hallo, kent er iemand rinicusolie of wonderolie? heeft dat iets geholpen om een bevalling wat vroeger op te wekken of hebben jullie er negatieve ideeën over. Liever niet van "de baby komt wel als die er klaar voor is", want dat weten we allemaal wel naderhand...was die al maar klaar...de laatste loodjes wegen echt het zwaarst!
volgens mij krijg je van wonderolie alleen maar erge darmkrampen. en weet niet of het nou echt goed is om een bevalling op te wekken. dat andere kan ik niet. en je moet nog maar eventjes,ja de laatste loodjes wegen het meest. maar daar tegen over staat dat je na die laatste loodjes een fantastisch cadeau op je buik hebt liggen. je wilt het niet horen ,maar ik zou toch tegen je willen zeggen. accepteer die laatste loodjes nu maar.... hoe zwaar ze ook zijn. ( en nee,bedoe het niet kwaad ofzo) groetjes diana
Van die olie krijg je inderdaad alleen maar hele erge darmkrampen. En je hebt kans dat, als de bevalling toch al op het punt staat te beginnen, dat je door die darmkrampen de aanzet geeft tot weeen. Maar helaas: Het echte begin van de bevalling wordt door het kind bepaald... Dus als je kind er nog niet aan toe is, begint de bevalling niet. Alleen als de bevalling al bijna begint, zou gemeenschap hebben wel kunnen helpen om de weeen te laten beginnen. Maar als je dan niets zou doen, zou de bevalling toch wel snel beginnen... Dus wat heb je eraan? Het is het allerbeste om niets te proberen te forceren. Dat is echt niet goed voor je kindje. Heel veel succes!
Was het ook niet zo dat zulke drankjes die dus effect hebben op je darmen dat dat voor de baby ook geldt? Had ooit eens gelezen dat de kans dan groter is dat de baby in het vruchtwater poept, wat ook weer risico's met zich meebrengt. Weet het fijne er niet van hoor.
mijn VK zegt dat wonderolie goed helpt als de bevalling al op het punt van beginnen staat..maar ze zei ook dat ik het vooral niet op eigen houtje moest gaan slikken...het heeft bv het meeste kans van slagen na een strippoging.. ik kan het je trouwens niet aanraden het is zooooooo vies dat ik van de geur alleen al moet kotsen
ik heb wonderolie ingenomen (bah wat vies haha) Maar hierbij was het wel zo dat ik 4 weken aan een stuk voorweën en harde buiken had. ook was ik allang de slijmprop verloren. Nu weet ik niet zeker of de wonderolie daadwerkelijk geholpen heeft maar was in ieder geval binnen 24 uur bevallen. Ook nergens last van gehad, snelle bevalling en baby was kerngezond (geboren met 38,4 wk) Toch denk ik dat het pas effect heeft als de baby er gewoon klaar voor is.
Hallo Veronique, hoeveel heb je ervan genomen? Ik heb het besteld bij de apotheek, ik neem het ook pas binnen een dikke week, op ongeveer 38 weken hoor, niet vroeger. De prop ben ik ook al kwijt.
Hoi Pucci, Ik had het toevallig bij de etos gehaald en s'avonds rond 18.00 uur 1 lepel in een siroop met water gemengd beker gedaan en toen leeggedronken. Toen begon snachts het voorwerk eindelijk eens door te zetten en toen had ik nog 1 lepel genomen omdat ik toch graag mijn darmen leeg wilde hebben voordat ik ging bevallen. Anders kan ik me daar zo druk over maken tijdens de bevalling haha. Ik wens je succes met de bevalling en gewoon jou gevoel achterna gaan. De ene zegt dat het wel goed is de ander niet. Nou ik heb nergens en echt totaal nergens last van gehad ook de baby niet
Nou ik heb gisteren 2 eetlepels genomen, maar moest er niet eens van naar de wc, helemaal geen effect dus.
Hey Veronique, bedankt voor je reactie, nog een vraagje; hoe ver was je zwanger toen je het genomen hebt? liefs
Ik heb wonderolie ingenomen 2 eetlepels op aanraden van de verloskundige ik was toen 40+ 4 dgn zwanger 1 uur daarna heel misselijk geworden en daarna darmkrampen gekregen toen ontzettende diarree gehad even later verlor ik mijn slijmprop en vrijwel gelijk daarna begonnen de eerste weeen .. vijf uur later was mijn zoontje er Heeft bij mij wel geholpen.. ik weet niet of het zozeer aan die olie lag maar misschien heeft dat wel een seintje gegeven
Hey, Graag gedaan Ik was 38 wk en 4 dagen (de avond ingenomen) en met 38 wk en 5 dg bevallen (dag erna dus ) Groetjes veronique,
Wat een verhalen over die olie! Ik kan hier enkel uit opmaken dat er toch wel degelijk een verband bestaat tussen de inname en de bevalling! Raad eens wat ik volgende week ga doen!? Inderdaad, die olie innemen! Ik wacht nog een weekje, dan ben ik 38 weken, dinsdag naar de dokter en als die zegt dat er opening is, kan ik het enkel maar proberen, ik houd jullie zeker op de hoogte! Zou er echt een risico zijn voor de baby? Poepen in het vruchtwater? Denk het niet aan de reacties te zien hier. Ga het eens vragen aan de dokter dinsdag, ben reuze benieuwd! Fijn weekend iedereen!
Hoi pucci, Ik zou idd even wachtten tot 38 weken en ook is het idd slim van je om bij de dokter na te vragen hoe of wat Ik wist al van te voren dat de baarmoederhals aan verstreken was. Ik denk dat de wonderolie toch echt pas werkt wanneer al wat verstreken is en als de baby er klaar voor is. Qua risico's voor de baby is nog nooit echt ondervonden en de mijne heeft nergens last van gehad. Ik blijf hier meevolgen ben benieuwd
Ik weet verder niet wat waar is ofzo, maar als je bij google wonderolie baby vruchtwater poepen intypt kan je het één en ander lezen. De ene vk/gyn raadt het af en de ander weer niet, meningen zijn verdeeld, dan is het aan jezelf om te beslissen welk risico je neemt.
Ik heb het met me 2 kids ingenomen en allebij 5 uur later geboren. De oudste met 38,5 ingenomen en de andere met 38 weken en allebij op die dagen geboren! Ik heb er zeker baat wij gehad
Gemeenschap staat er ook om bekend, net als alle andere fabeltjes... je kind komt toch pas wannneer hij/zij er klaar voor is, maar je kan het natuurlijk proberen Samen met ananashart, wonderolie, sex, veel rondlopen, framboosbladthee, shoarma schotels eten etc.etc.etc.
Hallo, gisterenavond dacht ik echt...nu is het zover! Ikheb 3uur lang weeën gehad, de laatste kwamen om de7 minuten, toen een douche genomen, valies klaargezet, dokter gebeld, en gedaan! Het stopte! grrrrr!