naar voeding. Is er een verband tussen de voorkeur ouders zelf en de voorkeur van de kinderen?
Ik slaap op mn zij, mijn man het liefste wel op z'n buik (rolt zo in zn slaap). En onze 3 kinderen slapen ook allemaal op hun buik. (gefeliciteerd nog!)
Oh wat ik heel vaak zie. Als 1 van de ouders op de buik slapen.. slapen meestal de kinderen ook op de buik.. Volgens mij is buik slapen zo overheersend! Ik ben zelf ook een buikslaper, (mijn vriend niet) maar ja hoor mijn dochter slaapt ook op der buik. Bij me zus is dit ook het geval, zelf ook een buikslaper en haar 2 kinderen ook! Ik ga er ook al vanuit als ik nog meer kinderen krijg zijn het ook vast buikslapers!
Zijn veel mensen niet buikslapers dan? Ik dacht echt dat de grote meerderheid op de buik slaapt. Mijn man, dochter en ik zijn alledrie echte buikslapers!
ik was ook een echte buikslaper (door zwangerschap en nu bv eraan gewend om op mn zij te slapen) maar mijn beide kids zijn vanaf geboorte al echte buikslapers. beide kunnen anders gewoon niet in slaap komen. dus er zal wel iets in zitten ja..
Mijn man was ook een buikslaper (heel vroeger toen hij van zijn eigen bestaan nog geen weet had). Ik heb hem nog nooit op de buik zien slapen. Ik slaap op mijn buik, rug en zij. De drie kinderen slapen alle drie op hun buik. De oudste 2 vanaf dat ze zelf konden draaien en de jongste wilde niet anders en slaapt al sinds ze twee weken is op haar buik.
Bij mijn man thuis ouders geen buikslapers: 2/3 kinderen wel (waaronder man), bij mij thuis ouders geen buikslapers: 0/3 kinderen wel. Bij ons tot nu toe 2/3 wel buikslaper en vermoed de derde eigenlijk ook, maar net als de middelste gaat ze dat waarschijnlijk pas doen in het ledikant (oudste vanaf dag 2 al).
Ik sliep ook op me buik tijdens me zs. Toen ik erachter kwam dat ik al 18 weken zwanger was dacht ik huh ik sliep altijd op mijn buik, niks gemerkt, maar dat merk je ook niet, ik ging proberen bewust op me zij te slapen daarna maar dan werd ik wakker op me buik en schrok me een hoedje en draaide gauw om hahaha , terwijl het geen kwaad kon maar goed. Zoon is ook buikslaper sinds hij op zijn buik ging slapen en niet meer gedwongen op zn rug ging het veel beter snachts.