http://www.verloskundigen.org/html/sub2/vogelvlucht.htm hier lees je dat wonderolie echt geen kwaad kan (middeltjes na 42 weken)...ik ga het proberen volgende week,baat het niet dan schaadt het niet, voila...
je wilt wel heel erg graag dat de bevalling begint he? ik weet dat de laatste weken het zwaarst zijn, en ik snap best dat je nieuwsgierig bent naar je kindje. maar is het niet verstandiger om gewoon nog even geduld te hebben? en te wachten tot de bevalling vanzelf begint? het is nog maar een paar weekjes en als de baby er klaar voor is, meld hij/zij zich wel aan . waarom forceren? groetjes diana
^De reden is simpel, ik heb ontzettend last van bekkeninstabiliteit en erge pijn aan men rug door een eerder ongeval, heb toen 3 ruggewervels gebroken en ik heb hier gewoon veel last van. Kan bijna niks meer, niet liggen, niet staan, niet wandelen, niks...wil dat het stopt gewoon.
Hmm denk dat je dat dan beter met je gyn/vk in plaats van je hoop te vestigen op zulk soort middeltjes.. Zou zelf nooit gaan experimenteren trouwens voor de 40 weken... het is voor je kindje gewoon t beste om te blijven zitten, hij/zij geeft zelf aan wanneer die klaar is om te komen..
ik zou het risisco in ieder geval niet willen lopen, zou het mij zelf nooit vergeven als het kindje in het vruchtwater poept, zou het ook gewoon aan de gyn vragen,die kan je eventueel inleiden toch?
Dat vind ik zelf ook, als een arts het nodig vindt om het eerder te laten komen omdat dat beter zou zijn voor jou of de baby, laat hij je vast geen wonderolie innemen, dan zijn daar wel andere dingen voor
Hier is in ieder geval een verloskundige die niet positief is over wonderolie: http://members.home.nl/vroedvrouw-ingri ... g.html#wee Wat ik in ieder geval wil afraden is wonderolie! Dat is een laxeermiddel waar je enorme darmkrampen van krijgt met het idee dat het je baarmoeder zou kunnen aanzetten tot weeen. Van die krampen val je eerder flauw, dan dat de bevalling er werkelijk van begint!
En zo zijn de meningen verdeeld.. "Eet ananas of drink wonderolie. Dit is nooit helemaal bewezen maar veel moeders boekten hier positieve resultaten mee! Het werkt natuurlijk alleen als je baby al klaar is om geboren te worden. Wanneer je over tijd bent dus. " Dat staat op de site van prenatal bijv. Al met al zou ik sowieso niet zelf gaan experimenteren en gewoon geduldig afwachten totdat je kind klaar is om te komen!
Ik begrijp niet goed waarom iedereen zich geroepen voelt om me er van te overtuigen dat wonderolie niet goed is, dat ik maar moet wachten zoals iedereen, dat vraag ik helemaal niet, ik wil gewoon weten WIE het gebruikt heeft, WIE er positieve EN negatieve ervaringen mee gehad heeft. Ik vraag niet WAT vinden jullie ervan om zoiets te nemen. Ik weet wel dat het goed bedoelt is, maar ik heb nog niks genomen en wie weet doe ik het helemaal niet zelfs, ik wil het zelf objectief kunnen afwegen, de voor en nadelen.
Dacht dat je het bij 38 weken ging gebruiken.. dat zei je zelf een aantal berichten terug namelijk vandaar de reacties I guess!
ben het met JstD eens, je hebt er in eerdere berichtjes hier over gehad, dat je het gaat gebruiken. zinnen als 'baat het niet schaadt het niet,en''raadt ik eens wat volgende week ga doen? ja ,dan komt het toch echt wel zo over dat je je keus al gemaakt hebt. ja en dan krijg je reactie's.
Wie weet...hangt er van af wat de dokter straks zegt en wat jullie ervaringen zijn. Er zijn er al velen die er resultaten mee geboekt hebben, ik heb gewoon geen zin om meer dan 40 weken rond te waggelen, wat de natuur ook mag beslissen. het is mijn lichaam en de natuur heeft me al aardig toegetakeld hoor, al ben ik ontzettend dankbaar dat ik dit mag meemaken en een kindje krijg. Begrijp je wat ik bedoel? Als zoiets effectief is, het kindje is er 'klaar' voor, heeft het juiste gewicht, longetjes ok, enz...en de mama voelt zich stukken beter als ze er voor kan kiezen dat het 2weekjes eerder komt, wat is daar nu zo fout aan? Hetzelfde als roken, de één rookt nog en wordt bestempeld als een moordenaar, terwijl er echt wel ergere zaken zijn hoor. Kinderen waarvan de ouders drugs nemen tijdens de zwangerschap,...Alcohol, net hetzelfde...oh 1glasje kan geen kwaad, nee? zeker van? Ooit al een baby gehoord die dronken was? Alcohol is ook giftig,ontspant de spieren, misschien wel de sluitspier en poept de baby ook in het vruchtwater, dus die olie ... wat een discussies toch na een simpele vraag...
Jaaa hallo dat laatste stukje... Rinicusolie/wonderolie is totaal geen vergelijking met alcohol of roken hoor Maar goed ieder moet doen wat die wil...
Ach begrijp me niet verkeerd, ik wil hier absoluut niemand tegen de schenen trappen, maar wou gewoon weten wie er baat bij gehad heeft en wie niet. That's it. Topic closed
ik heb het gebruikt bij 39 weken zwangerschap. kreeg er geen buikkrampen van moest er ook niet van naar de wc, maar kreeg er weeen van. ben 3 dagen later bevallen
Slecht? Mijn verloskundige raadde het mij zelf aan.. ik liep dan ook wel vier dagen overtijd en de kans was groot dat ik weer ingeleid zou worden.. eerder zou ik het niet proberen misschien dat het dan idd niet goed is.
Best wel raar dat de ene verloskundige het afraad en de andere juist niet:S! Ik weet neit wat ik er van moet denken!
Ik heb het ook gebruikt met 38wk+1dg en ben dezelfde nacht bevallen 38wk+2dg had ik een gezond meisje in mijn armen, zonder enige schade of whatever. Als moeder zijnde voel je volgens mij zelf wanneer de tijd rijp is en als de tijd nog niet rijp was had de olie ook niet gewerkt.